Toon posts:

Acer 5024WMLi vs. Alpha 2500

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus geslaagd en heb volgend jaar een laptop nodig. Maar omdat ik niet echt antwoord kreeg in het "Acer 5024WLMi topic" heb ik maar even een nieuwe topic geopend. Ik gebruik de laptop naast tekstverwerken en gewoon surfen ook voor programeren, foto bewerking, webdesign en gamen is eigenlijk wél een vereiste. Nu heb ik een paar laptops gevonden die aan mijn wensen voldoen, alleen ben ik niet echt goed in het doorhakken van de knoop wat betreft computers.

Het gaat op de:
Aspire 5024WLMi

# Turion64 1.8 GHz
# 15.4TFT WXGA CrystalBrite
# 512MB
# 80GB
# DVD Dualdoublelayer
# LiIon 56K
# GigLan 802.11b/g
# no FDD
# 128MB ATI X700 card reader
vs.
Alpha 2500

# 15,4” WXGA Breedbeeld
# Intel® Pentium® M 725
# 1,6GHz
# 512MB/DDR-RAM geheugen
# 60GB HDD
# 256MB ATi M11 Radeon 9700
# 8x DVD +/- R/RW Rewriter
# 54/11 Mbps Intel® Wireless LAN
# TV-out, 56K modem, 10/100Mbit LAN
# 3x USB 2.0, Firewire, 4-in-1 cardreader
# SmartPower2 (5-10% meer snelheid)
# 2 Jaar garantie, carry-in
Af te lezen aan de gepostte benchmarks presteert de Aspire 5024WLMi aanzienlijk beter dan de Alpha 2500.

voordelen van de Aspire 5024WLMi zijn dan vooral:
80 GB harddisk
ati x700 128 MB
wat ik erg jammer vind is dat het geheugen bestaat uit 2 modules van 256 MB ; die ook nog - zo heb ik gelezen in een review - draaien op een kloksnelheid van maar 133mhz (ligt dit nou aan mij of is dit ognelooflijk weinig :p) Omdat ik graag 1024 ram wil in mn laptop ben ik dus genoodzaakt op direct 2 nieuwe bankjes van 512 te kopen. Weet iemand misschien ook hoeveel ik voor 2 bankjes van 256 laptopgeheugen krijgen kan? Bij de computerland kan ik voor een meerprijs van 70 euro 512 er bij krijgen. (bij de alpha)

Ook is de harddisk 4200 rpm, tegenover de 5400rpm harddisk van de alpha 2500.

En hoe zit het precies met de Turion 1,8 ghz ; ik ben altijd meer een pentium mens geweets en heb eigenlijk geen ervaring met AMD (behalve dan vrienden met AMD's) Is de Turion een beetje de Mobility CPU van AMD? Ik hoorde ook zoiets als gelijk aan een centrino 1,6?

De videokaart van de Aspire 5024WLMi presteert overduidelijk beter dan de 256MB m11 van de Alpha. Omdat ik graag wat game - en mn desktop odnerhand ook al weer meer dan 2 jaar oud is - zou het mooi meegenomen zijn dat er een aardig goeie videokaart in zat. Daarnaast komt dit weer ten goede bij mn photoshopwerk en gamen.

Bij de computerland zou de Alpha 2500 € 1099,- kosten (+ € 70 voor de 512 extra ramgeheugen)

Bij OBCS kan ik de Aspire 5024WLMi krijgen voor € 1077,- (+ dan de extra kosten voor 1024 ram)

Opzich hoeft 1gig intern nog niet direct, en zou ik ook eerst 768intern kunnen doen of nog een tijdje bij 512 blijven. Wat zouden jullie doen qua intern geheugen?

Na dit allemaal te hebben voorgelegd, welke keuze zouden jullie maken? Wat raden jullie aan?

bedankt ,

edit: zou iemand ook precies het verschil tussen een "normaal" en een cristal brite beeldscherm kunnen uitleggen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
cristal brite is helderder maar meer last van reflecties

als je wilt gamen is de grafische kaart belangrijker denk ik dan werkgeheugen, met 512 kan je nog redelijk goed spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-10 20:21
Ik ben nu zelf een aantal weekjes de gelukkige eigenaar van een perfect werkende Acer aspire 5024.

Ik heb een aantal spellen waaronder CS source, battlefield 2, F.E.A.R op mijn laptop gespeeld deze spellen spelen i.m.o bijzonder goed, 1280 x 800 medium tot high. Helaas wel in het begin een beetje choppy maar dit is te wijten aan het onbreken van werkgeheugen. Voor slechts 2x 57 euri heb je 2 reepjes 512mb ddr 400mhz corsiar geheugen. Ik krijg ze morgen binnen dus zal dan ook mijn bevindingen posten.

Het geheugen lijkt indd op 133mhz te lopen echter is dit niet helemaal waar het programma CPU-Z geeft dit wel aan, maar dat is te wijten aan de 'nieuwheids factor' van de cpu. Dus het werkt gewoon uitstekent op 166mhz en wie weet krijgen we het zelfs op 200mhz met pc 3200 geheugen.

Ik heb de afgelopen weken een hoop gelezen over de verschillende laptops die a.t.m verkrijgbaar zijn en als ik een gratis opnieuw een laptop mag kiezen zal ik zo weer voor deze gaan. Ook gezien het feit dat er een 64 bit cpu op zit spreekt me enorm aan, dit zal straks als longhorn in begin 2006 uitkomt voor een leuke performance zorgen 10-20%, ok in games.

En als je je wat onzeker voelt bij het scherm van de 5024 kan ik je bij deze zeggen dat het een supe scherm is heel helder!

Ik hoop dat je wat heb aan bovenstaande info, en succes met je keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je uitgebreide uitleg!

waar heb je dat geheugen besteld? Ik heb namelijk de mogelijkheid bij de computerland voor 2x 99,95 en bij een andere zaak kon ik ipv 2x256 2x512 krijgen voor 259 ex btw 8)7

dit was 10 euro duurder dan de aanbieding van 1x 1024 + 1x256

maar dat ter zijde.

ik heb mn keuze gemaakt, en zal gaan voor de 5024WLMi ; moet even kijken of ik m via de computerland laat bestellen of dat ik m gewoon via een van de zaken uit de pricewatch koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 20:02:
bedankt voor je uitgebreide uitleg!

waar heb je dat geheugen besteld? Ik heb namelijk de mogelijkheid bij de computerland voor 2x 99,95 en bij een andere zaak kon ik ipv 2x256 2x512 krijgen voor 259 ex btw 8)7

dit was 10 euro duurder dan de aanbieding van 1x 1024 + 1x256

maar dat ter zijde.

ik heb mn keuze gemaakt, en zal gaan voor de 5024WLMi ; moet even kijken of ik m via de computerland laat bestellen of dat ik m gewoon via een van de zaken uit de pricewatch koop.
Ik heb het geheugen besteld @ EMPC. [SO-DiMM PC3200 400mhz Corsair]
De laptop zelf heb ik @ Micro Electro is misschien iets duurder dan de goedkoopste uit de pricewatch maar ik vind het wel makkelijk, mocht er iets met de laptop zijn kan ik zo ff op de fiets naar de micro electro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is deze laptop trouwens een beetje "vervoersgemakkelijk". Moet 'm wel mee naar school voor projecten etc. en ik lees nu net op vergelijk.nl bij de productspecificaties dat de laptop 4500 gram weegt. Dit vind ik eigenlijk nogal wat, en gezien ik liever niet direct arbeidsongeschikt wil zijn ... :/

is het te doen of is het een zwaar kreng?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlowFish
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 22:21:
is deze laptop trouwens een beetje "vervoersgemakkelijk". Moet 'm wel mee naar school voor projecten etc. en ik lees nu net op vergelijk.nl bij de productspecificaties dat de laptop 4500 gram weegt. Dit vind ik eigenlijk nogal wat, en gezien ik liever niet direct arbeidsongeschikt wil zijn ... :/

is het te doen of is het een zwaar kreng?
nee joh de laptop weegt 2.75 kg (weegschaal) en is heel mobiel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gelukkig O-)

mn keuze is gemaakt , de 5024, weet alleen nog inet wanneer ik hem op ga halen. Ik wacht nu iig al met smacht :Y)
Pagina: 1