Files uploaden naar m'n vers geinstalleerde Fedaro Core 4 machine waar vsftpd op draait, wil niet werken.
Dit probleem doet zich voor vanaf drie verschillende client machines en ook als ik lokaal een ftp connectie maak.
Hier de config:
[/table]
Deze config is identiek aan de de config op een andere machine, RHEL 4 beta weliswaar, en daar werkt uploaden wel.
vsftpd is geinstalleerd via yum. De users maak ik aan met useradd -m en passwd. Files aanmaken in de shell werkt gewoon. sftp werkt ook.
In de log zie niet meer dan dit per mislukte file transfer:
Sun Jun 19 22:22:11 2005 1 192.168.1.2 0 /home/test/test_file b _ i r test ftp 0 * i
De rechten van de home dir staan goed:
drwxr-xr-x 2 test test 4096 Jun 19 22:39 test
Verder vond ik deze link van een Fedora gebruiker met hetzelfde probleem, zonder antwoord helaas:
http://forums.fedoraforum.org/archive/index.php/t-55025.html
Iemand enig idee?
| ftp> put bla2 local: bla2 remote: bla2 229 Entering Extended Passive Mode (|||11852|) 553 Could not create file. ftp> |
Dit probleem doet zich voor vanaf drie verschillende client machines en ook als ik lokaal een ftp connectie maak.
Hier de config:
[/table]
| [root@fedora1 ~]# grep -v "^#" /etc/vsftpd/vsftpd.conf anonymous_enable=YES local_enable=YES write_enable=YES local_umask=022 dirmessage_enable=YES xferlog_enable=YES connect_from_port_20=YES xferlog_std_format=YES pam_service_name=vsftpd userlist_enable=YES listen=YES tcp_wrappers=YES |
Deze config is identiek aan de de config op een andere machine, RHEL 4 beta weliswaar, en daar werkt uploaden wel.
vsftpd is geinstalleerd via yum. De users maak ik aan met useradd -m en passwd. Files aanmaken in de shell werkt gewoon. sftp werkt ook.
In de log zie niet meer dan dit per mislukte file transfer:
Sun Jun 19 22:22:11 2005 1 192.168.1.2 0 /home/test/test_file b _ i r test ftp 0 * i
De rechten van de home dir staan goed:
drwxr-xr-x 2 test test 4096 Jun 19 22:39 test
Verder vond ik deze link van een Fedora gebruiker met hetzelfde probleem, zonder antwoord helaas:
http://forums.fedoraforum.org/archive/index.php/t-55025.html
Iemand enig idee?