Toon posts:

Draadloos Netwerk Beveiligen.

Pagina: 1
Acties:
  • 621 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn netwerk beveilig met WEP dan kan ik niet meer inloggen op mijn Laptop.
Als ik de code intype krijg ik geen netwerkadres toegewezen.
Hoe kan ik dit veranderen ik moet namelijk wel een draadloos netwerk beveilig hebben.
Ik heb een Sitecon router en eeen speedtouch modem.

Verwijderd

Ik zou eerst eens beginnen met het opgeven van je router zelf......

Of met wat je instellingen zijn, ik denk namelijk niet dat iemand je ooit kan helpen als je alleen zegt dat je laptop geen verbinding kan maken

lees anders de FAQ even door, heb ik ook veel uit, of http://www.chupa.nl door

Verwijderd

ik zou zowieso niet voor wep gaan , een 128bit wep encryption is namelijk redelijk gemakkelijk binnen het uur te kraken , maar het zal wel zowieso al de 'noob' die ff gratis wilt internetten tegenhouden...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36
Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:12:
ik zou zowieso niet voor wep gaan , een 128bit wep encryption is namelijk redelijk gemakkelijk binnen het uur te kraken , maar het zal wel zowieso al de 'noob' die ff gratis wilt internetten tegenhouden...
Je krijgt van mijn 1000 euro als je binnen een uur mijn 128bit encryptie kan kraken, dus niet gokken maar kraken.

Je heb gelijk, het is te kraken. Maar bij een normale wifi verbinding niet binnen een uur. Je heb een X aantal GB's nodig daarvoor, en dat red je vaak niet in een uur.

Zelfde als mcadres beveiliging, ook dat is te kraken maar een combo daarvan gebruiken en je zit 'redelijk' save. Uiteraard is alles te kraken, maar het is de moeite niet waard en het kost teveel tijd.

Overigens werkt ook ssid broadcasting uitzetten al voor 90% van de scriptkiddies.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
Icey schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:15:
[...]

Je krijgt van mijn 1000 euro als je binnen een uur mijn 128bit encryptie kan kraken, dus niet gokken maar kraken.

Je heb gelijk, het is te kraken. Maar bij een normale wifi verbinding niet binnen een uur. Je heb een X aantal GB's nodig daarvoor, en dat red je vaak niet in een uur.

Zelfde als mcadres beveiliging, ook dat is te kraken maar een combo daarvan gebruiken en je zit 'redelijk' save. Uiteraard is alles te kraken, maar het is de moeite niet waard en het kost teveel tijd.

Overigens werkt ook ssid broadcasting uitzetten al voor 90% van de scriptkiddies.
uh... die "aantal gb" nodig-tijd is allang voorbij. Een wepkey is binnen 5min te kraken, mits je de juiste software hebt.

MAC-filter is helemaal eitje, dat is letterlijk zo uit de lucht te halen.

Lees eens t artikel @ tomsnetworking:
http://www.tomsnetworking.com/Sections-article118.php
Fast-forward to last summer, when the first of the latest generation of WEP cracking tools appeared. This current generation uses a combination of statistical techniques focused on unique IVs captured and brute-force dictionary attacks to break 128 bit WEP keys in minutes instead of hours. As Special Agent Bickers noted, "It doesn't matter if you use 128 bit WEP keys, you are vulnerable!"
Kort samengevat: snif alle traffic met laptop1, en genereer extra traffic met laptop2.

TS: als je wep aanhebt staan en je probeert verbinding te maken, wat tik je dan in? je "phassprase"of je HEXkey zelf? (Probeer het laatste eens)

[ Voor 31% gewijzigd door DJSmiley op 19-06-2005 23:26 ]

• Icey
DJSmiley schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:21:
TS: als je wep aanhebt staan en je probeert verbinding te maken, wat tik je dan in? je "phassprase"of je HEXkey zelf? (Probeer het laatste eens)
duh, hex.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

die opmerking is niet bepaald wat men verwacht (lees gedrags-faq)

daarnaast is WEP en WPA te kraken in niet al te lange tijd,

De topic van de TS zou aangepast mogen worden, de beveiliging van een WIFI verbinding is best wel lastig IPSEC VPN erbij zou extra makkelijk wezen maar wil je voor echt veilig gaan moet je aan smartcards/biometrische beveiliging gaan denken

Tja vanalles

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:35
vso schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:50:
[...]

daarnaast is WEP en WPA te kraken in niet al te lange tijd,

De topic van de TS zou aangepast mogen worden, de beveiliging van een WIFI verbinding is best wel lastig IPSEC VPN erbij zou extra makkelijk wezen maar wil je voor echt veilig gaan moet je aan smartcards/biometrische beveiliging gaan denken
Dat gaat wel heel ver. Voor normaal gebruik is WEP afdoende, wil je meer zekerheid (en gebruik je geen oudere hardware meer die t nog niet ondersteunt) neem dan WPA.

Voor thuisgebruik is zwaarder (imho) overkill.

• Icey
vso schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:50:
En jij zou niet de wanebee moderator uit moeten hangen met je bijna 800 posts...

Verwijderd

Icey schreef op maandag 20 juni 2005 @ 07:35:
[...]

En jij zou niet de wanebee moderator uit moeten hangen met je bijna 800 posts...
Maar hij heeft wel gelijk...(zit ik al boven de 5 hier?)...back on topic boyz!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit topic gaat op slot.
Al dat offtopic gezeik heen en weer schiet niet op zo. Topictsarter moet eens even de FAQ en de handleiding van zijn Access Point lezen, dan denk ik dat hij het probleem zo heeft opgelost.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.