A8N-SLI deluxe wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ik zit met een nogal heel irritant probleem(en ik vond de oplossing niet via search), het begon toen ik mijn huidige config veranderde van case (naar cooler master stacker)

Asus A8N-SLI deluxe
AMD 3500+
2x512 DDR400 samsung
psu: TT 480w butterfly
ati x600 pro 256 mb
WD 40GB pata
winXP SP2
moet er bij vermelden dat ik een ZM-NB47 op men mobo heb gezet in plaats van die luidruchtige chipkoeler en een ZM80-HD passieve heatsink op men 3D kaart heb

het eerste probleem was dat ik mijn onboard sound kwijt was...soundman laadde nog wel maar ik kon er niets uit krijgen (hoorde het toontje van winXP bij opstarten, een lange biep en dan een blauw scherm, die ik niet kon lezen hoewel ik had ingeschakeld dat PC NIET mocht heropstarten....)

wanneer ik de 2 draadjes om de LEDs te zien branden als PC aanstaat (en hd activiteit) begon proc koeler te draaien maar gewoon geen beeld...onbegrijpelijk

er terug van gedaan, wil ik men front panel sound verbinden met men mobo, verbind het, weeral geen beeld en hij blijkt ook niet echt op te starten...(heel raar is dat wanneer ik men proc koeler rapper te laten draaien via fan mate1, hij gewoon niet reageert...)

dan maar een verse format gedaan, toen ik na vele malen op DEL te hebben geduwd plots wel beeld kreeg (en men 3D kaart gewoon es in en uit gehaald) alles er terug op, maar deze keer wordt onboard sound gewoon niet herkend, niets, alsof er geen onboard sound is(alle topics hierover zitten bekijken, alles gecontroleerd, niets hielp)

wou dan es proberen om men front panel geluid aan te sluiten op mobo, sluit het aan zoals in manual, wil opstarten, niets van beeld, zet alles terug zoals voorheen nog altijd niets....

en hier zit ik nu, krijg niets van beeld en weet niet aan wat het ligt, ik weet dat CMOS clearen wel es kan helpen, maar ik zou dat als laatste stap nemen, is er iemand die hier raad bij weet en/of hetzelfde probleem heeft?