[Outlook 2k3] Geen standaard e-mailaccount

Pagina: 1
Acties:

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:47

Gaitman

The Real One

Topicstarter
Is er een mogelijkheid het standaard e-mailaccount uit te schakelen, zodat ik per te verzenden bericht kan kiezen met welke van mijn eigen accounts ik mijn berichten wil verzenden?

Ik bedoel hiermee dat ik via een keuzemenu zelf kan kiezen via welk e-mailadres van mij ik het bericht ga verzenden. Ik vergeet nog wel eens bij Verzenden om de goede eigen account te selecteren en hup, daar gaat-ie weer via mijn standaard account.

Op dit moment heb ik als tijdelijke oplossing een account gemaakt met verkeerde server gegevens waardoor de mail in het "Postvak uit" blijft zitten en dus niet verstuurd wordt. Waarna, als ik het door heb, alsnog een verzend account kies.

Maar is er een nettere manier. Of is het b.v. mogelijk om via een tweak helemaal geen standaard mailaccount op te geven in "Extra","Opties","Mailaccounts" waardoor er bij het verzenden je b.v. netjes een foutmelding krijgt dat je een verzend account moet selecteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Gaitman op 19-06-2005 13:21 ]

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Je kan opgeven welk profiel Outlook moet kiezen bij et opstarten zodat je ook van verschillende accouns kunt verzenden.

Ga naar je configuratie scherm en kies vervolgens voor post\email.
Ga nu naar profielen en zet het vinkje bij altijd een profiel kiezen.

Sluit outlook af en start outlook opnieuw.
Ben benieuwd of het werkt

Gr john

Mous XP

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
TNT78 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:20:
Je kan opgeven welk profiel Outlook moet kiezen bij et opstarten zodat je ook van verschillende accouns kunt verzenden.

Ga naar je configuratie scherm en kies vervolgens voor post\email.
Ga nu naar profielen en zet het vinkje bij altijd een profiel kiezen.

Sluit outlook af en start outlook opnieuw.
Ben benieuwd of het werkt

Gr john
Ik maak maar gebruik van één profiel en daarin zitten meerdere accounts.

Afbeeldingslocatie: http://img278.echo.cx/img278/9328/accounts8iw.jpg
Nu wil ik dus bij het verzenden van een mail niet hebben dat Outlook de mail verzend via het standaard account. Maar netjes aangeeft dat ik nog een account moet kiezen

Afbeeldingslocatie: http://img278.echo.cx/img278/949/mailaccounts2la.jpg
Dus eigenlijk wil ik het zo hebben dat er in bovenstaande afbeelding er geen Standaard account is. En daarmee hopende dat Outlook een melding bij het verzenden van de mail geeft dat ik eerst een account voor verzending moet selecteren.

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Volgens mij bestaat dat niet met een pop3 account.
De enigste oplossing die ik zo weet is via het kiezen van verschillende profielen.

Mous XP

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Topicstarter
TNT78 schreef op maandag 20 juni 2005 @ 00:26:
Volgens mij bestaat dat niet met een pop3 account.
De enigste oplossing die ik zo weet is via het kiezen van verschillende profielen.
Is er toevallig iemand anders met een oplossing?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Afaik is er geen standaardoplossing voor wat je wilt, maar met een paar regels vb-script moet dat in outlook makkelijk te maken zijn.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1