Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Goedkope MP3 spelers, is het wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 665 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
he,

ik ben op zoek naar een goedkope mp3 speler, gewoon voor erbij (ik heb een MiniDisc, erg tevreden over functies/kwaliteit, maar niet echt praktisch als je gewoon voor een paar dagen een bepaalt nummer wilt, gaap sloom dat overzetten...).
Zo goedkoop mogelijk, het ding hoeft niet veel functies te hebben, maar een grafisch display is handig! Zo rond de 256Mb moet genoeg zijn.
Nu zijn er wel veel spelers voor 30 a 40 euro, maar dan rare mekren als Tom-Tec of SupportPlus (kijkshop). Functies boeien me niet, zolang de kwaliteit (speler en geluid) maar oke zijn. Bij de kijkshop (die supportplus) heb je voor 44 euro 256Mb, en volgens sites zit er een Samsung flash en Samsung codec in, maarja, dan zit je nog met de versterker enzo, dus dat zegt nog niet veel. Iemand tips/ervaring met die goedkope dingen?

http://www.kijkshop.nl/on...55Fname%3DMP3%252Dspelers
Details: http://www.music-town.de/...0&order=&wkid=85039511370

signal-noise = 80dB, kweet neit of dat goed is. Verder ervaring met die goedkope dingen = altijd welkom!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zelf ook een "Low-Budget" mp3-speler gehad van 256 MB. Het geluid was alleen goed als ik de Equalizer op Jazz had te staan, samen met Sennheiser oordopjes. Bij andere geluidsstanden vond ik de kwaliteit maar matig.

Veel mensen hebben zo'n ding. Kan je niet bij iemand een keertje luisteren?

Verwijderd

Die 80 dB heeft te maken met de onderdrukking van ruis. Dit is niet echt een hoog getal, als je kijkt naar bijvoorbeeld de creative geluidskaarten hebben die een reductie van 105 dB (uit mijn hoofd gezegd).
Dit lijkt niet zo heel veel maar omdat dit in een log schaal verwerkt zit is het echt een groot verschil.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Die budgetmodellen hebben op een of andere manier allemaal hetzelfde design meegekregen, waarom blijft me een raadsel, maar ze klinken veelal nergens naar. 2 van mijn vrienden hebben er zo eentje, en het is gewoon rommelig dat geluid dat er uit komt.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
Als je een display kan missen denk ik dat een ipod shuffle wel wat voor je is, hoewel deze alleen maar komt in minimaal 512mb

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:03
Is vaak rommel inderdaad. Ken iemand die zo'n Time spelertje had, echt waardeloos. De batterij die erbij zat was leeg (niet oplaadbaar), speelde niet alles af, en de geluidskwaliteit was gewoon slecht.
Als je geen scherm nodig hebt is zo'n Shuffle idd wel een goede optie.

Verwijderd

tis vaak rommel, maar vaak ook niet. gewoon ff naar het specifieke type luisteren voordat je hem koopt. heb zelf een diva mp3 speler (ok niet echt budget, maar duur wassie ook niet), en daar komt echt goed geluid uit.
uiterlijk is btw onzettend cheap ass. budgetbak van de intertoys zeg maar ;(

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:36

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
deze misschien een id? het was een van de weinige goedkopere die nog n redelijke sound heeft... ik heb zelf een iRiver speler, en dat is toch een wereld van verschil :P (de prijs ook :))

Gallery V&A

• shazam0
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-04-2021
Het nadeel van die goedkope mp3 spelertjes is altijd de enorm slechte kwaliteit van de headset. Maar ook van het materiaal van de mp3 speler zelf. schuifjes en knopjes die niet reageren of lam worden. Ook ik zou eerder kiezen voor de shuffle, nadeel: geen display maar om nou te zeggen dat die displays van de goedkopere mp3 spelers nu zo geweldig is...... :r

shazam

Verwijderd

Ik heb die supportplus (zoals je al zei samsung spul), samen met een stel nieuwe oordopjes (sennheiser mx450) en dan heb je voor het geld prima spul hoor! Die oordopjes vervangen is wel een must want anders zit je met blikgeluid maar die sennheisers kosten maar tussen de 15 en 20 euro!

@shazam,

Ik zou niet weten wat er mis is met het materiaal en het display hoor. Is gewoon degelijk spul en het display is ook perfect. Enigste nadeel wat je bij laatst genoemde kunt noemen is dat de backlight een batterij vreter is maar die kun je uitzetten!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 19:53 ]

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Je zou de Creative Muvo N200 kunnen overwegen. Iets duurder dan de echte lowbudget, maar heel wat betere kwaliteit.

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:00
ik heb al 2 budget mp3 spelers naar de knoppen geholpen..

ze geven allebei geen geluid meer, terwijl het display het wel doet.. en mijn oordopjes (sennheiser) ook gewoon. de laatste heeft het hoogstens 2 maanden gedaan.

Verwijderd

Natuurlijk is het niks! Het is niet voor niks goedkoop. Het gaat niet altijd op, maar vaak is het zo dat hoe duurder de speler, hoe beter geluidskwaliteit en duurzaamheid. Ik zeg het gaat niet altijd op, ik heb zelf al een Creative en een iRiver aan stront geholpen, terwijl die toch bekend staan als betere merken. Maar ik denk dat als ik goedkopere merken had gehad, die nog eerder stuk waren gegaan.
Pagina: 1