aex351 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:03:
Nee ik bedoel geen codebase, ik bedoel een plek waar je scripts kan vragen en users die bereidt zijn te willen helpen dat ook te laten doen. Ik zie het probleem eerlijk gezegt niet zo.
De reacties in deze thread lijken erop alsof jullie degene zijn die alles moeten beantwoorden en 24/7 voor helpdesk moeten spelen etc terwijl dit niet het geval is.
"Wij" (als in: de mensen die niet positief reageren in dit topic) hoeven het niet 24/7 voor helpdesk te spelen, dat is inderdaad waar. Maar mensen die andere mensen helpen in dat subforum moeten dat wel. GoT is expliciet
niet gericht op zogenaamde helpdeskers, die hier even snel een vraagje dumpen en daarna een script op maat verwachten te krijgen. We verwachten enig niveau van de mensen die hier posten, en boven alles verwachten we eigen inzet. Wanneer iemand een script niet op Google kan vinden, dan zijn er twee mogelijkheden:
- diegene heeft niet goed genoeg gezocht
- hetgeen hij zoekt is zo specifiek, dat er gewoon geen script op maat is
De eerste mogelijkheid betreft gebruikers die we op GoT niet willen zien, aangezien we toch echt van onze gebruikers verwachten dat ze zelf kunnen zoeken. En in het tweede geval zou een topic waarin een dergelijk script gevraagd wordt
of afsterven, of uitlopen in een "wie wil dat voor me maken"-topic, wederom iets wat we hier op GoT expliciet
niet willen.
Ik denk ten iedere geval dat het wel het proberen waard is.
Of een alternatief zou kunnen zijn om een wat minder stricte sectie te openen zoals hierboven al was aangeven ten opzichte van de 2 andere secties.
Bijvoorbeeld een een sectie waar je vrij bent je vragen stellen, dus vragen om tips bijvoorbeeld. Want kennis komt niet uit de lucht vallen, er moet alleen nog een plek zijn waar mensen op dit forum het kunnen uitwisselen op dit gebied.
Daar zijn dan ook tientallen andere forums voor.
www.beginnersweb.nl en dergelijke spelen veel meer in op dit soort vragen. Wij hebben gewoon een compleet andere doelgroep: de geavanceerde computergebruiker.
edit: dit
[rml][ PHP, mysql & flash] Flashcart aanpassen[/rml] is bijvoorbeeld zo'n thread waarbij in feite the wel de voorgestelde alternative sectie zou passen. Die persoon stelt naar mijn mening een volkomen normaal vraag. En met de type mensen die op dit forum zitten zou er denk ik weinig er problemen mee hebben om eens te kijken hoe ze hem/haar nou konden helpen. Dus 1na laatste reply voor het opslot is gegaan is al een start van een forum gebruiker die opweg is hem/haar te helpen. En zo zijn er meerdere threads waarbij iedereen wel wil helpen alleen de mods die het sluiten omdat bijv niveau te laag zou zijn of het niet volgens de regels is.
Niet "iedereen" wil helpen. Er zijn talloze mensen die juist naar GoT komen om het niveau en de strictheid die we hier handhaven. Juist de "harde kern", de wat meer geavanceerde gebruiker, die zouden we kwijtraken als we concessies doen en dergelijke zoek/beginnersvragen toe gaan staan. Sowieso is het topic dat je aanhaalt een slecht voorbeeld. Als iemand problemen heeft met een script van een ander, dan moet ie gewoon de maker mailen, die weet er veel meer vanaf dan de gemiddelde GoT-er.
Overigens, vragen naar bestaande software (dus ook scripts!) is allang mogelijk op GoT, zolang de topicstarter er zelf maar blijk van geeft moeite te hebben gedaan. Wanneer iemand zoals de topicstarter in het topic dat je zelf aanhaalt in zijn topicstart aangeeft welke scripts hij zelf al gevonden heeft, welke features deze bieden, en welke features ze tekort komen, en bovendien zegt wat hij dan
wel allemaal nodig heeft, dan zal zo'n topic waarschijnlijk in
Software Algemeen best open blijven (al weten de moderators uit SA daar meer van dan ik natuurlijk).
Dus denk ik dan, ligt het probleem dan niet bij de regels of de mods
Het probleem ligt in jouw denkwijze. De doelgroep die jij aan wil trekken door een dergelijk subforum is geen doelgroep die wij hier graag verwelkomen.