Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LAN] Sommige shared files niet te openen?

Pagina: 1
Acties:

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54
Ik heb een probleem met shared files op m'n LAN wat bestaat uit een wireless netwerk met 2 PC's en 1 notebook, op allen draait WinXP SP2. Op alle PC's is maar een user, laten we zeggen user "stefimke" welke ook admin rechten heeft.

Alle PC's zien elkaar, alle PC's kunnen naar internet, ik kan zelfs de inhoud van shared mappen zien, ik kan op de verschillende PC's een aantal files openen die op een andere PC geshared staan... maar het gekke is dat SOMMIGE files in SOMMIGE gesharede mappen niet geopend kunnen worden op een andere PC.

Ik zie vast iets over het hoofd, kan echter niet echt veel instellen wat betreft dingen delen, buiten
"deze map delen" en "gebruikers mogen bestanden wijzigen".

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Geeft het openen van die bestanden een specifieke foutmelding?
Komt er iets in de eventlog te staan (client- en serverzijde)?
Zijn het specifieke bestandstypen die consequent niet werken?
Is het eventueel gerelateerd aan bestandsgrootte (dus bv vanaf 500 mb ofzo)?
Als je de bestanden verplaatst naar een andere (wél goed toegankelijke/werkende) map, werkt het dan wel?
Zijn de bestanden misschien al in gebruik door de 'server'?
Zijn de bestanden read-only, of hebben ze de rechten per bestand niet goed staan?

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:54
Bean schreef op maandag 20 juni 2005 @ 12:57:
Geeft het openen van die bestanden een specifieke foutmelding?
Ja.. "cannot open file //<PC-name>/<path to file>
Komt er iets in de eventlog te staan (client- en serverzijde)?
Eventlog?
Zijn het specifieke bestandstypen die consequent niet werken?
Nee, ZIP's, RAR's, JPG's, DOC's.. noem maar op
Is het eventueel gerelateerd aan bestandsgrootte (dus bv vanaf 500 mb ofzo)?
Nee, zowel mini-files van enkele kB's tot grote files van honderden MB's vertonen het probleem
Als je de bestanden verplaatst naar een andere (wél goed toegankelijke/werkende) map, werkt het dan wel?
Nee. Het lijkt echt aan de bepaalde bestanden te liggen.
Zijn de bestanden misschien al in gebruik door de 'server'?
Niet dat ik weet. Wat zou een server met een ZIP moeten doen bijvoorbeeld.
Zijn de bestanden read-only, of hebben ze de rechten per bestand niet goed staan?
Niet read-only, en qua rechten kan ik niet veel instellen. Kan een map alleen sharen en aangeven of ik wil dat andere gebruikers de bestanden kunnen wijzigen (staat geactiveerd).

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 13:47
Ik heb vandaag toevallig hetzelfde probleem O_o. 2 computers op draadvol netwerkje via een router, beide XP SP2, maar bepaalde bestanden kan ik niet overzetten. Zelfs niet als ze in precies dezelfde map zitten. Ik krijg een error die zegt dat ik geen rechten heb, maar ik heb de rechten al een paar keer gecontroleerd - beide kanten hebben volledige toegangsrechten.

Als iemand toevallig weet waar dit aan kan liggen...

• Dr. Bean
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
catchingfire schreef op maandag 20 juni 2005 @ 13:16:
Ja.. "cannot open file //<PC-name>/<path to file>
Vind ik ietwat vreemd uitzien: staat er niet \\<PC-name>\ etc??
Eventlog?
Tik via Start> Run (of Uitvoeren) het volgende commando in "eventvwr". Het schermpje wat opent is de eventlog, waarin alle foutmeldingen of bijzonderheden betreffende de PC komen te staan.
Hier kun je eens rondkijken, en zo wat meer specifieke informatie over je systeem te weten komen.
Niet dat ik weet. Wat zou een server met een ZIP moeten doen bijvoorbeeld.
Als je het bestand op de server opent, is het ding in gebruik. Ik vroeg dat omdat je niet aangeeft wat voor een 'server' het is: dat kan nml ook gewoon een station zijn waar iemand op/aan werkt...
Niet read-only, en qua rechten kan ik niet veel instellen. Kan een map alleen sharen en aangeven of ik wil dat andere gebruikers de bestanden kunnen wijzigen (staat geactiveerd).
Probeer 'Simple File Sharing' eens uit te zetten: via een explorer: >Tools> Folder Options> Use Simple File Sharing uitvinken. Dan kun je per bestand de rechten bekijken.

Wat meer algemeen: maak eens een drivemapping naar die server (via een explorer > Tools> Map Network Drive, en de aanwijzingen volgen, óf via een commandline: net use <vrije driveletter> \\<PC_naam>\<naam_van_gesharede_map>)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

Mogelijk heb je geen rechten ingesteld voor gebruikers die zich niet onder een specifieke gebruikersnaam hebben aangemeld. Als je kijkt in het tabblad 'security' (moet simple file sharing wel uitstaan), dan kun je voor de gebruiker 'everyone' of 'iedereen' de noodzakelijke rechten geven. Laat de rechten wel even 'inheriten' voor de onderliggende directories :)

Localhost is where the heart is

Pagina: 1