Sweex Broadband Wireless router instellen als bridge

Pagina: 1
Acties:
  • 6.423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
Ik zal eerst de situatie uitleggen.

Internet komt binnen via een zyxel multi-pc modem (2602H-61C).
Op die router heb ik de firewall uitgezet, en staat alleen NAT aan.

Wij hebben 2 pc's, en een laptop, waarbij we die laptop draadloos aansluiten op de sweex wireless router.

1 pc zit op de poorten van de modem aangesloten, maar de andere pc en de laptop zitten op de sweex modem

Omdat wij heel veel problemen hebben met het open zetten van poorten hebben, willen wij die sweex modem eigenlijk alleen instellen als bridge, en alle DHCP gebeuren door de modem te laten gebeuren.

Ik kon niks vinden om de sweex router in te stellen als bridge. Ik heb al geprobeerd om dhcp op de sweex router uit te zetten, maar ik zie de pc's niet in de dhcp table van de modem staan.

De gateway van de modem is 192.168.1.1
De ip range is van 192.168.1.33 tot 192.168.1.65
De gateway van de sweex router is 192.168.62.1
de ip range is van 192.168.62.50 tot 100, maar die staat nu uitgeschakeld.

Ik heb geen flauw idee wat ik moet instellen zodat het werkt. Ik heb al in de handleiding gekeken, maar daar wordt ik niet veel wijzer uit.

Na een poosje de dhcp service uit te hebben geschakeld op de sweex modem, kon ik er geen verbinding meer mee krijgen. Ik moest em dus reseten, voordat ik er weer bij kon.

Maar weet niemand hoe ik het probleem kan verhelpen?

[ Voor 10% gewijzigd door compufreak88 op 19-06-2005 20:45 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-03 17:32
OK, komt ie.

DHCP op de Sweex Router UIT.
Kabel vanaf het modem niet in WAN doen, maar in LAN. Op deze manier krijg je als het ware een switch + Access Point.

Wil je je router toch weer in?

Modem even ontkoppelen en de computer een statistisch IP adres geven in de range van 192.168.62.50 - 192.168.62.100

Standaardgateway wordt dan 192.168.62.1
Subnet vult Windows zelf in.

Dan kan je via IE/FireFox gewoon weer via 192.168.2.1 een verbinding krijgen met je WiFi router :)

Succes!

• compufreak88
Ok, ik zal er even naar kijken vanmiddag.
tha_bulldog schreef op maandag 20 juni 2005 @ 08:10:
OK, komt ie.

DHCP op de Sweex Router UIT.
Kabel vanaf het modem niet in WAN doen, maar in LAN. Op deze manier krijg je als het ware een switch + Access Point.
Heel erg bedankt, het is gelukt nu _/-\o_
Wil je je router toch weer in?

Modem even ontkoppelen en de computer een statistisch IP adres geven in de range van 192.168.62.50 - 192.168.62.100

Standaardgateway wordt dan 192.168.62.1
Subnet vult Windows zelf in.

Dan kan je via IE/FireFox gewoon weer via 192.168.2.1 een verbinding krijgen met je WiFi router :)

Succes!
Bedankt voor de tip. Ik heb het ip adres van de sweex router/switch nu veranderd in 192.168.1.2 En het is gewoon gelukt nu om er op te komen zonder vast ip in te stellen...

[ Voor 93% gewijzigd door compufreak88 op 20-06-2005 12:02 ]

• compufreak88
Ik weet dat dit een enorme kick is, maar ik zit weer met een zelfde soort probleem.

We hebben nu weer een sweex router, maar nu een LW050v2.

Ik heb weer dezelfde stappen gedaan als eerst: DHCP van accesspoint uit, ip op 192.168.1.2 gezet. Stekker van de modem in een poort gestoken (niet de wan).

Als ik met een kabel verbinding maak, werkt het gewoon. Ik krijg verbinding en kan internetten. Maar als ik draadloos verbindig probeer te maken, dan krijgt het wel verbinding met de accesspoint, maar hij blijft heletijd bezig met netwerkadres verkrijgen.

Ik heb al op internet gezocht, maar kan er weinig over vinden.

Ook heb ik geprobeerd de stekker in wan te steken, maar dat helpt ook niet.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[edit] Ik heb geprobeerd er een vast ip-adres in te zetten. Dan krijg ik wel verbinding, maar ik heb geen internet, en ook lukt het mij niet om op de interface van de router te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door compufreak88 op 07-04-2007 21:30 ]

• toab
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-03 15:00
compufreak88 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:31:
Ik weet dat dit een enorme kick is, maar ik zit weer met een zelfde soort probleem.

We hebben nu weer een sweex router, maar nu een LW050v2.

Ik heb weer dezelfde stappen gedaan als eerst: DHCP van accesspoint uit, ip op 192.168.1.2 gezet. Stekker van de modem in een poort gestoken (niet de wan).

Als ik met een kabel verbinding maak, werkt het gewoon. Ik krijg verbinding en kan internetten. Maar als ik draadloos verbindig probeer te maken, dan krijgt het wel verbinding met de accesspoint, maar hij blijft heletijd bezig met netwerkadres verkrijgen.

Ik heb al op internet gezocht, maar kan er weinig over vinden.

Ook heb ik geprobeerd de stekker in wan te steken, maar dat helpt ook niet.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[edit] Ik heb geprobeerd er een vast ip-adres in te zetten. Dan krijg ik wel verbinding, maar ik heb geen internet, en ook lukt het mij niet om op de interface van de router te komen.
Zit hier met hetzelfde probleem, iemand al een oplossing?

• swel
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-08-2025
hier nog 1 met hetzelfde probleem

• tweaden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Beetje laat met kicken, maar ik denk dat er probleem in dit produkt zit.
Ik heb namelijk al vaker router als accesspoint ingesteld en telkens op precies dezelfde manier.
Precies ook volgens de How-To, maar bij deze router lijkt alles te werken.
Alleen krijg je draadloos geen internet, verbinding met de router is wel ok.
Uitdelen van IP adressen gaat ook goed, alleen het laatste stukje dus niet.

• rolfkunst
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10-2025
Ik heb precies hetzelfde gedaan als bovenaan staat, en met de laatste firmware (LW050v2_LW050UKv2_FIRMWARE_v3.7.2) lukt het wel, ik heb nu m'n eigen subnet met draadloze verbinding richting het internet en heb m'n IP adres gekregen van m'n DHCP server. Probeer maar eens
Pagina: 1