Toon posts:

[2003] Problemen met backup - backup breekt af*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een 2k3 server met seagate backup drive draaien die fungeert als DC, fileserver, printserver, mailserver en er draaien nog wat db's op. Hiervan wordt 6 dagen per week een back-up gemaakt.

Nu heb ik het volgende probleem:

De backup crashed 9 van de 10 dagen, niet volledig maar halverwege geeft deze een foutmelding.
Ik heb al verschillende tapes geprobeerd, tapedrive al vervangen, ik heb al diverse hotfixes geinstalleerd die ik vond via de MS website of via deze site. Dit mag echter niet baten, het gaat vaak na zo'n flinke portie intimidatie weer een paar dagen goed maar na maximaal een week crashed de backup weer. Ik begin nu langzamerhand mijn geduld met deze server een beetje te verliezen aangezien dit al een x aantal maanden speelt.

Ook is de RSM Service al een keer gecrashed, na deze te hebben gerepareerd liep de backup hoogstens 4 dagen goed om vervolgens weer te crashen.

Het maakt geen verschil of de server stand alone draait of in het netwerk hangt.

Ik heb de logboeken van de afgelopen 3 dagen op internet gezet, ik hoop dat iemand mij nog wat tips kan geven, of een kant en klare oplossing zou ook welkom zijn ;)

De logboeken:
mislukte backup
half mislukte/voltooide backup
voltooide backup

Alvast bedankt,
Emile Dorst

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Welke tapedrive, loader en tapes gebruik je? Op het eerste gezicht zou ik zeggen dat de tapewissels niet goed gaan - 40GB past redelijk op een DDS-4 tape, misschien dat het daar ergens fout gaat.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een interne Seagate Tapedrive, preciese model weet ik niet uit mn hoofd, in combinatie met HP 72GB DDS4 tapes.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand een oplossing voor dit probleem of heeft iemand nog tips??
Iemand die een zelfde probleem heeft gehad en de oplossing heeft gevonden?

Dit aangezien de backup er gegarandeerd vandaag of morgen weer mee ophoud, hij is nu al 4 dagen achtereen voltooid.

Alvast bedankt

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan dit artikel: http://support.microsoft.com/?kbid=314844 je misschien op weg helpen? :)