WIN98 Asus WL-138g - wordt gedetecteerd, staat niet bij NIC

Pagina: 1
Acties:

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
clean install Win98
Pentium 3 450mhz (ongv.)
128mb RAM

Ik wou een WLAN kaartje installeren in de PC, alles verliep goed (dacht ik). Driver install ging goed, software (asus wlan control panel) install ging goed, reboot...

Klik op asus wlan config panel icoontje, zegt ie dat de netwerkkaart niet is gedetecteerd. Maar het kaartje staat wel goed geinstalleerd bij apparaat beheer, en werkt volgens de pc correct.

Dan het volgende: als ik met de rechtermuisknop op netwerk omgeving klik, vervolgens eigenschappen, dan staat m'n Asus Wlan kaartje er niet tussen. Toen heb ik handmatig geprobeerd de netwerkkaart toe te voegen, via adapter toevoegen. driver geselecteerd (inf file), dan moet ik op model klikken, en daar staat niets :(...

Ik heb de manuals gedownload en gelezen van de Asus website. Maar ik wordt er niets wijzer van... daar staat alleen in hoe het wel zou moeten,... (daar hebben we wat aan :r)

Gisteren is het me probleemloos gelukt bij een andere pc, ook met een clean install win98...

Iemand enig idee? ik wordt er zo langzamerhand een beetje gek van,... alvast bed(r)ankt.

edit:

ik zie nu dat het apparaat is uitgeschakeld.. ook als ik m inschakel gebeurt er nog nix, ook niet na een reboot :(

edit:

installed win xp... en doet het meteen :S

[ Voor 9% gewijzigd door MetZyZteM op 19-06-2005 21:17 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:39
nieuwe drivers van ASUS downloaden, de meegeleverde zijn buggy.

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Ja ook dat had ik gedaan. Dan wou het nog niet @ win 98.
Install XP en t is klaar.

Aangezien de PC toch niet van mij is boeit t me niet dat Xp @ 128mb ram draait :P