Toon posts:

[XP] Dynamische schijf in andere pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in XP 2 schijven omgegooid naar 2 dynamische en vervolgens samengevoegd tot 1 schijf.
In deze computer is hij dus als d: benaderbaar ipv d en e.

Wat gebeurt er nu als ik 1 schijf ontkoppel en deze in een andere pc stopt?
Is dan de data hiervan gewoon normaal leesbaar? of moeten bijde schijven dan aanwezig zijn?
En hoe weet ik wat op welke schijf staat dan, aangezien hij nu alles 'virtueel' op 1 gooit.

Verwijderd

Beide schijven moet je overplaatsen wil je je data kunnen lezen. De data wordt over beide schijven heengeschreven en je weet dus zelf niet wat op welke schijf staat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 17:24:
Beide schijven moet je overplaatsen wil je je data kunnen lezen. De data wordt over beide schijven heengeschreven en je weet dus zelf niet wat op welke schijf staat.
hierbij maakt het niet uit dat GEEN van beide schijven geen systeem schijven zijn?
aangezien het hele dynamische proces software matig was? en dus (lijkt mij) weggeschreven werd op de systeem partitie?

Als dit wel uitmaakt, moet ik dan in die pc beide schijf weer dynamisch maken dan?

Verwijderd

Dynamisch maken is niet nodig, en kan volgens mij ook niet na het overzetten, aangezien ze het nog zijn. Wat je wel moet doen:
Je zet beide schijven over naar een andere computer en vanuit computerbeheer --> schijfbeheer klik je een van beide schijven aan en kies je importeren (misschien moet je dit voor beide schijven doen ,maar dat moet je maar even proberen).

Daarna kun je ze alst goed is gewoon gebruiken in die andere pc.