Toon posts:

Zalman vf-700 koeler vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om binnenkort de zalman vf-700 te kopen. Maar als ik dus die koeler op mijn vga zet, vervalt mijn garantie. En ik geloof dat er adhesive pasta op de memory heatsinks zat. Maar stel mijn kaart gaat kapot, en ik moet dan mijn stock koeler erop doen. Krijg ik dan wel de memory heatsinks van de zalman er gemakkelijk af? Zonder dat de chip eraf breekt :X .

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Gewoon een beetje proberen te draaien aan het sinkje, als je het gevoel hebt dat je onredelijk veel kracht uit moet oefenen zou je kunnen proberen er een dun mesje tussen de sink en de memory chip te kunnen wringen, meestal is dit niet nodig. De meeste kaarten kunnen wel tegen een stootje.
Als je je koeler gaat vervangen zal de garantie uiteraad verloren, dit weerhoudt mij er ook van een zalman koeler op mijn GPU te zetten (6800GT). die zalman sinks zitten met plakstrips vast, daar hoef je je echt geen zorgen over te maken (lees ik nu pas) :X

[ Voor 13% gewijzigd door Koekje op 19-06-2005 22:33 ]

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

tuurlijk.
gewoon met een fohn goed verwarmen en voorzichtig draaien.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Koekje schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:31:
Gewoon een beetje proberen te draaien aan het sinkje, als je het gevoel hebt dat je onredelijk veel kracht uit moet oefenen zou je kunnen proberen er een dun mesje tussen de sink en de memory chip te kunnen wringen, meestal is dit niet nodig. De meeste kaarten kunnen wel tegen een stootje.
Als je je koeler gaat vervangen zal de garantie uiteraad verloren, dit weerhoud mij er ook van een zalman koeler op mijn GPU te zetten (6800GT).
Maar misschien zullen die heatsinkjes ook weer niet zo super vast zitten. Want dat zou een min factor kunnen zijn voor de vf-700, ik denk niet dat als het super vast zat, weinig mensen het kochten. Maar als je garantie dan verlopen is en hij is kapot, dan de boxed koeler erweer op zetten:o

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 22:37 ]

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:33:
[...]

Maar misschien zullen die heatsinkjes ook weer niet zo super vast zitten. Want dat zou een min factor kunnen zijn voor de vf-700, ik denk niet dat als het super vast zat, weinig mensen het kochten. Maar als je garantie dan verlopen is en hij is kapot, dan de boxed koeler erweer op zetten:o
Meestal is het wel te zien dat de stock koeler verwijderd is, dus daar is echt geen beginnen aan, ook doet me het idee om modificaties te verbergen om "toch" nog garantie te claimen niet sjofel in de oren.

Over die sinks, ze plakken goed genoeg om te blijven zitten tijdens normaal gebruik, maar de zijn te verwijderen zonder enige moeite (á la plakband).

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb zelf ook die zalman heatsinks en die kunnen er opzich prima weer als het moet.

Het plakt best aardig maar het is niet echt adhesive, ff een keer draaien zou genoeg moeten zijn

Verwijderd

Topicstarter
Koekje schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:36:
[...]

Meestal is het wel te zien dat de stock koeler verwijderd is, dus daar is echt geen beginnen aan, ook doet me het idee om modificaties te verbergen om "toch" nog garantie te claimen niet sjofel in de oren.

Over die sinks, ze plakken goed genoeg om te blijven zitten tijdens normaal gebruik, maar de zijn te verwijderen zonder enige moeite (á la plakband).
Gelukkig heeft iemand die koeler die in mijn msn lijst staat. Hij zegt dat er geleidend plakkertje op de heatsinks zitten. Dus geen rede om bezorgd te worden 8)
Maar, zo super snel zouden ze er ook niet achter komen. Als het geen hitte probleem is, dan lijkt mij dat er geen rede is om de koeler eraf te halen..

Verwijderd

Ervaring leert me dat die heatsinkjes juist wel heel vast zitten, ik ben ongeveer 2 uur bezig geweest om ze er weer af te krijgen :S, maar mijn geheugen is nog heel gelukkig. Gewoon rustig heen en weer draaien en veel gedult hebben.
Hij heeft het over die zalman sinks, die zijn heel erg makkelijk te verwijderen.
Daar heb ik het ook over, en ik vond ze nou niet echt makkelijk te verwijderen, ze zitten met soort thermisch plakband vast.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 22:47 ]

• Koekje
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:39:
Ervaring leert me dat die heatsinkjes juist wel heel vast zitten, ik ben ongeveer 2 uur bezig geweest om ze er weer af te krijgen :S, maar mijn geheugen is nog heel gelukkig. Gewoon rustig heen en weer draaien en veel gedult hebben.
Hij heeft het over die zalman sinks, die zijn heel erg makkelijk te verwijderen. ;)
Daar heb ik het ook over, en ik vond ze nou niet echt makkelijk te verwijderen, ze zitten met soort thermisch plakband vast.
Daar verschillen onze meningen dan. :)

[ Voor 17% gewijzigd door Koekje op 19-06-2005 22:48 ]

Verwijderd

als je de pinnetjes waarmee de originele koeler vast zit niet beschadigt zien ze echt niet dat de koeler los is geweest:>
Pagina: 1