Vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-01 19:59
Hoi
ik heb een vraagje
Met dit weer blijkt m'n PC wat tewarm teworden (hij is op dit moment 56C en mn mobo denkt 49)
kheb 2 tempereturen en weet niet welke wat is :P
okay ik heb een AMD Athlon XP 2200+ (daar vraag ik geen commentaar op)
en vraag me af of ik nu een nieuwe CPU fan moet hebben of een casefan? (kheb nog geen casefan)
m'n hdd's zijn ook wat warm (50 graden ong)
dus?

iRacing Profiel

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je onvoldoende frisse lucht erin pompt zal een andere CPU fan niet helpen. Je zal dus moeten zorgen dat je meer airflow in je kast krijgt. Dus zorg dat je een pull-push systeem hebt: in-zuigende fan onderin, en uit-blazende fan bovenin.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:09
als je CPU niet vastloopt e.d. heb je in princiepe niks nodig. Zo ja, dan is het verstandig 2 casefans te plaatsen, dus een airflow. Dit scheelt al gauw 8 graden bij een dichte kast.

[ Voor 13% gewijzigd door STIMPPYYY op 19-06-2005 21:43 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 03:35

Nox

Noxiuz

plaats er 1 achterin je kast en eentje voor je HDD's want 55 a 60 graden kunnen ze max hebben (volgens diverse leveranciers)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• DarkPino
hey en ik heb nu m'n kast openstaan (1 kant) dus nu? gewoon 1 cooler er achterin bijzetten?

iRacing Profiel

Verwijderd

aangezien een cpu pas bij 56C het begeeft hoef je je nog niet al te veel zorgen te maken hoor.

shit shit shit :X ik heb te veel bier op :+ ..... ik bedoelde eigenlijk dat ie het begeeft bij 90 C

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 23:45 ]

• DarkPino
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:40:
aangezien een cpu pas bij 56C het begeeft hoef je je nog niet al te veel zorgen te maken hoor.
nou niet dus
het is een AMD
die kan je instellen op 60
(ik heb m op 65)
en vandaag werd i ook wel 65...

iRacing Profiel

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Huh? Een CPU begeeft het bij 56 graden? Dat is nieuw voor me.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:32
Ik wil je graag twee dingen adviseren, één: verzin volgende keer een topictitle (want 'vraagje' is géén topictitle 8)7 ). Twee: gebruik de search; er is zó vreselijk veel te vinden met de GoT search over cpu temperaturen en hoe die in toom te houden dat je absoluut zelf een antwoord moet kunnen vinden. Maar de zomer is nu wel begonnen dus je zult niet de laatste zijn :+

Iig succes en check ook even de DOC FAQ (daar staat ook het een en ander in over temperaturen, maar ook hoe een topic te starten)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.