Toon posts:

Beeld valt weg, systeem valt niet uit

Pagina: 1
Acties:
  • 5.241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje want ik kom er niet meer uit.

Ik heb de onderstaande pc:

Intel P4 3 Ghz + bijgeleverde intel koeler
512 MB geheugen (2 losse sims, 2x 256)
MSI moederbord 875P NEO
Geforce V9400 Magic 128 MB (Agp)
650W Sweex Voeding
250 GB Maxdiamond 10, 16 MB buffer schijf

Als ik de pc opstart dan lijkt alles goed te gaan, tijdens het werken met de pc valt het beeld opeens weg, monitor wordt zwart (lampje wordt oranje) maar de pc blijft doordraaien.
Zet ik de pc handmatig uit en start ik em weer op gaat het even goed en hierna weer het zelfde.

Heb de pc helemaal uit elkaar gehaald en de onderstaande dingen getest:

- processor opnieuw gemonteerd en koelpasta goed verdeeld
- video kaart opnieuw bevestigd
- andere videokaart geprobeerd (dit keer pci)
- geheugen bankjes getest door elke keer een andere sim te gebruiken (1 te gelijk)
- alle overbodige hardware ontkoppeld (alleen Hdd, videokaart, 1 geheugen sim, processor en voeding)
- alle connectoren schoon gemaakt en opnieuw aangesloten
- kast open gezet in een open ruimte voor meer lucht
- bios naar default settings geplaatst (laatste versie bios in gebruik)
- pc gestart met bootable knoppix cd om te kijken of het aan het OS lag

had allemaal geen effect.
Iemand nog een idee???

Ik hoor het graag van jullie.

Groeten Jos

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 17:29 ]

Verwijderd

heb je al een andere monitor geprobeert??? misschien is die een beetje rot

Verwijderd

wat voor monitor heb je?
probleem had ik ook, had toen nog een lg monitor die kon het signaal van mijn nieuwe grafische kaart niet aan.
na een hoop ellende monitor aan gesloten met verloop stekker op de dvi aan sluiting.
en de monitor is nooit meer op standby gegaan.

• Thrilled
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-08-2024
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:04:
heb je al een andere monitor geprobeert??? misschien is die een beetje rot
inderdaad meest logische oplossing :) als alles in je kast in orde lijkt te zijn, en je alleen problemen hebt met het beeldscherm, ligt het misschien hieraan he. probeer anders ff als je beeldscherm uitvalt, je plaktoetsen geluidjes tevoorschijn te krijgen. dan is het zeker je beeldscherm (zomaar een test, heeft verder geen nut)...

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad meest logische oplossing :) als alles in je kast in orde lijkt te zijn, en je alleen problemen hebt met het beeldscherm, ligt het misschien hieraan he. probeer anders ff als je beeldscherm uitvalt, je plaktoetsen geluidjes tevoorschijn te krijgen. dan is het zeker je beeldscherm (zomaar een test, heeft verder geen nut)...
ik zal idd even testen of ik wel geluid krijg als het beeld weg valt, goede tip had ik nog niet aan gedacht. Is idd wel een oude monitor, kan zijn dat de monitor aan zijn einde komt.

Ik laat weten wat er uit is gekomen.

Groeten Jos

Verwijderd

Kan ook aan de kabel liggen.

Als je Windows XP hebt, kan je ook blind je computer rebooten door CTRL+ALT+DEL, dan ALT+U en R. Let op, dit is met engelstalige Windows XP. Je kan voor jezelf kijken wat de toetsencombinatie is in de Nederlandstalige versei van Xp, mocht je die hebben.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mmmz zal je dus net zien dat het beeld niet weg valt als je er op zit te wachten, heb de pc een paar keer gereboot maar kon meestal niet meer doorstarten omdat ik een blue screen krijg (helaas zonder aanduiding van een driver of zo). De keer dat ik door het opstart proces heen ben gekomen (zoals nu) valt ie weer niet weg. Wel viel me op dat als de pc tijdens het starten weg valt en ik sluit de monitor opnieuw aan dat ik dan geen signaal krijg, lijkt wel of het moederbord een probleem heeft met het doorsturen van signalen. Ik ga in ieder geval de leverancier van het moederbord ff bellen over afhandeling van de garantie (loopt 19 juli af dus moet snel zijn). Ik laat nog wel weten of het opgelost is na het vervangen van het moederbord.

Groeten Jos

Verwijderd

Wat ik de laatste tijd veel zie is dat moederborden kapot gaan. Met vaak excact dezelfde problemen die dan bij jou voordoen.

Kijk eens goed of er geen condensoren bol staan (ook niet een beetje bol)...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2005 @ 01:15:
Wat ik de laatste tijd veel zie is dat moederborden kapot gaan. Met vaak excact dezelfde problemen die dan bij jou voordoen.

Kijk eens goed of er geen condensoren bol staan (ook niet een beetje bol)...
Kan idd, maar het kan ook een gare videokaart zijn of teveel stof op je mobo in de slots. Misschien een tip om alles eens van je MoBo te demonteren, schoonzuigen en opnieuw erin. Had hetzelfde met een club3d 9800Pro van 2 jaar oud. Dat merk voor mij nooit meer tbh.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin het vermoeden te krijgen dat het aan de voeding ligt, heb sinds gisteren namelijk het probleem dat als ik de pc aan zet dat mijn processor fan even draait en dan weer uit valt, pc doet hierna ook niks meer, opnieuw aanzetten reageert ie niet meer op. Behalve als ik een kwartier wacht dan zie ik de fan weer even draaien.

Ik ga de voeding even testen op een ander systeem.

Ik laat nog even weten wat er uit is gekomen.

Groeten Jos

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb hetzelfde probleem ook (voor zoverre het bij mij een probleem is), maar dan omgedraaid: mijn beeld gaat meestal pas aan bij het laden van windows. Ik ben zelf eigenlijk de verantwoordelijke hiervoor, ik heb namelijk de bios van mijn videokaart geflashd. Sindsdien moet ik als ik bijvoorbeeld in mijn moederboard-bios wil rommellen, een kamerventilator zetten op mijn videokaartgeheugen (gisteren nog gedaan). Om maar te zeggen: als je met luchtkoeling werkt, probeer eens een grote ventilator op je videokaart te richten, het zou kunnen helpen.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 15:31

Steffy

Ayreonaut

Ik heb het ook, zelfde probleem, alleen dan met warm weer 8)7 zodra het warm wordt trekt de koeling van mijn 9700 Pro het niet meer en valt het beeld weg, tenminste ik neem aan dat het een de warmte ligt want de 2 keer dat het tot nu toe 30+ was viel mijn scherm ook steeds uit, terwijl ik het daarvoor nog nooit 1 keer heb gehad :X Misschien kan het aan je kaart liggen, ik weet het niet misschien dat iemand met meer verstand van zaken weet of het hier aan kan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal, het is het moederbord.

Heb nu een vervangend bord en alles doet het weer.

Greetz Jos
Pagina: 1