[9800Pro] Downclock voor koeling.

Pagina: 1
Acties:

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-03 18:54
Hoi,
ik merk dat mijn radeon vaak "To Hot To Touch" is en aangezien er soms 3 dagen voorbij gaan zonder ik game vroeg ik me af of ik mijn Radeon niet kan DownClocken zodat de standaard cooler die erop zit de hitte wel weg krijgt.
Ik heb ATItool hier net geprobeert maar ik ken eigenlijk niet zo erg veel van de corecte waardes voor de Core en voor de Memory (ondertussen al een VPU recover }) ).
Het gaat em dus om de hitte (=energieverkwisting..) te verlagen.

Thnx :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Downclocken gaat ten koste van de prestaties, maar dit wist je waarschijnlijk al. Misschien dat je een paar Watt's kunt winnen door te downclocken, meer niet. Volgende stap zou een verlaging van de spanning zijn. Vagp en Vgpu. Of je systeem dan stabiel blijft is de vraag.

9800Pro's worden gewoon heet. Zet er een VF700-Cu koeler op van Zalman en je hebt een stillere en koelere kaart.

[ Voor 20% gewijzigd door PD2JK op 19-06-2005 16:49 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• WoRsTeNBoY
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-03 18:54
is er dan geen merkbaar verschil te halen door downclocking,
ik zou dit evt met een preset doen zodat ik hem effie in "koel-modus" zet als ik niet game, prestatie verlies speelt totaal geen rol

• yowen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-01-2011
Is de hitte een probleem dan? Als dit normaal is voor een 9800 lijkt het mij geen probleem...

Systeem Specs
AMD 64 op MSI K8N Neo Platinum, 1GB 2-3-2-5 PDP Systems Patriot Geheugen, Crucial 128mb 9800pro, 160gb Maxtor Sata, Antec Sonata