Toon posts:

[PVR] Mythtv en Hauppage WinTV PVR 150 slechte beeldkwalitei

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb inmiddels de winTV PVR 150 redelijk goed aan de praat met Gentoo en de ivtv 0.3.3k drivers. Met het tooltje ptune-ui en met mplayer kan ik zonder veel problemen TV kijken via deze kaart.

Toen vervolgens Mythtv 0.18.1-r3 geinstalleerd. Bij het TV kijken en het opnemen is het beeld behoorlijk slecht. Veel MPEG artefacten en schokkerig.

in mijn log files geeft de ivtv module zeer veel meldingen zoals deze

ivtv: ENC IRQ OVERFLOW: #76999 Stealing a Buffer, 2 currently allocated

Heeft iemand enig idee wat hier aan de hand is? Zoals gezegd met mplayer heb ik dit probleem niet. Moet ik dit nu bij de ivtv mannen neerleggen of bij de MythTV mannen.

Hopend op een verlossend antwoord.

Chera

Update het beeld wordt al een stuk beter als als ik de resolutie van de livetv en recording profiles verander van 480x480 naar 720x576 (PAL)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 15:39 . Reden: update ]

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
zou eens een andere applicatie gebruiken, misschien geeft dat wel het verlossen oplossing van het probleem. en ffies kijke wat de event id inhoud en dat kan op google.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

Als ik "ENC IRQ OVERFLOW" in google intoets komen er heel wat links tevoorschijn, vooral de eerste verwijzen naar diverse fora voor het opzetten van mythtv.... ik denk dat daar je antwoord wel tussen staat.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben maar eens de google jungle in gedoken en ik heb een oplossing gevonden

Een aantal suggesties:

1) zorg dat DMA op je harde schijven aan staat (hdparm -d /dev/hd?)
2) gebruik de voorgeschreven firmware (de ivtv driver geeft aan of hij blij is met de driver of niet in dmesg)
3) vervang de file ivtv-irq.c uit ivtv versie 0.3.3k/driver door dezelfde file uit 0.3.2z/driver. Make, make install.

Toen was ik mijn ENC IRQ OVERFLOW errors kwijt!

Ik hoop dat andere Mythtv gebruikers hier wat aan hebben.

Chera

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 00:00 . Reden: typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Overigens werken de nieuwste development drivers (0.3.6p) ook prima.

Chera

[ Voor 182% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2005 21:17 ]