[GTA: SA] Spel crashed erg vaak en last van blauwe schermen*

Pagina: 1
Acties:

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Zoals al bekend op dit forum is er een bug in GTA: San Andreas. Maar heeft iemand een oplossing?

Mijn probleem:
- Spel crasht vaak (wat zéér kut is, omdat je ook niet fatsoenlijk kan saven).
- Soms crasht het spel zelfs in een blauw scherm, maar waar je geen tijd krijgt om het te lezen. Mij viel wel op dat er iets stond over cache? :?

Maargoed, tis me ook opgevallen dat het een bekend probleem is en dat het veel voorkomt bij Radeon gebruikers.

Mijn systeem:
Xp Pro, Axp 3200+, 2x 256mb, Radeon 9250 Gamers Ed. met de nieuwste Catalyst drivers, genoeg harddisk space en nooit problemen met andere spellen.

So whatsup? wachten op een patch waardoor SA ook Radeon beter gaat ondersteunen (en meteen het doorzichtig worden van ventjes fixt) of ligt het aan onze computers? }:O

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

Verwijderd

Ik heb hier in een ander topic ook al op gereageerd. Ook ik had last van crashes op de meest vervelende momenten ( net na het voltooien van een missie op weg naar een safehouse ).

Alles geprobeerd, niewste drivers voor mobo, videokaart en geluidskaart, onboard geluid geactiveerd, daar de drivers van geupdate, ja stond zelfs op het punt om windows eraf te gooien en opniew op te zetten.

Om een lang verhaal kort te maken de trick die bij mij heeft gewerkt is om in dxdiag de geluidsacceleratie helemaal uit te zetten. Kan nu uren spelen, het enigste is dat in de tussenfilpjes het geluid niet helemaal synchroon loopt met wat de characters op dat moment vertellen, maar daar is mee te leven imo.

Ik draai het spel nu met een amd 64 3500, en x800 xt pe (cat 5.6) en een audigy 2 ZS.
Verder is er naar mijn weten nog niks bekend over een patch, waarschijnlijk omdat ( hoe gek het ook klinkt) bij de meeste mensen het spel wel naar behoren draait.

Probeer die geluidsacceleratie eens helemaal uit te zetten, mocht je dit nog niet gedaan hebben.

• poepkop
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-04-2021
Okee ik heb dxdiag gevonden, maar het helpt dus niet om de acceleratie uit te zetten :?

@ Stimpy - waar vindt ik fastwrites instellingen? Want ik denk niet dat m'n geheugen verneukt is... pas die kaart nieuw gekocht (je bedoeld het geheugen v/d kaart toch?) en hij doet het op andere spellen perfect.

[ Voor 184% gewijzigd door poepkop op 19-06-2005 18:50 ]

Athlon X8 3,6ghz 15000+ | 4 x 4GB PC 21000 | 2 x 4TB... < das pas patsen :-)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:33
Fastwrites en dat soort dignen uit zetten bij je videokaart lijkt me verstandig. Daarnaast kan het zijn dat je geheugen verrot is. Aangezien het over cache gaat probeer eerst het eerste.