Maxtor MaxLine Plus II, 250GB (7200rpm, ATA133, 8MB) problem

Pagina: 1
Acties:

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 20:42
Ik heb sinds enkele dagen deze schijf, brand new.
Geinstalleerd, windows erop, partities aangemaakt, werkte goed voor echt een paar uurtjes maar. Daarna begon windows of vast te lopen of het beeld viel gewoon weg, maar de pc stond nog aan. En dit was egt random, kon al vastlopen als ik pas gereboot had ofzo.

Probeersel/conclusies:
- Videokaart getest (swap) was 't niet
- Windows opnieuw installeren, tijdens setup liep paar keer vast, moest steeds opnieuw
- Andere hardeschijf erin (in systeem) installeerder probleemloos
- Als ik met de andere hardeschijf boot en de MaxLine als slave, komt de pc niet verder dan het Windows opstart logo en daarna blijft ie zwart. Haal ik em eruit (de MaxLine) loopt alles fijn.
- In Windows Setup nu als hij bij Examining xxxxxx hardeschijf @ bus 0 etc...als hij die van de maxline moet examinen blijft ie daar maar hangen. MaxLine eruit en Setup gaat fijn door.
- Ik heb diag tool Powermax gebruikt, alle tests gedaan, de schijf passed met flying colors raar genoeg (ik heb alleen geen low lever format gedaan, ik heb al data erop die ik terug moet)

Heeft iemand dus een idee wat 't kan zijn, toen hij nog in Windows was had ik ook wat windows diag tools gebruikt en dat gaf ook niks raars aan en toch issie nu zo vaag.
En met de schijf eraan kom ik dus niet in Windows, hoe haal ik de data ervan af?

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-03 20:42
*kickje?* :'(

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik snap je vraagstelling niet zal wel aan het weer liggen

1337

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-02 09:31

ranzige pad

kwaaak kwaak

biede schijven in je computer drukken. Opstarten van je oude schijf in save modus (windows of commandline) en copieeren.
Werkt dit niet, ga dan opzoek naar een NTFS bootdiskette en copieer handmatig je gewenste data naar de oude schijf.

HT & NAS & Inventaris

• Pouwper
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-10-2024
Post je systeem specs eens.

Dan weten wij mischien iets meer?

Verwijderd

Andere IDE-Channel gebruiken met ander IDE-40/80-kabel met verder niets erop, jumper op CS zetten en op het eind aansluiten en dan nog eens proberen.
Vreemd genoeg ben ik al eerder ide-schijven en -apparaten tegen gekomen die problemen hebben met met master/slave aansluiting en het met die in instellingen niet goed zowel met master/slave als met slave/master volgorde, maar het wel goed doen met CS en dan ook nog verschillend in volgorde welk apparaat volgens CS master zou zijn en welke slave.
Met name met CDrom gecombineerd met bijv een HP- of Plextor writer heb ik dit vaker gezien, en ook met CDrom gecombineerd met IDE-backupapparaten (HP-jetstore/Sony-AIT).
In het algemeen leidde dit (verkeerde volgorde) wel tot lange boottijden (bios), maar wel zonder fouten(boot), en daarna wel problemen in windows (CD's die half gebrand werden, corrupte of vastlopende backups)
Pagina: 1