Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] 3com hub zonder adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een hub gekregen van kennis, maar zonder adapter. 2 vragen :
(1) Weet iemand waar ik zo'n adapter kan kopen?
(2) Of is het ook mogelijk dat ik een adapter koop die overeenkomt met de aansluiting en voltage/ampere/watts ??

De hub :

3Com OfficeConnect Dual Speed Hub 8 (3c16750B)
- 14.4 W
- 24 V
- 0,6 A max

Afbeeldingslocatie: http://parashinta.fi/images/3com/3C16750B.jpg

Zoeken in google resulteerde in marktplaats.nl achtige verkopers van voedingen voor andere soorten 3com hubs, een GoT topic over een hub die van de vrachtwagen gevallen was, en conrad.

Kan iemand mijn 2 vragen beantwoorden?

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:13
Je kunt volgens mij gewoon een 24V adapter kopen. Amperes mogen wel hoger zijn... Watt is niet echt boeiend... Wel even op de polariteit letten (+ en -)

[ Voor 17% gewijzigd door tafkaw op 19-06-2005 14:39 ]

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:13

Bezulba

Formerly known as Eendje

men loopt nara de lokale electroboer en dan kan je zo precies dezelfde adapter kopen met exact dezelfde specificaties... lijkt me namelijk wel handig om het goed te doen ipv er opeens 20A en 400W op zetten

blup

• hannos
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-05-2024

hannos

pardon me

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:02
eendje schreef op zondag 19 juni 2005 @ 14:43:
men loopt nara de lokale electroboer en dan kan je zo precies dezelfde adapter kopen met exact dezelfde specificaties... lijkt me namelijk wel handig om het goed te doen ipv er opeens 20A en 400W op zetten
Precies de zelfde is nergens voor nodig

Als je een adapter hebt die 24V aan *minimaal* 0,6A kan leveren zit je goed.

Teveel stroom is niet erg, te weinig wel

[ Voor 55% gewijzigd door Sine op 19-06-2005 15:04 ]

Repareren doe je zo.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem ook gehad. Gewoon een goedkope adapter met dezelfde specs erop en klaar. Ik heb daarna nog een orginele gekregen en die deed het even goed.

Even over weinig voltage:
Waarom doet mijn Alcatel/Thompson modem waar 15V op moet nog op de adapter van mijn Sweex van 9V?

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
en dan heb ik 2 hubs en 1 adapter ;)
bedankt! ga ik doen en als dat grandioos fout gaat, kan ik alsnog marktplaats bezoeken :9

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

itsalex schreef op zondag 19 juni 2005 @ 15:18:
Ik heb het probleem ook gehad. Gewoon een goedkope adapter met dezelfde specs erop en klaar. Ik heb daarna nog een orginele gekregen en die deed het even goed.

Even over weinig voltage:
Waarom doet mijn Alcatel/Thompson modem waar 15V op moet nog op de adapter van mijn Sweex van 9V?
Omdat 95% van de computer rand hardware intern een spannings stabilisatie heeft, en er met een te zware adapter wordt gewerkt.
Overigens heb ik onlangs een Alcatel modem gehad, waar iid 15Volt wissel in moest, maar die weigerde met een andere spanning te werken (waarschijnlijk kwam dit door een 7812 die te weinig spanning kreeg).

@TS
Je hebt een universele adapter nodig die 24 Volt en minimaal 0.6Amp kan leveren. Nog een ander belangrijk punt is, of je hub op gelijkstroom of wisselstroom werkt. Veel netwerk- en modem apperatuur werkt op wisselstroom.

Dit is een adapter die waarschijnlijk prima zal voldoen. Daarmaast zijn er ook vaste adapters van 24 Volt te koop die ook prima voldoen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:22

Guldan

Thee-Nerd

Adapters die kapot gaan is een bekend verschijnsel bij 3com. Ikzelf het al een klant gewoon een universele adapter meegeleverd met het wissel knopje vastgelijmd omdat 3com zelf nogal moeilijk doet over die adapters. DIe kun je niet via RMA/Garantie claimen dus dan moet je zowiets doen. Maarja het werkt wel iig.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Pagina: 1