Toon posts:

vraag;advies over uploaden van muziek/evt. film/video

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, mijn vriend is muzikant en wil graag op internet spelen,alleen,maar ook met anderen over internet
kan iemand mij vertellen welke provider het beste gekozen kan worden
ivm het uploaden van muziek(live,of van tape/cd/harddisk)
of bv. welke upload/download- snelheid je nodig hebt
de kwaliteit is natuurlijk erg van belang...
en met welk programma het best gewerkt kan worden?
ik heb windows(98) en wil er XP opzetten.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:17

The Eagle

I wear my sunglasses at night

NOFI, maar als je een dergelijke vraag op een dergelijke manier stelt, krijg ik het idee dat je er zelf te weinig vanaf weet om je vriend (goed) te kunnen adviseren.

Maar enfin:

Welke provider het beste is, is geen uitgemaakte zaak. Waar jij naar op zoek bent is een bandbreedte die goed genoeg is om voice- en of videoconferencing zonder vertraging mogelijk te maken. Vervelende voor jou is alleen dat dat niet allen bij je vriend een grote bandbreedte vereist, maar ook aan de andere kant(en). Dus de rest moet ook over een goede verbinding beschikken.
De up- en downloadssnelheid is maar helemaal afhankelijk van de hoeveelheid data die je over de lijn stuurt. CD kwaliteit (als er al software is die dat ondersteunt, ik heb er iig nooit van gehoord) oversturen vreet bandbreedte.
Je zou eens kunnen kijken of skype iets is...maar dan nog heb je kans op een vertraging (zgn. "lag"). De enige manier waarop je op dit moment eigenlijk kunt doent wat je zou willen (nl. het op afstand muziek maken met elkaar) is door er een eigen lijn voor te gebruiken - en dan kom je niet veel verder dan een telefoonlijn.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Ik denk niet dat je ver komt met dit topic.... Wat heb je zelf al gedaan/gezocht ? Wat voor ideeen heb jezelf erbij ? Je plopt wel een hoop vragen neer, in de hoop dat wij het oplossen....althans zo lijkt het.
Tip: zoek eens op streaming audio/video of internet radio of is shoutcast nix voor je ?

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !