[BOINC] Projectstatus ?!?

Pagina: 1
Acties:

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Geachte Crew,

Tot zover het formele geleuter :P

Wat ik (en vele mede DPC'erts met mij) zou willen weten is hoe het ervoor staat met BOINC.

Het ziet ernaar uit dat op de lange termijn veel meer DC projecten gebruik gaan maken van het framework dat BOINC heet. In het verleden heb ik dit wel 's vaker ter sprake gebracht, maar dat is de laatste maanden wat verwaterd. (Letterlijk, want ik ben actief gaan duiken in ons heerlijke zeeuwse zoute water :*))

Dus heren van de crew, laat uw licht eens schijnen! ;)
idd heren, want er zitten geen dames in de crew :P

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:11

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Adm.Spock schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:06:
Geachte Crew,

Tot zover het formele geleuter :P

Wat ik (en vele mede DPC'erts met mij) zou willen weten is hoe het ervoor staat met BOINC.

Het ziet ernaar uit dat op de lange termijn veel meer DC projecten gebruik gaan maken van het framework dat BOINC heet. In het verleden heb ik dit wel 's vaker ter sprake gebracht, maar dat is de laatste maanden wat verwaterd. (Letterlijk, want ik ben actief gaan duiken in ons heerlijke zeeuwse zoute water :*))

Dus heren van de crew, laat uw licht eens schijnen! ;)
idd heren, want er zitten geen dames in de crew :P
wat wil je nou weten? boinc is zoals je zelf zegt een framework en geen project...
En volgens mij doet de crew weinig aan de status van het framework

• DPCquatar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-12-2024

DPCquatar

Kwaak

Geachte mede PVert :P

Ik denk dat hij bedoeld, wanneer komen de stats.

Cruncht tegenwoordig meestal vault projects

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 18:02
Adm.Spock schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:06:
Het ziet ernaar uit dat op de lange termijn veel meer DC projecten gebruik gaan maken van het framework dat BOINC heet.
Volgens mij hebben de ontwikkelaars van BOINC dat zelf vooral bedacht. Ik heb een jaar geleden wel eens naar BOINC gekeken en hoewel het op zich niet slecht in elkaar zit is het een deployment nachtmerrie voor een systeembeheerder. De achterliggende ideeën zijn goed, maar zouden veel simpeler uitgevoerd moeten worden.

Of BOINC het framework van de toekomst is betwijfel ik dus. Het enige grote project dat er op draait is SETI@home (gelijk ook het meest nutteloze), of ClimatePrediction moet erg groot zijn (wat volgens mij wel meevalt). Verder zijn v.z.i.w. geen bestaande grote projecten van plan over te stappen.

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Er lopen wel degelijk meerdere projecten op BOINC.
Climateprediction.net
Einstein@home
LHC@home
Predictor@home
SETI@home
Cell Computing

Verwijderd

DPCquatar schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:31:

Daar wordt door [eNeRGy] aan gewerkt. Sterker, die zijn volgens mij zo goed als af. Maar i.v.m. met de recente serverproblemen moeten de laatste puntjes nog op de i gezet worden hieromtrent.

[eNeRGy], als dit niet klopt mag je me schoppen :P

• Soultaker
DPCquatar schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:41:
Er lopen wel degelijk meerdere projecten op BOINC.
Climateprediction.net
Einstein@home
LHC@home
Predictor@home
SETI@home
Cell Computing
Dat weet ik ook wel, maar hoeveel leden zijn er per project ingeschreven? En hoeveel daarvan zijn er uniek?

[ Voor 62% gewijzigd door Soultaker op 20-06-2005 00:46 ]

• DPCquatar

DPCquatar

Kwaak

Soultaker schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:46:
[...]

Dat weet ik ook wel, maar hoeveel leden zijn er per project ingeschreven? En hoeveel daarvan zijn er uniek?
Ik weet uit betrouwbare bron dat de DPC op een van deze projecten recentelijke een grote sprong voorwaarts heeft gemaakt.

Ik zou zeggen loop de stats een na en oordeel zelf.

[ Voor 8% gewijzigd door DPCquatar op 20-06-2005 00:57 ]

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:11

SandStar

DPC-Crew

Zandster

DPCquatar schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:31:

"Wanneer komen de Seti-2 stats" zou dan wat duidelijker zijn.

Folding@home denkt ook nog steeds over een Boinc versie van hun client.
Eerste alpha versie is al in de lucht. Primaire focus blijft wel hun eigen client.

Verwijderd

laatste berichten uit amerika ( berkeley ) zeggen dat seti classic nog zeker dit jaar blijft bestaan. puur omdat boinc nog steeds niet goed ( lees bugvrij ) werkt.

• Soultaker
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 08:28:
laatste berichten uit amerika ( berkeley ) zeggen dat seti classic nog zeker dit jaar blijft bestaan. puur omdat boinc nog steeds niet goed ( lees bugvrij ) werkt.
Als dat de reden is, dan vermoed ik dat 'ie ook volgend jaar nog wel blijft bestaan. ;)

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

^^^ Verwarrende nicks.... :/

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

och een soulmaster ruled altijd boven een taker..

• Adm.Spock
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
SandStar schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:25:
[...]

wat wil je nou weten? boinc is zoals je zelf zegt een framework en geen project...
En volgens mij doet de crew weinig aan de status van het framework
Nou exact wat DPCquatar denkt: Wanneer komen er stats en welke projecten maken al gebruik van het framework. (en dat het een nachtmerrie is qua deployment... mja het is ook niet bedoeld om door de sysadmin van een groot netwerk gedeployed te worden :P)

Mijn vragen zijn iig beantwoord, maar wellicht dat er nog andere zaken van belang zijn bij BOINC?

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 16:05
DPCquatar schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:56:
[...]

Ik weet uit betrouwbare bron dat de DPC op een van deze projecten recentelijke een grote sprong voorwaarts heeft gemaakt.

Ik zou zeggen loop de stats een na en oordeel zelf.
Wat Quatar bedoeld te zeggen is dat we als Team Switch een maandje voordat de stampede begon aan Einstein@home hebben meegedaan. Naar alle tevredenheid trouwens! het is een erg leuk project. Het is nog wat klein daardoor kun je als eenling binnen DPC toch een fatsoenlijke indruk maken op de stats. Ik geloof dat we als team eindelijk op volle sterkte waren dat we soms 4 of zelfs 5 mensen in de rankings per dag voorbij gingen.

Enige min puntje eraan is de nogal wazige punten toekenning per job en dat de punten nogal laat kunnen worden toegekend aangezien ieder pakketje nog door minimaal 3 andere moet worden nagerekend voordat er punten toegekend worden aan die personen.

• RoyalFlusher
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
We hebben in die tijd [eNeRGy] wel op bezoek gehad, er waren nog wat probleempjes met de subteammemberstats. Ik weet niet of tie ondertussen al meer gevorderd is...

Division BrabanderT

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-01 17:45

Crack

...ehh.......Mooh?!?

Een tijdje konden de BOINC-stats gevolgd worden op WDO.

Zijn die stats soms verplaats of gewoon niet meer actief?

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:05

NightBird

DPC-Crew Coding
Crack schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 05:44:
Een tijdje konden de BOINC-stats gevolgd worden op WDO.

Zijn die stats soms verplaats of gewoon niet meer actief?
Nee, de stats staan nog waar ze altijd stonden, maar WDO is verplaatst. www.dutchpowercows.org wijst dus niet meer naar [eNeRGy], dus werken ook de stats op dat adres niet meer.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

We zullen vandaag ondeling contacten leggen om te kijken of er ook voor de BOINC stats een oplossing te vinden is :)

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Pim. schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 07:49:
We zullen vandaag ondeling contacten leggen om te kijken of er ook voor de BOINC stats een oplossing te vinden is :)
Gelukkig is het als punt ingebracht voor de crewmeet dus de notulen zullen wel uitsluitsel brengen
;)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Pagina: 1