Memory toevoegen aan laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 20:21
Ik krijg morgen 2 dimmetjes voor mijn acer aspire 5024. Dus ik had vandaag de laptop open gemaakt om eens te kijken hoe het allemaal in elkaar steekt. Na 3 schroefjes los te hebben gemaakt zag ik de huidge memory slots inclusief dimmetjes al 'liggen'. Zoals in laptops gebruikelijk is liggen de slotjes en staan ze niet zoals in een desktop. Nu heb ik al meerdere malen mijn memory uit mijn desktop gehaalt en weer terug gezet, enkel bij een laptop is het allemaal een stuk 'teerder' merk ik. De huidge dimmetjes zitten nogal vast kan ik deze gewoon los trekken met redelijk wat kracht? of breek ik ze dan ? :X
... Ik hoop dat een "ervaren tweaker" ,iemand die het al eerder heeft gedaan, mij een beetje op weg kan helpen, ik wil de boel namelijk niet slopen.

Uiteraard heb ik wat quieries in google en de got search gevoerd, maar helaas geen bruikbaar resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door BlowFish op 20-06-2005 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je een foto'tje maakt kunnen we het wat makkelijker zien :P Ik heb toevallig net geheugen bijgeplaatst bij een acer aspire 1703sc en daar lagen ze natuurlijk ook bijna plat. Er zaten twee klipjes aan de zijkant (net zoals bij een gewone pc) en ik kon het er zo induwen met een beetje beweging. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-09 00:09
Metal schreef op maandag 20 juni 2005 @ 02:06:
Als je een foto'tje maakt kunnen we het wat makkelijker zien :P Ik heb toevallig net geheugen bijgeplaatst bij een acer aspire 1703sc en daar lagen ze natuurlijk ook bijna plat. Er zaten twee klipjes aan de zijkant (net zoals bij een gewone pc) en ik kon het er zo induwen met een beetje beweging. :)
Het is niet helemaal zoals bij een desktop..
De soDimms liggen plat maar worden iets schuin in het slot gestoken daarna plat gedrukt (bijna..) en op hun plek gehouden door die klemmetjes.. Lijkt wel op het tegenwoordige systeem van bijvoorbeeld de A8N Sli deluxe van Asus met die single/dual selector card.

Omdat het kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Normaal hoor je die dimmetje bij het uiteinde, dus tegenover het geheugenslot omhoog te duwen en dan komen ze los van die pinnetjes en kun je ze wat schuin omhoog wippen en uit het slot halen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Somoghi schreef op maandag 20 juni 2005 @ 02:10:
[...]

Het is niet helemaal zoals bij een desktop..
De soDimms liggen plat maar worden iets schuin in het slot gestoken daarna plat gedrukt (bijna..) en op hun plek gehouden door die klemmetjes.. Lijkt wel op het tegenwoordige systeem van bijvoorbeeld de A8N Sli deluxe van Asus met die single/dual selector card.
Verschil is dat mijn aspire 1703SC meer een desktop vervanger is en dus gewone ddr dimms slikt ipv een soDimm. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze procedure staat in de userguide beschreven.
https://www.synapsenow.com/synapse/data/7117/documents/AS3000-5000_UG_ENG.pdf
(ik neem tenminste aan dat jouw model hieronder valt)

De manuals van 5000 serie zijn op de europese support site vreemd genoeg niet terug te vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 20:21
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 05:07:
Deze procedure staat in de userguide beschreven.
https://www.synapsenow.com/synapse/data/7117/documents/AS3000-5000_UG_ENG.pdf
(ik neem tenminste aan dat jouw model hieronder valt)

De manuals van 5000 serie zijn op de europese support site vreemd genoeg niet terug te vinden..
waar precies, deze manual heb ik ook in 'hardevorm' maar ik kan nix over geheugen toevoegen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlowFish schreef op maandag 20 juni 2005 @ 11:52:
[...]

waar precies, deze manual heb ik ook in 'hardevorm' maar ik kan nix over geheugen toevoegen vinden.
In de "softe" manual op pagina 55, "installing memory".
Pagina: 1