USB probleem

Pagina: 1
Acties:

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:38
Ik heb een externe harddisk casing gekocht van Mycom en heb daar een Maxtor 80Gb ingezet. Nou is het volgende aan de hand: De schijf installeerde zich zonder problemen en deed het ook vlekkeloos maar na 3 dagen zag mijn pc de schijf niet meer en kreeg alleen nog maar een melding van: USB-apparaat wordt niet herkend, sluit hem opnieuw aan anders vervang deze. Dit was tevens ook na het omwisselen van een geheugenmodule en DVD-RW brander...
Ik word er helemaal gek van want er staat data op die ik echt moet hebben!
wat ik al heb gedaan:

- Schijf geformateerd en Windows opnieuw geinstalleerd
- alle USB apparaten onder apparatenbeheer verwijderd en dan opnieuw opgestart
- op een andere pc aangesloten, daar doet ie het prima :-( hij herkend meteen de schijf
- ik heb een deuk in de deur geslagen ( heeft niet echt geholpen )

Der staat bij apparaten beheer 6 onbekende apparaten. ( heb verder geen usb devices )
hij heeft wel gewoon gewerkt! en hij werkt ook op een andere computer alleen op die van mij niet en ik heb hem zo hard nodig ;(

specs pc:

ASUS A7N8X 2.0 deluxe
AMD XP 2700+ nu weer @ stock
1024 MB corsair value select cas 2.0
160 GB Western Digital SATA
Windows XP SP1

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je na het formatteren ook je chipsetdrivers geinstalleerd? Als dat niet het geval is kan het namelijk nog wel eens problemen geven.

• OMD
Ow ja, vergeten te melden. Ik heb gewoon alle drivers geinstalleerd ( Nforce pakketje )
dank voor het opletten. Bij de melding van USB apparaat wordt niet herkend gaat ie ook alle poorten langs. Dus ik druk op kruisje en gaat ie naar de volgende onbekend apparaat werkt niet goed e.d

[ Voor 44% gewijzigd door OMD op 19-06-2005 15:36 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En je USB drive krijgt wel genoeg stroom?
Ik wil het hier nog wel eens meemaken dat als er niet genoeg stroom geleverd wordt de drive niet herkend wordt en ik soortgelijke dingen krijg als jij nu.

• OMD
het apparaatje heeft een externe voeding. Het werkt echter wel op een andere pc, alleen niet op die van mij ;(

• Vondelpark
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-02 15:52
Ditzelfde probleem heb ik net bij iemand anders opgelost door de pc helemaal zonder stroom te zetten en weer aan te sluiten. (voedingschakelaar ook UIT).
Maar vermoedelijk heb je dat al gedaan?

Computer says, noo

• OMD
nee nog niet en ik ga het nu proberen ;-)

dat mag niet baten, ik ga denk toch bang zijn dat het is gesneuveld.... hij moet het voor morgen eigenlijk weer doen vanwege school presentaties die erop staan. ;( ;( ;( ;(

[ Voor 69% gewijzigd door OMD op 19-06-2005 16:12 ]

• OMD
beetje laat maar goed ( weinig tijd veel werken bla bla bla ),

Ik heb nu van alles geprobeerd en het is me gelukt!!!
op 1 of andere manier verspringt mijn usb 2.0 steeds...
A7N8X deluxe rev 2.0 heeft 2 poorten op 1.1 en 2 op 2.0. Ik kan in de bios wel alleen 1.1 kiezen maar niet alleen 2.0... dus dan krijg ik 1.1 + 2.0....
om de zoveel keer dat ik mijn computer opnieuw opstart dan verspringt op 1 of andere bijzonder magische wijze mijn usb 2.0 van de onderste 2 aansluitingen naar de bovenste en vice versa..

Ik weet het, dat kan waarschijnlijk niet maar toch is het zo 8)7

heeft iemand enig idee waar dit aan ligt?

• OMD
schopke?

Verwijderd

Normaal gesproken moet de USB hub de eerste twee aan 1.1 toewijzen en de rest 1.1 of 2.0 wat hij dan ook kan detecteren en daarna aan het appararaat de juiste snelheid toewijzen. Netzoals 10Mbit en 100Mbit switch.
Kan dus een brakke USB hub zijn.
Brakke bios
Brakke driver.
Brakke USB case waardoor De USB hub moeite heeft met herkennen.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik had problemen op mijn A7N8X-E 2.0 Deluxe, ge-RMA'd, nieuwe gekregen :). USB-poorten begonnen na half jaar ook vreemd te doen (beetje zelfde symptomen). Dus ik gok op een brakke USB-interface. En ik dacht dat dat mobo 6x USB 2.0 ondersteunde? Dat is toch het verkoopspraatje? Ik heb hier 6x USB 2.0 dacht ik...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Dacht ik ook maar de eerste twee zijn voor zover ik weet altijd 1.1.
Dit is omdat sommige toesenborden en muizen problemen geven en incompateble zijn met 2.0, waardoor de hub moeite heeft met herkennen.

Maar het is wel raar hod eerst mijn USB hd aangesloten op 1 van de eerste twee herkende hem naarmaal. Ik vond het wel traag gaan. Na de data snelheid gecontroleerd te hebben kwam ik erachter dat het dus 1. snelheid was.
Daarna op een andere poort aangesloten en weer goede snelheid.

Terwijl bij mijn andere computer met alleen 1.1 de harddisk aangeeft dat ie op 1.1 aangesloten is en dus performance mist.
Pagina: 1