Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
duh ?
Wat heeft dat er in godsnaam mee te maken? Sorry als het arrogant overkomt, maar als ik al geen idee heb waarom je een convex hull zou willen bepalen om een klassendiagram netjes weer te geven, dan kan de TS er al helemaal niet mee.Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:42:
mmm, misschien dat je kan zoeken op 'GrahamScan' of op 'convex hull'. Dat is denk ik wel iets wat je kan gebruiken. Leuk probleem trouwens.Succes ermee
Je kunt beter zoeken op 'graph layout algorithm' of iets dergelijks.
[ Voor 10% gewijzigd door Soultaker op 20-06-2005 14:44 ]
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
(Overigens weet ik wel wat een convex hull is; ik vraag wat de TS er mee moet. Je kunt trouwens het omhulsel van een N-dimensionale verzameling punten nemen; het principe is niet beperkt tot 2D.)
[ Voor 14% gewijzigd door Soultaker op 20-06-2005 16:10 ]
Verwijderd
Het algoritme staat in de source code en niet in een hapklare paper (mischien is die paper er wel hoor, maar dan moet je zelf even gaan zoeken). Als je een beetje C kunt lezen zou je het zo uit de source moeten kunnen oppikken.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Verwijderd
Dit idd een goed algoritme, er is ook een kant en klare, vrij te gebruiken library van http://home.so-net.net.tw/oodtsen/wingraphviz/Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 10:44:
het is niet de meest makkelijke materie, maar je zou eens naar DOT kunnen kijken uit het graphviz package. http://www.graphviz.org/ Dit is een oud AT&T research project wat helemaal gericht is op graph routing & layouting.
Het algoritme staat in de source code en niet in een hapklare paper (mischien is die paper er wel hoor, maar dan moet je zelf even gaan zoeken). Als je een beetje C kunt lezen zou je het zo uit de source moeten kunnen oppikken.
He Cool!Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:05:
[...]
Dit idd een goed algoritme, er is ook een kant en klare, vrij te gebruiken library van http://home.so-net.net.tw/oodtsen/wingraphviz/
precies wat ik zoek!
THanks!!!
Die andere ga ik straks bekijken m
Hans Dorrestijn: "Want, de worstjes van de Hema zijn niet te hard of slap...De Hemaworst, hoera hoera, zit barstens vol met sap.Baby's die nu juichen aan de moederborst...Zouden harder zuigen aan de Hemaworst"
Verwijderd
Een kant en klare "library" voor Windows ja, niet een universele C lib. Eigenlijk is het gewoon de standaard code iets ge-repacked als activeX component. Maar goed, ik heb deze zelf ook wel eens gebruikt en het is erg handig.Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 13:05:
[...]
Dit idd een goed algoritme, er is ook een kant en klare, vrij te gebruiken library van http://home.so-net.net.tw/oodtsen/wingraphviz/
Je kunt een graph opgeven in het zeer makkelijk .dot formaat. (bv a->b b->c, etc). De lib kan dan een layout naar een SVG, GIF, PS, etc maken, maar kan ook de originele graph aanvullen met coordinaten van de layout. Deze layout coordinaten kun jij weer uitlezen, en op basis daarvan (na bv scaling en transformatie) kun je zelf een tekening maken, bv door win32 draw functies te gebruiken.
Wow, kan dat ook? In welke taal heb je dat gedaan?Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:30:
[...]
Deze layout coordinaten kun jij weer uitlezen, en op basis daarvan (na bv scaling en transformatie) kun je zelf een tekening maken, bv door win32 draw functies te gebruiken.
Betekend dat dat ik zelf kan bepalen wat ik teken (dus niet de ondersteunde elipsen, rectangles), maar ook zelf bitmaps, canvassen, gifs etc kan invoegen?
Verwijderd
Ja maar dan moet je wel zelf een renderer voor schrijven (denk ik, weet ik niet 100% zeker); in het dot formaat krijg je de posities terug van de objecten. Je zult wel de objecten moeten faken m.a.w. van een bitmap moet je een rectangle maken. Iets wat ook wel het vermelden waard is, is dat de pijlen b-splines zijn, het zou moeten zijn dat NEATO een optie heeft voor rechte pijlen.hemaworst schreef op dinsdag 21 juni 2005 @ 14:35:
[...]
Wow, kan dat ook? In welke taal heb je dat gedaan?
Betekend dat dat ik zelf kan bepalen wat ik teken (dus niet de ondersteunde elipsen, rectangles), maar ook zelf bitmaps, canvassen, gifs etc kan invoegen?
Ik heb deze component een keer (succesvol) toegepast in C#.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2005 16:06 ]
Verwijderd
Wil je niet zelf een renderer maken, dan kun je makkelijk in het SVG of desnoods GIF formaat een graph laten schrijven. Er zijn voor de meeste platforms wel SVG viewers zodat je de uitput nog mooi naar je viewport kan scalen. In iets beperktere mate kan dit ook met gif, waarbij de dot dan al de gewenste grote opgeeft.