Toon posts:

Conceptronic externe hd behuizing bevriest pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds enkele dagen heb ik de Conceptronic usb/firewire externe harde schijf behuizing met een maxtor 200 gb hd erin. Sindsdien is mijn pc 3 x vastgelopen, iets dat ik voorheen niet heb gehad. Het beeldscherm blijft dan staan (inclusief de tijd van vastlopen) en hij reageert nergens meer op. De laatste keer heeft het systeem 20 uur zonder problemen gewerkt alvorens vast te lopen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en / of weet iemand een mogelijkheid om achter de oorzaak te komen?

Mzzl

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 23:15 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Hoe weet je zeker dat het zo aan die behuizing ligt? Hoe ziet de rest van je setup eruit? Heb je al in de eventviewer gekeken?

More info plz :)

Instagram / YouTube

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan in het logboek (nederlandse versie eventviewer denk ik :P) nix terugvinden rond dat tijdstip en ook niet kort ervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Setup: via c3 moederbord 1000 mhz 512 mb ram geheugen usb wifi stick, intern 200 gb hd (zelfde type als de externe). Verders geen bijzonderheden.

• TheekAzzaBreek
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb hetzelfde , zowel met een Xclef HD mpg speler als met een USB stick, maar alleen als er minstens 3 usb devices aan hangen. Speelt dat bij jou soms ook?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er niet zeker van maar het zou goed kunnen. Het vervelende is dat het niet rap produceerbaar is en dat er geen duidelijke foutmeldingen worden gegenereerd - in zoverre ik heb kunnen ontdekken.

Ik denk erover om die hd een dagje ofzo aan een andere pc te koppelen, maar ja dat sluit niet iets uit als ie niet vastloopt. Iig zijn allebei mijn usb poorten in gebruik op het moment dat het gebeurd (1 voor wifi en 1 voor de hd dus). Ik zou er ook nog es een ouwe externe hd aan kunnen hangen om te zien of dat hetzelfde resultaat oplevert, maar het blijft vaag gokwerk.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Bij mij ook gokwerk, maar het zal wel aan bios of windows liggen, want heb het met verschillende devices. Soms is het ook toetsenbord of muis die bevriest. Omzeild door toetsen aan ps/2 te hangen. Dit soort dingen oplossen in windows komt doorgaans op een clean install neer, en daar heb ik nog even geen zin in.

Verwijderd

Topicstarter
Ff voor de duidelijkheid: mijn hele WINDOWS freezes. Dus niet alleen mijn HD ofzo.

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
gaat het over als je de hd er uit trekt?

Verwijderd

Topicstarter
niet geprobeerd maar betwijfel het. Mijn hele scherm is FROZEN inclusief de tijdaanduiding rechtsonderin. Maakt het wel makkelijk te bepalen wanneer ie is vastgelopen :P Jammer dat ie geen bluescreen geeft want daar was ik vast verder mee gekomen.

• IQM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:48

IQM

Kijk eens wat voor chip erin zit en ga daar maar eens op zoeken op internet. Er zijn namelijk een heleboel chips die een probleem hebben met I/O's groter dan 128Kb.

Verwijderd

TheekAzzaBreek schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:14:
gaat het over als je de hd er uit trekt?
Hey TheekAzzaBreek, ik heb precies utzelfde, als ik mijn HD er weer uit trek dan functioneert de pc weer prima. Het rare is dat mijn MP3 speler ook USB 2.0 is en die werkt wel gewoon goed.

Heb jij dit kunnen oplossen? Of weet misschien iemand anders nog iets?

Groeten

• TheekAzzaBreek
  • Niet online
Heb het nog niet opgelost. Verwacht dat een windows reinstall wel zal werken, maar heb daar even geen tijd of zin voor.
Pagina: 1