[debian] Firefox & Thunderbird tekenen geen windows meer

Pagina: 1
Acties:

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
Iedereen die debian unstable draait zou ik graag even willen waarschuwen: gisteren heb ik, zoals wel vaker, m'n systeem bijgewerkt met apt-get -u dist-upgrade. Maar sinds vandaag doen Firefox en Thunderbird het niet meer. Dat wil zeggen, ze doen het wel (er wordt mail opgehaald enzo), maar ze kunnen hun main window niet tekenen. Firefox kan wel een dialoogbox tevoorschijn toveren (had een sessie met een site die down was, vandaar dat ik het zag), maar ook hier geen beeld. Starten vanuit een xterm gaf geen zinnige info.

Ik zou graag van de debiangebruikers hier willen weten of ze er ook last van hebben, dan kan ik een bug report versturen ofzo :) . Ik heb trouwens Fluxbox als wm, maar ik heb niet het idee dat dat boeit, omdat andere gtk-apps (zoals epiphany, waarin ik dit zit te typen) er geen last van hebben. Heb trouwens de x86_64-port van sid, maar een 32-bits Firefox in een chroot doet het ook niet. Als ik tijd heb zal ik vandaag even proberen of een officiële FF van mozilla het wel doet (hoewel ik vermoed dat het een library-probleem is, omdat ik gisteren iig niet Firefox had geüpdate... maar wat allemaal wel weet ik natuurlijk niet :( )

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• Bananenplant
..het ligt dus aan fluxbox... (zou een mod het kunnen aanpassen in de ts :) ? )

Verwijderd

Ik draai ook debian unstable met fluxbox, vandaag nog geupdate. Firefox en Thunderbird gaven allebei geen problemen. Ik zou verder niet weten waar het aan ligt

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-02 19:40

Valium

- rustig maar -

Als ik je goed begrijp komt het probleem dus alleen voor bij de XUL-programma's (pure mozilla/thunderbird/firefox).

Is dit probleem ook zo als je een andere wm gebruikt?
Bestaat dit probleem ook als je een nieuwe user gebruikt (even nieuwe user aanmaken en inloggen)?
edit:
Bij updates van debian unstable moet je altijd even testen met een nieuw aangemaakte gebruiker om te kijken of het geen upgrade-van-instellingen-probleem is.

[ Voor 25% gewijzigd door Valium op 19-06-2005 19:40 ]

• Bananenplant
In gnome gaat het gewoon goed... zal morgen eens testen wat het kan zijn, inderdaad met een nieuwe gebruiker.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:43

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

WAt is je output als je beide programma's via de terminal opstart? Misschien helpt dat je vooruit

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1