Toon posts:

S-ATA verschillende problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een serial ata harde schijf gekocht (samsung 250gb sp2504c) en tijdelijk als 2de schijf in mn systeem hangen.Mijn bootschijf is een pata.Op de nieuwe schijf heb ik ook al windows op staan en in partities ingedeeld.Had dat gedaan door mijn oude schijf er tijdelijk af te halen en vanaf cd te installeren.
Nu heb ik die weer aangesloten en van daaruit start windows dan ook weer op.Maar nu zegt die dat er nieuwe hardware is gevonden,een IDE aparaat,en kan daarvoor de drivers niet vinden,hij zegt dat die niet voor dit systeem zijn ontworpen.In apparaat beheer bij IDE/ATA ATAPI Controllers komen dan uitroeptekens te staan,er staat 2x een IDE-kanaal.Ik snap niet wat dit is want dit is toch een Serial ATA en die zit niet op de IDE aangesloten.En als ik ze uit apparaatbeheer verwijder,dan zijn meteen de schijfletters van mn nieuwe schijf verdwenen.Hoe los ik dit op?

Ik heb geen serial ata drivers geinstalleerd,het wil ook niet trouwens.Ik heb een ASUS p4p800 de luxe en wou de VIARAID6410 drivers ervoor installeren via setup maar hij zegt "Sorry the setup wizzard can't find the supported hardware in your system.You should check your hardware en try again."

Als ik manueel de drivers probeer te zoeken,zowel op de ASUS cd als de nieuwe driver die ik van de ASUS site had gehaald zegt die:
"er is een probleem met de installatie van deze hardware IDE KANAAL er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat,het stuurprogramma is niet voor dit systeem ontworpen"

Nu heb ik heb de ouwe harde schijf verwijderd en alleen de Samsung S-ATA aangesloten en met de windows cd windows geinstalleerd.Ten eerste de 6 partities die ik al had gemaakt op de andere harde windowsschijf waren er nog maar drie van over.Dus via schijfbeheer de 3 partities (allen ntfs) weer aangemaakt.Daar gaf die al aaan dat de driver niet geschikt was voor het windows XP logo test of zoiets.Maar gewoon op oke geklikt en de partities waren nu wel goed.
Maar nu,ten tweede, wou ik sp1,die ik op cd het staan installeren en daar geeft die aan 'intrigiteit van het bestand update.inf kan niet woren gecontroleerd,ga na of de cryptographic service op deze computer actief is.
Ten tweede wou ik de moederbord drivers installeren,wat heel lang duurt, maar daar geeft die ook weer aan dat de drivers niet aan het windows logo test voldeden.
Ten derde de windows update(die software die controleert wat er op je systeem is geinstalleerd) wou ook niet,geeft die aan dat de installatie mislukt is.

HELP.Ik kom er niet meer uit.Wat is er nu mis.Is de schijf niet goed,hoe kan ik dat controleren?Of is het iets anders?

Verwijderd

http://product.samsung.co...nfo/hdd/b2c_hdd_hutil.jsp

Dit is de support site van Samsung waar hun diagnostic utility staat. Download het en zet het op een bootable flop. Draai vervolgens de tests en je weet of je schijf kaduk is. Daarna kun je verder gaan kijken als je hebt uitgesloten of je een defecte schijf hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:04:
http://product.samsung.co...nfo/hdd/b2c_hdd_hutil.jsp

Dit is de support site van Samsung waar hun diagnostic utility staat. Download het en zet het op een bootable flop. Draai vervolgens de tests en je weet of je schijf kaduk is. Daarna kun je verder gaan kijken als je hebt uitgesloten of je een defecte schijf hebt. :)
Dat is alleen voor de schijven die in die lijst staan en de mijn staat er niet bij.

Verwijderd

probeer het eens, er moet toch een diagnostic tool van de fabrikant zijn voor elk type schijf wat ze leveren

Verwijderd

Topicstarter
Had een andere gevonden Hutil en die geeft geen fouten aan.DUs de schijf is wel goed maar wat is dan het probleem.Moet men eigenlijk een driver voor een S-ATA drive installeren?In het bios staat de schijf wel goed aangeven.Alleen bij een clean instal geeft windows in eerst instantie wel iets van 128gb aan.Later bij partities maken staat dat geloof ik wel goed.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:41:
Alleen bij een clean instal geeft windows in eerst instantie wel iets van 128gb aan.Later bij partities maken staat dat geloof ik wel goed.
Lees de FAQ zonder service pack ondersteund windows niet meer dan 128 gig.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op maandag 20 juni 2005 @ 02:43:
[...]

Lees de FAQ zonder service pack ondersteund windows niet meer dan 128 gig.
Ja dat weet ik wel maar zoals ik boven al beschreef,SP 1 wil ook niet geinstalleerd worden.

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 12:08
Kijk eens of er een biosupdate voor je moederbord is.

Verwijderd

Topicstarter
Dat de windows updates en sp1 en moederbord drivers niet geinstalleerd wouden worden lag aan een probleem met de cryptographic service,had een site gevonden http://www.tech-pro.net/howto_014.html waar dit probleem door is opgelost en nu de bestanden wel geinstalleerd willen worden.Echter snap ik niet waardoor dit komt had windows al 2 keer opnieuw op de nieuwe schijf geinstalleerd met dezelfde problemen,had dat nog nooit eerder gehad.

Maar nu alleen dit probleem nog:

Ik heb een serial ata harde schijf gekocht (samsung 250gb sp2504c) en tijdelijk als 2de schijf in mn systeem hangen.Mijn bootschijf is een pata.Op de nieuwe schijf heb ik ook al windows op staan en in partities ingedeeld.Had dat gedaan door mijn oude schijf er tijdelijk af te halen en vanaf cd te installeren.
Nu heb ik die weer aangesloten en van daaruit start windows dan ook weer op.Maar nu zegt die dat er nieuwe hardware is gevonden,een IDE aparaat,en kan daarvoor de drivers niet vinden,hij zegt dat die niet voor dit systeem zijn ontworpen.In apparaat beheer bij IDE/ATA ATAPI Controllers komen dan uitroeptekens te staan,er staat 2x een IDE-kanaal.Ik snap niet wat dit is want dit is toch een Serial ATA en die zit niet op de IDE aangesloten.En als ik ze uit apparaatbeheer verwijder,dan zijn meteen de schijfletters van mn nieuwe schijf verdwenen.Hoe los ik dit op?

Ik heb geen serial ata drivers geinstalleerd,het wil ook niet trouwens.Ik heb een ASUS p4p800 de luxe en wou de VIARAID6410 drivers ervoor installeren via setup maar hij zegt "Sorry the setup wizzard can't find the supported hardware in your system.You should check your hardware en try again."

Als ik manueel de drivers probeer te zoeken,zowel op de ASUS cd als de nieuwe driver die ik van de ASUS site had gehaald zegt die:
"er is een probleem met de installatie van deze hardware IDE KANAAL er is een fout opgetreden tijdens het installeren van het apparaat,het stuurprogramma is niet voor dit systeem ontworpen"

Er is wel een nieuwe bios update beschikbaar maar betwijfel of dit het probleem oplost?
Pagina: 1