http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.
Verwijderd
max fps heb ik op 100 gezet blijft nog steeds rond de 60..
SH4D3H schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:28:
Vsync aan?
Iets van 'n limiet aan? ( Check ook je console, max_fps staat dacht ik op 60-70 std. )
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 21:39 ]
Verwijderd
9800XT is een kaart van de vorige generatie, X800 is van nu. De X800 is veel sneller. Dus ik zou als ik jou was de X800 pro nemen van 250 euro bij mycom._Dune_ schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:51:
Hoeveel verschil zit er eigenlijk in een Asus Radeon 9800 XT 256MB (AGP) A9800 XT/TVD en deze ASUS AX800 PRO/TD, 256 MB? De X800 chip is toch een stuk nieuwere dan de 9800 XT.
Terwijl de 9800 XT met 256MB voor €390,- in de pricewatch staat tegen deze X800 voor €250.
Hoeveel sneller zal X800 258MB zijn in verhouding met de 9800 Pro 128MB? deze laatste is er namelijk al voor een €130.
Ik zit toevallig een vervanging te zoeken voor mijn 9700 Pro 128MB, deze heeft namelijk (vermoedelijk) enige compatibiliteits probleem met mijn moederbord een Gigabyte GA-7DPXDW-P wat een dual Athlon bord is. Of het ligt aan het merk Club3D. (ik kan er nog niet echt achter komen) Maar de kaart wordt, als de Pc de eerste keer van die dag aanzet, vaak niet gedetecteerd, terwijl een Hercules 9500 Pro 128MB geen problemen vertoond.
en ik vindt deze aanbiedingen wel interessant om eens een andere kaart te proberen.
Klinkt als 'n CPU bottleneck?Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 21:38:
VS maakt niet uit als ik die aan / uti zet en max fps ook niet...
max fps heb ik op 100 gezet blijft nog steeds rond de 60..
[...]
Welke heb je?
Welke settings speel je?
Etc ...
Verwijderd
Is er nog een kans dat ik hem krijg of word het geld morgen weer terug gestort
Verwijderd
Denk niet dat je hem nog krijgt...Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:04:
Hmm, ik had hem vanmiddag nog besteld op de site en heb net het geld over gemaakt.
Is er nog een kans dat ik hem krijg of word het geld morgen weer terug gestort
En anders nee.
Het is ( naar mijn weten ) maar 'n heel klein verschil, daarom is ATi nog niet overstag gegaan,
ze zagen er het nut niet van in.
[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 21-06-2005 22:23 ]
Verwijderd
Pixel krijg ik ook wel open maar dan heb ik artefacts, is er een manier om los te zetten zonder artefacts?
Edit: Onduidelijkheid aangepast
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 23:26 ]
Huh?Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 22:41:
Ik krijg met Rivatuner alleen maar de vertex unlocked, is er een andere manier om de Pixel te unlocken?
Hoe bedoel je?
Screenshot?
Verwijderd
http://img65.echo.cx/img65/7291/rivatuner6mx.jpg
[ Voor 76% gewijzigd door Terryb47 op 21-06-2005 23:26 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Dit was nodig omdat zonder deze bios het niet mogelijk was over te clocken na het opengooien van de kaart.
Erg blij dat alles werkt @ Ultra pipes, shaders en speeds.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
Omdat deze BIOS je 400/1100 standaard geeft of pompt die 1.5 door de core? Als het het 1e was...check de FAQ in het 6800LE topic -> die pipe is misschien niet goed hoewel je geen arti's zietTHW Arie schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 01:10:
Inmiddels de Asus V9999 Ultra bios er op geflasht.
Dit was nodig omdat zonder deze bios het niet mogelijk was over te clocken na het opengooien van de kaart.
Erg blij dat alles werkt @ Ultra pipes, shaders en speeds.
Dat heb ik hier wel gedaan (had niks anders)...16x1,6 going strong makkelijk voorbij Ultra speeds op een 400W Zalman.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 19:39:
[...]
Heb je twee verschillende kabels van je voeding afgepakt? Dus niet die een kabel met 3 molex stekkers waarvan je er twee heb gebruikt? Welk merk is de voeding? Cool 'n quiet uitstaan?
Afgelopen maandag om 1:02 in Utrecht gekocht
Interessante link. Heb na het unlocken van alle pipes toch al weer een flink aantal benchmarks gedaan.-Sir_Killalot- schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 02:54:
Omdat deze BIOS je 400/1100 standaard geeft of pompt die 1.5 door de core? Als het het 1e was...check de FAQ in het 6800LE topic -> die pipe is misschien niet goed hoewel je geen arti's ziet
...
3DMark2001SE
3DMark2003
3DMark2005
CS:S Stress test
uurtje BF2 Demo spelen
GTA:SA
Nergens was er sprake van artifacts, en toch flipt de overclock-test. Zowel van Rivatuner als Coolbits.
Voordat ik de Ultra bios er op zette overklokte ik de kaart met Asus Smartdoctor. Deze heeft een eigen test, en die slaagde wel. Vervolgens met Everest Home edition gekeken of de kaart daadwerkelijk hoger geklokt was en daarna benchmarks gedraaid.
Alles behalve de nVidia-test duidt er op dat de unlockte pipes werken.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.
gisteren windows opnieuw geinstalleerd, gebruik gemaakt van zelfde chipset driver en video driver. ik unlock mn pipes en vertex enzo, die zijn na een windows install helaas weer uit (dacht dat het hardwarematig ging).
haal ik in 3dmark03 opeens nog maar 9800 punten ipv 10035
ik zal nog es gaan formatteren zeg
Ik heb nu bij Vobis een veel te dure Aopen 6800GT voor 429euro.
Heb 60euro moeten bijbetalen.

Het vreemde is dat ik de zelfde "Flikkeringen" ook heb met mijn nieuwe kaart die ik gisteren heb gekocht
Ik gebruik Xtreme G Drivers 77.62HD.
Met deze driver haal ik verre weg de hoogste score in 3dmark05..
Het scheelt 150 punten met oudere Xtreme G drivers.
Heeft iemand ook deze problemen?
Ik heb de ASUS V9999GE gekocht bij vobis na de 6maanden dat mijn 6800LE [16,6 425/950] het begeven had. (wel succesvol RMA)
De ASUS heb ik in maart gekocht en heeft het vorige week dus vreemd beeld bij 3dmark05 en SA.
De kaart kon ik opschroeven naar 475 maar dan zag ik al snel verwerkings stipjes...
441 liep hij goed en 438 helemaal goed ook na vele uren Far Cry.
Het geheugen kon 1220 aan, maar begon een beetje te "gimick" te vertonen vermoede ik.
Ik heb het geheugen altijd op 1200 laten lopen.
De kaart werd gekoeld door de Zalman VF700CU, de stock koeler was wel een beetje noisy...
Stock haalde ik in 3dmark05 zo'n 4300 punten.
Met de OC haalde ik 5400 punten...
Ik heb aleen de vertex shader kunnen unlocken.
De core kon bij mij even hard op 1,3volt als op 1,5volt...
Stock hoef je de kaart niet te kopen, dan is dat ding traag, maar als je hem opvoert dan kan hij een GT stock er ruim uit trekken...
Ik heb alles super "eye-candy" kunnen draaien > klik
[ Voor 13% gewijzigd door db87 op 22-06-2005 09:42 ]
ECT Prometeia Mach 2 GT modded
Het is niet hetzalfde als Q-tec, het is wel degelijk een ander merk. Als je even wat googled vind je ook xo hun website, en tevens lijken hun voedingen totaal niet op de goud gekleurde q-tec PSU's.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 20:46:
Ja weet je zeker dat dat hetzelfde is want bij informatique vertelde ze mij dat het een totaal andere voeding was dan Q-tec!!!! of hebben ze me daar gewoon Bullshit aangesmeerd???
Wat dan voel ik me aardig genaait als ik dat zeggen mag....
Hij is me aangesmeerd als een A-merk... want ik ging voor een andere maar die hadden ze toen niet...
http://www.qtechnology.net/psus.htm
http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys
Dat is nog best wel een redelijke score als je de pixel pipe's niet hebt kunnen unlcoken.db87 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:29:
De kaart is vorige week "brak" gegaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het vreemde is dat ik de zelfde "Flikkeringen" ook heb met mijn nieuwe kaart die ik gisteren heb gekocht![]()
Ik heb de ASUS V9999GE gekocht bij vobis na de 6maanden dat mijn 6800LE [16,6 425/950] het begeven had. (wel succesvol RMA)
De ASUS heb ik in maart gekocht en heeft het vorige week dus vreemd beeld bij 3dmark05 en SA.
De kaart kon ik opschroeven naar 475 maar dan zag ik al snel verwerkings stipjes...
Het geheuegn kon 1220 aan, maar begon een beetje te "gimick" te vertonen vermoede ik.
De kaart werd gekoeld door de Zalman VF700CU, de stock koeler was wel een beetje noisy...
Volgens mij geld deze regel:
- Ultra: 400*16 = 6400 (fillrate)
- Normal: 325*12 = 3900 (fillrate)
Als je dus je V9999 overclockt tot 525 core heb je een kaart die net zo snel is als een ultra (in theorie
- V9999GE, 525 Core: 525*12 = 6300 (fillrate)
- V9999GE, 455 Core: 455*12 = 5460 (fillrate)
Dus voor de mensen die de extra 4 pipe's niet konden unlocken...
Verwijderd
Alles werkt naar behoren, echter als ik Asus Smartdoctor opstart, krijg ik niet meer het bovenste scherm (dus het scherm met voltages / temperaturen / fanspeed)...?
Heb hem al opnieuw proberen te installeren, maar geen succes. Hij laat momenteel alleen de overclock-functie zien?
Moet ik een nieuwere versie van Asus Doctor downloaden ofzo? Thnx.
/Edit
Heb trouwens de laatste versie van Asus Smartdoctor gedownload + Asus Enhanced driver (of zoiets). Maar krijg nog steeds dat scherm niet met o.a. temperaturen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 10:30 ]
De ultra bios is duidelijk anders dan de V9999GE bios, dus het zou best kunnen dat hij de temp niet doorgeeft, is opzich niet heel vreemd. Heb je er wel een asus bios opgeflashed, anders is het niet vreemd dat de temp's niet werken. Kijk anders even in je nvidia controlpanel, waar normaal ook de temp van je videokaart word weergegeven.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:19:
Uhm... Ik heb inmiddels ook de Ultra bios op mijn V9999 GE gezet.
Alles werkt naar behoren, echter als ik Asus Smartdoctor opstart, krijg ik niet meer het bovenste scherm (dus het scherm met voltages / temperaturen / fanspeed)...?
Heb hem al opnieuw proberen te installeren, maar geen succes. Hij laat momenteel alleen de overclock-functie zien?
Moet ik een nieuwere versie van Asus Doctor downloaden ofzo? Thnx.
/Edit
Heb trouwens de laatste versie van Asus Smartdoctor gedownload + Asus Enhanced driver (of zoiets). Maar krijg nog steeds dat scherm niet met o.a. temperaturen.
De core kan heel hard.
En het zou mij niks verbazen als het 2.0ns samsung geheugen speciaal geselectreed/handpicked is ofzo.
Of het geheugen heeft meer volt oid.
Ik heb mijn 6800GT nog maar net maar die gaat op AUTO check een stuk lager.
Terwijl die kaart geloof ik ook het iedem geheugen heeft.
Het geheugen kan 100DDR minder...
[ Voor 5% gewijzigd door db87 op 22-06-2005 10:50 ]
max core mem zonder artifacts: 425/1170
CPU: p4 @ 3.16 ghz
driver: 77.50
3dmark2003: 11900
3dmark2005: 5200
Ik ben zeker tevreden met dit kaartje voor 199 euro
Vorige kaartje was een ti4200 met 1500 punten in 3dmark03 die me 230 euro gekost heeft.
[ Voor 16% gewijzigd door smokey op 22-06-2005 11:06 ]
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Nu staat er dit:
Totaal bestelling € 0,00
Bijdrage verzend- en verzekeringskosten € 9,00
BTW € 1,44
.....................................................................
Totaal € 9,00
Moet ik nu nog 9 euro overmaken?

Verwijderd
Uhmz... Klinkt misschien dom, maar ik kan die temperaturen niet vinden in het controlepaneel van nVidia. Gebruik 76.44 drivers.codeneos schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 10:42:
[...]
De ultra bios is duidelijk anders dan de V9999GE bios, dus het zou best kunnen dat hij de temp niet doorgeeft, is opzich niet heel vreemd. Heb je er wel een asus bios opgeflashed, anders is het niet vreemd dat de temp's niet werken. Kijk anders even in je nvidia controlpanel, waar normaal ook de temp van je videokaart word weergegeven.
/Edit
Is er geen ander programma'tje waaruit je de temp. kunt aflezen...?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 11:15 ]
gedult hebbenoriginal4u schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:11:
Weet iemand misschien of dit klopt? By m'n Orderstatus van MyCom staat nu al 2 dagen geauthoriseerd door mycom en ik had 208,95 vooruitbetaald.
Nu staat er dit:
Totaal bestelling € 0,00
BTW € 1,44
Totaal € 9,00
Moet ik nu nog 9 euro overmaken?of gewoon geduld hebben?
die 9 euro heb je al betaald als je 208,95 hebt betaald.
wat ook zou kunnen is dat ze de kaart niet meer hebben dat daarom de prijs weg is.
maar ik denk dat ie eigenlijk onderweg is.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Die 'artifacts' die jij beschrijft heb ik ook. Dat is iets in 3dmark. Niet om je druk over te maken. Als je je kaart met pipelines geunlocked kan overklokken zijn ze gewoon goed. Nvidia voert namelijk een interne stresstest uit. Daarmee maakt ie heel even een berekening. Wordt er iets fout berekend door een kapotte pipeline, krijg je een error terug en kan je niet overklokken.db87 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 09:29:
De kaart is vorige week "brak" gegaan.
[afbeelding]
[afbeelding]
Het vreemde is dat ik de zelfde "Flikkeringen" ook heb met mijn nieuwe kaart die ik gisteren heb gekocht![]()
Het geheugen kon 1220 aan, maar begon een beetje te "gimick" te vertonen vermoede ik.
De core kon bij mij even hard op 1,3volt als op 1,5volt...
Stock hoef je de kaart niet te kopen, dan is dat ding traag, maar als je hem opvoert dan kan hij een GT stock er ruim uit trekken...
Ik heb alles super "eye-candy" kunnen draaien > klik
Terryb47 schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:11:
Heb er eigenlijk wel de pest in dat ik maar 12x1,6vp kan draaien. Maar zoals smokey zegt: tis een top kaart voor 199€, want ik haal met m'n GE op stock speeds betere FPS (5-10fps hoger) in BF2 dan m'n unlockte/overklokte LE: benchmarks is leuk, maar in-game is andere koek.
Zo is het, al haal je 11000 3dmarks03 maar je kan je favo spel niet goed draaien heb je er niks aan! Een bencemark zegt opzich vrij weinig over hoe je kaart in `realworld` werkt (in echte spellen).
Ja met rivatuner kan het ook.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:12:
[...]
Uhmz... Klinkt misschien dom, maar ik kan die temperaturen niet vinden in het controlepaneel van nVidia. Gebruik 76.44 drivers.
/Edit
Is er geen ander programma'tje waaruit je de temp. kunt aflezen...?
Zelf heb ik zo'n beetje de max van mijn kaart gevonden: 415/1200 mhz, dan haal ik 5555 in 3dmark05. De core op 420 geeft lichte artifacts in game1 (een paar knipperende vierkantjes op de muren) verder nergens, dan haal ik 5585 punten. Het geheugen zou nog een paar mhz hoger kunnen maar ik laat het zo.
wist je dat mycom een telefoonnummer heeft? met heel erg aardige medewerkers aan de andere kant? die jouw prima daarmee kunnen helpen? nee echt ! het is echt zooriginal4u schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:11:
Weet iemand misschien of dit klopt? By m'n Orderstatus van MyCom staat nu al 2 dagen geauthoriseerd door mycom en ik had 208,95 vooruitbetaald.
Nu staat er dit:
Totaal bestelling € 0,00
BTW € 1,44
Totaal € 9,00
blup
Hahaha, goh, jij bent niet toevallig één daar vaneendje schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:10:
[...]
wist je dat mycom een telefoonnummer heeft? met heel erg aardige medewerkers aan de andere kant? die jouw prima daarmee kunnen helpen? nee echt ! het is echt zo
Staat bij mij orderstatus nu ook. Maare de kaart ligt wel naast me. Gewoon even mycom bellen of de kaart al verstuurt is.original4u schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:11:
Nu staat er dit:
Totaal bestelling € 0,00
BTW € 1,44
Totaal € 9,00
nee, word alleen een beetje moe van alle posts hier op got die gewoon met 1 klein simpel telefoontje op te lossen zijn...codeneos schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:22:
[...]
Hahaha, goh, jij bent niet toevallig één daar van
hmm ze hebben de ax800 ook in de aanbeiding gegooit
http://www.mycom.nl/MyCom...uctID=66000&productType=1
voor maar 100 euro onder de gangbare waarde

[ Voor 25% gewijzigd door Bezulba op 22-06-2005 15:20 ]
blup
Dat zal niet nodig zijn aangezien hij nu naat me ligtA3_h schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 14:46:
[...]
Staat bij mij orderstatus nu ook. Maare de kaart ligt wel naast me. Gewoon even mycom bellen of de kaart al verstuurt is.
(Vraagje: het is mij opgevallen dat aan de binnenkant van de doos (als je deksel open doet) er bij pipelines een zwarte dot is gemaakt...
Ja, dat weet ik nu ook nadat de kaart in een ander systeem is getest en ik een 6800LE in dit systeem...Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 11:20:
[...]
Die 'artifacts' die jij beschrijft heb ik ook. Dat is iets in 3dmark. Niet om je druk over te maken. Als je je kaart met pipelines geunlocked kan overklokken zijn ze gewoon goed. Nvidia voert namelijk een interne stresstest uit. Daarmee maakt ie heel even een berekening. Wordt er iets fout berekend door een kapotte pipeline, krijg je een error terug en kan je niet overklokken.
Vobis dacht er anders over en ik eerst ook.
Maar ik heb de Vobis al gebeld en ik heb voor de Gamers Edition gekozen.
[ Voor 20% gewijzigd door db87 op 22-06-2005 17:09 ]
Bij mij zit er ook een zwarte dot. Zal wel een drukfout zijn geweest op de doosoriginal4u schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 16:27:
[...]
Dat zal niet nodig zijn aangezien hij nu naat me ligtwoei!!
![]()
(Vraagje: het is mij opgevallen dat aan de binnenkant van de doos (als je deksel open doet) er bij pipelines een zwarte dot is gemaakt...hebben jullie dat ook of heeft iemand in de winkel al getest of m'n pipelines gingen werken? )
Ja maar ze reageren niet op mail ...Pascal Saul schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:45:
Beide aanbiedingen zijn al zo goed als uitverkocht. Alleen op de vestigingen is nog wat te krijgen met mazzel. Den Haag heeft de V9999GE nog wel ruim op voorraad.
Toch netjes dat MC Utrecht er slechts 20 minuten over deed.
Verwijderd
Heb je al enig idee wat je denkt dat ie waard is? Hijs wel vergelijkbaar met een radeon9600XT denk ik?? IIg is die wel te vinden in de pricewatch. Belangrijkste voor mij is dat ie gewoon werktMagnoon schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 17:56:
Aangezien de kaart 9700 pro niet meer in de winkel te verkrijgen is, en er ook geen nieuwwaarde is weet ik niet precies wat voor prijs ik ervoor moet vragen. Ik zal eerst wel ff rondkijken bij wat andere kaartjes enzo.
Verwijderd
Ja dit had ik ook al gemeld, was er gister nog en ze hadden er nog wel wat zeiden ze....Dus veel succes...Pascal Saul schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 17:45:
Beide aanbiedingen zijn al zo goed als uitverkocht. Alleen op de vestigingen is nog wat te krijgen met mazzel. Den Haag heeft de V9999GE nog wel ruim op voorraad.
Ik probeer ook al tijden die kaart te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:04:
[...]
Ja dit had ik ook al gemeld, was er gister nog en ze hadden er nog wel wat zeiden ze....Dus veel succes...
Tis dat me geld pas gister laat kwam anders was ik ook happy geweest.
MyCom Utrecht is erdoor, MyCom Rotterdam is erdoor, MyCom Den Haag weet niet wat emails beantwoorden is en ik wil geen X800Pro voor 50 euro meer!
Anders maar 'ns kijken voor 'n 6800LE @ 147 euries met zo'n Zalman koelertje.
[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 22-06-2005 20:14 ]
Mijnes hebben? Draait 12,6 @ 400/800 (modded BIOS op 350/800 en 12/6 op 1.2V - dus geen RivaTuner enzo meer nodig). Zit alleen wel (een stille) NV5 op met AS5 drtussen geperstSH4D3H schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:14:
Anders maar 'ns kijken voor 'n 6800LE @ 147 euries met zo'n Zalman koelertje.
Hey koop anders mijn GF5900XT maar, die is wel met een zalman vf-700CU-Sir_Killalot- schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 21:33:
[...]
Mijnes hebben? Draait 12,6 @ 400/800 (modded BIOS op 350/800 en 12/6 op 1.2V - dus geen RivaTuner enzo meer nodig). Zit alleen wel (een stille) NV5 op met AS5 drtussen geperst.
Nee ik hoor het al, geen intresse...
Verwijderd
jij wil nog een 9600xt? Die ligt nu op mn bureau, vervangen voor de V9999GEVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 20:00:
[...]
Heb je al enig idee wat je denkt dat ie waard is? Hijs wel vergelijkbaar met een radeon9600XT denk ik?? IIg is die wel te vinden in de pricewatch. Belangrijkste voor mij is dat ie gewoon werkt![]()
Verwijderd
Ik ben geinteresseerd in elk kaartje dat nu over is dat werkt en dat vergelijkbaar is met een 9600pro of mss een klein beetje sneller, mits tegen een schappelijke prijs natuurlijkVerwijderd schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 23:36:
[...]
jij wil nog een 9600xt? Die ligt nu op mn bureau, vervangen voor de V9999GE
Als het natuurlijk 120euris voor n tweedehandsje wordt dan kank mss beter gewoon een nieuwe kopen
Ik ben dus gewoon op zoek naar een leuke, niet te dure deal idd
Dus als iemand een leuke kaart over heeft ......
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2005 14:41 ]
Lekker BF2 gedaan (Demo), heel erg mooi vergeleken met me oude kaart.
Ik hoorde ook dat dit juweeltje te modden is naar een Ultra ?
Er zit trouwens geen standaard koeler op, die heb ik nog kort geleden vervangen (ik doe dit wel vaker bij andere mensen) omdat die zo'n herrie maakte omdat hij natuurlijk altijd op zn kop hing (er kwam speling in) ik heb de oude koeler mocht je die nog willen er nog wel bij.
Kheb de doos trouwens al die tijd bewaard
Fotoje:
http://magnoon.nl/files/r9700pro.jpg
Verwijderd
* 77.72
* XG tweaked 77.62
* 77.40
* 77.50
Welke gebruiken jullie? (ik heb een 19" tft en zo'n dure belkin dvi-kabel en vind 2d ook belangrijk).
daarvoor de 77.50
en heel even de 77.62 waarvan ze zijden dat ie heel mooi beeld gaf maar ik zag er niets van en mijn filmpjes waren hiermee verne#kt.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Makje, Xtreme G 77.62HDVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 08:31:
Aarrgghhh ik weet even niet meer welke driver ik moet installeren. Is dit normaal dat nvidia een tiental drivers uitbrengt?
* 77.72
* XG tweaked 77.62
* 77.40
* 77.50
Welke gebruiken jullie? (ik heb een 19" tft en zo'n dure belkin dvi-kabel en vind 2d ook belangrijk).

Er zitten een paar tweakfoutjes in die je moet herstellen, maar ik kreeg 150punten meer in 3dmark05 tov. de vorige Xtreme G drivers...
De driver werkt alleen voor Geforce6&7...
Hoe je hem moet tweaken;
Allereerst heb je Atuner nodig.
Stel hem zo in:

Het volgende moet je mbv het standaard Nvidia tabblad tweaken:
Global driver settings:
conformant texture clamp: on
De laatste drie moeten ook op "on" staan en neg. LOD bias op "Allow".
Collor correction:
Zet image sharpning één naar rechts, beter beeld in windows.
Shortcut tools: Ik zie het als "crap" > unvinken dus.
Vergeet de refreshrateoverride natuurlijk niet, anders draai je alle spellen op 60Hz.
IMO zeer irritant voor de ogen dat geflikker.
Je moet je de bios optimaliseren: klik
Zet de grapihcs aperture size op 256MB.
Als het laatst moet je PCI Latency Tool downloaden.
Nvidia zet om compatibiliteits redenen de Latency op 248, maar 128 draait ook prima.
Nu kan er vaker gecommuniceerd worden per kloktik van de processor.
Dit is geen overklok, het is verwijderbaar en IMO veilig in gebruik.
Nu is je boel 95% geoptimaliseerd, de rest zit hem in je systeem (virusscanner etc)...
Succes ermee
[ Voor 5% gewijzigd door db87 op 23-06-2005 09:24 ]
Verwijderd
Iemand die mij hierbij kan helpen. Want sinds ik hem naar een Asus V9999 Ultra heb geflashed (400/1100), kan ik de temperaturen niet meer uitlezen via Asus SmartDoctor.
Trouwens geen problemen ondervonden of iets dergelijks wat wijst dat de videokaart het niet aan kan. Maar zou graag de temperaturen willen weten.
Bedankt alvast.
Verwijderd
Misschien beetje stomme vraag. Maar waar heb je de info vandaan over flashen en de bios?Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:02:
Helaas heb ik nog altijd niet kunnen vinden, waar je bij Rivatuner je temperatuur kan uitlezen van zowel je core alsmede de memory?
Iemand die mij hierbij kan helpen. Want sinds ik hem naar een Asus V9999 Ultra heb geflashed (400/1100), kan ik de temperaturen niet meer uitlezen via Asus SmartDoctor.
Trouwens geen problemen ondervonden of iets dergelijks wat wijst dat de videokaart het niet aan kan. Maar zou graag de temperaturen willen weten.
Bedankt alvast.
Verwijderd
Geen domme vraag hoor; op één van de pagina's hiervoor. Even zoeken dus.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:07:
[...]
Misschien beetje stomme vraag. Maar waar heb je de info vandaan over flashen en de bios?
SmokeyTheBandit in "Asus V9999-GE voor €199,95 bij Mycom"Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:11:
[...]
Geen domme vraag hoor; op één van de pagina's hiervoor. Even zoeken dus.
Ik!
En ze hebben er nog enkele ...Geachte heer Vroege,
Ik ga de kaart voor u verzenden naar ons filiaal in Rotterdam. Kan u a.u.b. even mij uw telefoonnummer doorgeven zodat mijn collega's in Rotterdam u kunnen bellen zodra de videokaart bij hen binnen is?
Alvast bedankt!
MyCom Den Haag
Edit: Ow lol, ik zie dat het laatste bericht ook van mij was
[ Voor 11% gewijzigd door SH4D3H op 23-06-2005 12:49 ]
Ik had mijn v9999ge ook geflashd naar een v9999ulta maar heb hem weer terug geflashd naar een v9999ge alleen de kloksnelheid is anders maar dat kan je ook veranderen met smartdoc en rivertuner met de v9999ge.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 11:11:
[...]
Geen domme vraag hoor; op één van de pagina's hiervoor. Even zoeken dus.
En als je je v9999ge omzet naar een v9999ulta via een flash kan je smartdoc niet meer gebruiken. Het maakt niet uit wat voor 6800ultra bois je gebruikt, smartdoc gaat gewoon niet meer werken.
Ik vroeg me af of dit de vaste prijs werd of dat het een aanbieding is zo ja tot wanneer. Dan weet ik in wat voor mate ik me moet haasten
mijn specs zijn trouwens:
MSI K8N neo platinum
AMD Athlon 64 3000+
1024 intern
en nu een jaja Gforce 3 ti200
Is het dan slim om voor deze kaart te gaan of toch beter de 6800LE nemen
vakantie komt er weer aan dus gamen maar
Je kunt het proberen bij je plaatselijke MyCom, maar MyCom Den Haag zou er nog enkele hebben.
Die van mij komt waarschijnlijk morgen in Rotterdam aan
[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 23-06-2005 13:20 ]
Ze hebben er acht binnen gekregen om 14:00.
Verwijderd
voor 199?Pascal Saul schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:23:
ASUS AX800 PRO/TD bij MyCom Nijmegen gekocht!
Verwijderd
Maar wat voor koeler zou ik er dan bij krijgen zeg je? K denk er over na. Tis natuurlijk wel een nadeel dat er geen garantie meer opzit, maar een 9700pro is natuurlijk wel dik sneller dan een 9500pro diek eerst hadMagnoon schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 07:34:
85 Euro voor mijn 9700 pro excl. verzendkosten.
Er zit trouwens geen standaard koeler op, die heb ik nog kort geleden vervangen (ik doe dit wel vaker bij andere mensen) omdat die zo'n herrie maakte omdat hij natuurlijk altijd op zn kop hing (er kwam speling in) ik heb de oude koeler mocht je die nog willen er nog wel bij.
Kheb de doos trouwens al die tijd bewaard
Fotoje:
http://magnoon.nl/files/r9700pro.jpg
Ik heb nog wel een FX5900xt met zalman vf-700CU, als je serieus intresse hebt. Hij clock lekker en er zit nog 6-5 maanden garantie op (bij maxpert in zutphen). Als je wilt kan je de orginele koeler er ook nog bij krijgenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:40:
[...]
Maar wat voor koeler zou ik er dan bij krijgen zeg je? K denk er over na. Tis natuurlijk wel een nadeel dat er geen garantie meer opzit, maar een 9700pro is natuurlijk wel dik sneller dan een 9500pro diek eerst had![]()
[ Voor 3% gewijzigd door codeneos op 23-06-2005 14:56 ]
Welke bedoel je de Nvidea of de ATI?Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 15:44:
Is de kaart nu nog ergens te krijgen?
Overigens zou de Radeon X800 Pro/TD 256MB ook erg overkill zijn in een AMD Athlon MP 2800+ systeem. Er zit nu een ATI Radeon 9700 Pro van Club3D in.
[ Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 23-06-2005 15:54 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Geen slechte deal lijkt me zo.
Verwijderd
Mss een domme vraag, maar ik heb echt geen idee hoe snel een FX5900XT is. Ik bedoel, is ie iets sneller dan een 9500pro of VEEL sneller of gewoon UBERsnel?codeneos schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:55:
[...]
Ik heb nog wel een FX5900xt met zalman vf-700CU, als je serieus intresse hebt. Hij clock lekker en er zit nog 6-5 maanden garantie op (bij maxpert in zutphen). Als je wilt kan je de orginele koeler er ook nog bij krijgen. Hoop dat mijn V9999 er morgen of overmorgen is en dan heb ik dus die FX5900 over. Ik haalde er 6400 3dmarks03 mee wat nog een top score is voor deze kaart!
Een belangrijker, wat moet dat kosten?
^ Wat hij zegt.
Ik haalde er 6400 3dmarks03 mee wat best nog wel hoog is voor deze generatie kaarten. Als je hem goed clockt is hij ongeveer even snell of sneller als een 9800XT (standaardclock), hij is ook vergelijkbaar met een geforce 6600.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:07:
[...]
Mss een domme vraag, maar ik heb echt geen idee hoe snel een FX5900XT is. Ik bedoel, is ie iets sneller dan een 9500pro of VEEL sneller of gewoon UBERsnel?![]()
Een belangrijker, wat moet dat kosten?:P
Dat een geforce 6800LE sneller is is alleen zo wanneer je de extra pipe's unlockt of overclockt, (de kans op unlocken van de pipe's is redelijk hoog). Ik vraag er 120 euro voor.
Dat is zo maar alleen als je de pipe's open kunt doen anders is hij zeker niet sneller, de LE is standaard zelfs niet sneller als een 6600.Z-Dragon schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:11:
Aan de FX serie kun je nu beter niet meer beginnen. De 6800LE loopt de FX5950 er in sommige benchmarks al uit. En dat terwijl de nieuwprijs ervan ook nog eens een stuk lager ligt.
[ Voor 24% gewijzigd door codeneos op 23-06-2005 16:30 ]
Verwijderd
Wat een onzin, een 6800le is ook met 8 pipes al stukken sneller als een standaard 6600 en is vaak bijna net zo snel als en 6600gt, en in sommige situaties zelfs sneller.codeneos schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:28:Dat is zo maar alleen als je de pipe's open kunt doen anders is hij zeker niet sneller, de LE is standaard zelfs niet sneller als een 6600.
Het is niet alleen de kloksnelheid ook stel je standaard alle pipelines en vertex shaders zonder irritante op de achtergrond draaiende resources vretende software te hoeven draaien volledig open !deltananie schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 13:15:
[...]
Ik had mijn v9999ge ook geflashd naar een v9999ulta maar heb hem weer terug geflashd naar een v9999ge alleen de kloksnelheid is anders maar dat kan je ook veranderen met smartdoc en rivertuner met de v9999ge.
En als je je v9999ge omzet naar een v9999ulta via een flash kan je smartdoc niet meer gebruiken. Het maakt niet uit wat voor 6800ultra bois je gebruikt, smartdoc gaat gewoon niet meer werken.
Turn it off and on again.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Over het algemeen gebruiken de fabrikanten pasta ipv iets met lijm, dus zonder al teveel moeite moet dit eraf komen._Dune_ schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:34:
Kun je de standaard koeling van de Radeon X800 Pro/TD 256MB ook makkelijk vervangen voor een Zalman VF700 CU of ALCU? Of zit het een en ander vast gelijmd?
Stelt de vraag alleen niet in echt in het juiste topic...
Verwijderd
Ik (FR33Z
Een fatsoenlijke vervangende videokaart die m'n kapotte radeon9600/9500pro 128mb kan vervangen.
Hij moet nog zeker een jaartje meegaan en gewoon ongeveer vergelijkbare prestaties leveren, misschien een klein beetje beter.
Veel sneller heeft niet zoveel nut, omdat ik verder een P4 2,6Ghz heb met 512mb ram en MSI-moederbordje (heb een medion titanium 8008XL oid) Dus veel geld in een nieuwe AGP kaart stoppen heeft niet veel zin omdat wanneer ik ga upgraden ik toch overstap op PCI-Express.
Kort: Een kaart die >= als een radeon9600/9500pro voor een bescheiden prijsje (max budget ligt tussen de 70-100euris). Wie nog wat leuks overheeft, bied het aan
Haalt met gemak de XT speeds, kan op std. speeds passief draaien, heeft 'n TV tuner, en hele mooie koperen sinks
Mail maar als je interesse hebt
Edit: Morgen komt m'n V9999GE
Edit2: Damn, jij bent snel
[ Voor 25% gewijzigd door SH4D3H op 23-06-2005 16:45 ]
OepsVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:34:
[...]
Wat een onzin, een 6800le is ook met 8 pipes al stukken sneller als een standaard 6600 en is vaak bijna net zo snel als en 6600gt, en in sommige situaties zelfs sneller.
Als ik zou moeten updgraden van af een ATI 9500 zou ik op dit moment ook gaan voor de 6800LE met de kans dat je pipe's kan unlocken, en als je geen zin hbt in risico een 6600GT.
Als je ong intresse hebt in mijn oude 5900, mail ook maar ff dan heb nog wel wat foto's ect.Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 16:36:
Ok, laat ik het anders stellen mensen:
Ik (FR33Z) ben op zoek naar:(...)Kort: Een kaart die >= als een radeon9600/9500pro voor een bescheiden prijsje (max budget ligt tussen de 70-100euris). Wie nog wat leuks overheeft, bied het aan
![]()
![]()
[ Voor 30% gewijzigd door codeneos op 23-06-2005 16:57 ]
Hier de linjk naar de HardMod: http://www.pcunleash.com/...php?id=MyItemReview&no=39
Die artifacts wil zeggen dat één van de pipelines toch niet helemaal lekker is maar als ze minimaal zijn en je er je niet aan stoort dan kun je de kaart gewoon gebruiken met die pipelines open
Het kan ook zijn dat de kaart té warm wordt door het opengooien van de pipelines en vertex shader. Ik weet niet of je de temperatuur kan uitlezen met deze kaart?
Hmm, dan houd het op voor mij ben ik bang, jammer.. Ik heb de laatste nVidia drivers installed, maar zie nergens een temperature meter staan of iets dergelijks, terwijl dat wel met mijn FX5900 het geval was..amour021 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 17:03:
HW Masked wil zeggen dat ze standaard "verborgen" worden en dus niet gebruikt worden.
Die artifacts wil zeggen dat één van de pipelines toch niet helemaal lekker is maar als ze minimaal zijn en je er je niet aan stoort dan kun je de kaart gewoon gebruiken met die pipelines open
Het kan ook zijn dat de kaart té warm wordt door het opengooien van de pipelines en vertex shader. Ik weet niet of je de temperatuur kan uitlezen met deze kaart?
Je krijgt volgens mij alleen temps, in nvidia cp als je er een adere bios opzet. Zelf ben ik er nog niet uit of ik asus smartdocter wil hebben draaien op de achtergrond, ik heb m'n kaart namelijk nog nietgamer228 schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:10:
[...]
Hmm, dan houd het op voor mij ben ik bang, jammer.. Ik heb de laatste nVidia drivers installed, maar zie nergens een temperature meter staan of iets dergelijks, terwijl dat wel met mijn FX5900 het geval was..

Als ik de mijne heb ga ik eens wat bios mods er op los laten (mits mij pipe's openen).
Uhhh, nee?_Dune_ schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 18:39:
Weet iemand ook of op de achterzijde van de Asus X800 256MB Pro/TD ook heatsinks zitten?
Sorry, maar ik mag jouw plaatje niet bekijken.
Zonder problemen het volgende gehaaldPascal Saul schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 14:23:
ASUS AX800 PRO/TD bij MyCom Nijmegen gekocht!
3dMark05: 4948
GFX: 472/900 @ 519/1038
PC: XP2000+@2600+
[ Voor 5% gewijzigd door Pascal Saul op 23-06-2005 19:16 ]
Nee hoor_Dune_ schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:12:
[...]
Sorry, maar ik mag jouw plaatje niet bekijken.... maar ik merk aan je reactie dat ik een domme vraag stel.
Hoewel je zelf ook even kon googlen, maar ik zie het plaatje gewoon?
Probeer anders een te [google=Asus X800Pro back], vergeet niet op de afbeeldingen link te klikken
Verwijderd
Ik zei toch dat ze daar nog haddenVerwijderd schreef op donderdag 23 juni 2005 @ 19:59:
Ik heb hem net gekocht en ze zeiden dat ze er nog 10 hadden dus als jullie hem willen hebben zal ik snel langs den haag gaan
En hoe issie?
Verwijderd
Helemaal top
Dit topic is gesloten.