Toon posts:

Asus m3700N, gesmolten vandaag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok, here's the deal,
Ik draai nu anderhalf jaar naar volle tevredenheid een asus m3700n laptop (centrino, 1,6Ghz, 512MB 1400x1050 px 14"). Aangezien de batterij nog maar 1 uur meeging in plaats van de originele 4,5 uur. dacht ik die eens op nieuw te calibreren vanuit het bios, dit had ik al eens eerder gedaan en dat hielp geweldig.
Alleen vanmiddag is hij begonnen met dit proces, na een uurtje was de laptop plotseling uit (ik zag hem uitgaan) geen probleem, dacht ik, ik zet hem gewoon weer aan... je raadt hem al.. geen sjoege.
De laptop gaat aan, de koeler draait, en na exact 5 seconen... uit.
Aangezien het stevig warm was hoopte ik dat dat de oorzaak was, en ben ik gaan zwemmen. Vanavond nogmaals geprobeert maar niets helpt.
hij doet weinig meer. zijn er hier mensen die een magic trick weten om dat ding bijvoorbeeld te hard resetten (net als bij een ipaq bijvoorbeeld dat het bios weer gereset is)?
ik hoop dat er mensen zijn die me een klein beetje verder kunnen helpen, want anders wordt het de service van asus (ahum) en die is nou niet echt snel... daarbij komt dat ie net buiten de garantie ligt, en een nieuw bordje in de laptop is niet echt een betaalbaar grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
zit er geen batterijtje op de bios van een laptop(bij desktop pc etc iig wel) als je dat eruit haalt reset de bios(wel weer terugstoppen natuurlijk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greenstick
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-12-2020

Greenstick

Groen als gras

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:50:
Alleen vanmiddag is hij begonnen met dit proces, na een uurtje was de laptop plotseling uit (ik zag hem uitgaan) geen probleem, dacht ik, ik zet hem gewoon weer aan... je raadt hem al.. geen sjoege.
De laptop gaat aan, de koeler draait, en na exact 5 seconden... uit.
Je had hem toen op netstroom draaien?

- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:24
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:50:
ik hoop dat er mensen zijn die me een klein beetje verder kunnen helpen, want anders wordt het de service van asus (ahum) en die is nou niet echt snel... daarbij komt dat ie net buiten de garantie ligt, en een nieuw bordje in de laptop is niet echt een betaalbaar grapje.
RTFM en of ander bijgevoegd papier op moment van afname

en kom tot ontdekking:
quote: Garantie Kaart
2 Garantieperiode en locatie
De standaard garantieperiode is 2 jaar pick-up en return en loopt vanaf de datum dat het product is aangekocht. De datum op de originele factuur of kassabon is de datum van aankoop. Pick-up en return betekend dat het product ter reparatie afgehaald wordt en na reparatie geretourneerd.
zie ook je serienummer sticker daar staat waarschijnlijk Model M3000N en dan 24M eronder (24M staat voor 24Maanden garantie)

[ Voor 8% gewijzigd door Antiloop op 20-06-2005 10:18 ]

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHMvP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Stroom eraf, accuutje een uurtje eruit, opnieuw proberen.

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Greenstick schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:00:
[...]

Je had hem toen op netstroom draaien?
yep ik had hem op netstroom,

de accu is er een middag uitgeweest, en daarna nog geen sjoege,

dat wordt inderdaad de garantie aanspreken.
@ Antiloop; dank je voor de tip, inderdaad, 24 maanden. toppertje, ga ze meteen bellen. mischien toch een meevaller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antiloop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-10 15:24
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 10:53:
[...]

yep ik had hem op netstroom,

de accu is er een middag uitgeweest, en daarna nog geen sjoege,

dat wordt inderdaad de garantie aanspreken.
@ Antiloop; dank je voor de tip, inderdaad, 24 maanden. toppertje, ga ze meteen bellen. mischien toch een meevaller.
en een reparatie duurt gemiddeld 1-2 weken

is beter dan bijv. acer 1-2 maanden

Asusforum.NL Asus WL-500g - Chupa Forum @ http://wl500g.info/ WL-700g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je alsnog kunt proberen is stroom en accu eraf, dan de powerknop 30 seconden ingedrukt houden en vervolgens enkel met de netstroom te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:05:
Wat je alsnog kunt proberen is stroom en accu eraf, dan de powerknop 30 seconden ingedrukt houden en vervolgens enkel met de netstroom te booten.
Yes, ook al geprobeerd.
Dit laptopje was destijds een goede 2000 euro, dus ik wilde hem niet zomaar opgeven, ik heb gisteren alle mogelijke combinaties van resetten met en zonder accu, netstroom, dvd erin en eruit geprobeerd, maar hij gaat steevast na 5 seconden weer uit zonder beeld te geven.
Maar zoals Antiloop al benadrukte, ik had beter moeten kijken in de aankoopbon en garantiegegevens. er zit 24 maanden op, en die zijn nog niet verlopen, dus hopelijk heb ik mazzel en valt reparatie binnen de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hopsa,
Asus service blijkt inderdaad enorm verbeterd.
rma nummer aangevraagd, laptop dezelfde dag opgehaald,
1,5 week later teruggekregen met een nieuw moederbord en een nieuwe lcd.

goede communicatie, goede service, en de laptop werkt weer als vanouds.

hulde voor Asus
en we kunnen dicht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha! gefeliciteerd :), ik mag wel oppassen dat ik mijn acer 5024 niet ga slopen want dan ben ik verder van huis :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 16:19

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

kep deze laptop ook

Enne onder de laptop zit een gaatje daar moet je ff een pen oid in drukken dan reset je de BIOS.

ASUS die heeft een geweldige service ze zeggen meestal 10 werkdagen maar je hebt hem meestal na 5 of 7 dagen terug ( dat is mijn ervaring dan al 3x ) :)

[ Voor 9% gewijzigd door loodgieter op 18-07-2005 14:43 ]

Pagina: 1