Toon posts:

Windows wil geen DVDs lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Apart probleem, sinds ik een nieuw mobo + proc heb wil Windows geen DVDs meer lezen of afspelen. CDROMS lezen of branden gaat wel goed. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Remon

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
Al geprobeert vanaf een bootable dvd te starten? Als ie dat ook niet wil weet je 100% zeker dat het een hardware probleem is

shazam

Verwijderd

Kan zijn dat de lens voor het afspelen van DVD's kapot is. CD's lezen gaat namelijk via een andere lens. Ik zou het apparaat ff in een andere computer testen, zodat je zeker weet dat het aan de speler ligt.

Verwijderd

Topicstarter
hm, heb ff geen bootable DVDs hier. Blijft toevallig dat hij precies de geest zou geven als er een nieuw mobo in zit, heb de IDE stekkers ff gechecked, zit goed. Net bios update gedaan..

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:00
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:44:
hm, heb ff geen bootable DVDs hier. Blijft toevallig dat hij precies de geest zou geven als er een nieuw mobo in zit, heb de IDE stekkers ff gechecked, zit goed. Net bios update gedaan..
Dut probleem heb ik ook gehad. Bij een Dell PC. Wat bleek, er zat géén DVD-rom speler in maar een CD-rom speler. Ook al stonder op de factuur wat anders.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

BovenHond schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:38:
[...]

Dut probleem heb ik ook gehad. Bij een Dell PC. Wat bleek, er zat géén DVD-rom speler in maar een CD-rom speler. Ook al stonder op de factuur wat anders.
Uhm, als je even goed leest dan zie je dat hij alleen zijn mobo en cpu heeft vervangen en sindsdien geen dvd's meer kan afspelen. Lijkt me niet dat dan ineens z'n dvd-spelert een cd-rom drive is geworden ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Misschien ASPI opnieuw installeren :?

Verwijderd

Zet dat ding ff in een andere computer. En kijk of het daar wel werkt. Als het dan niet werkt dan ligt het zeker te weten aan je DVD-speler.
Pagina: 1