Raar probleem met videokaart

Pagina: 1
Acties:

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:34
Ik heb sinds vorige week een Asus ATI Radeon X850Xt PE. Ik had hem 3 dagen zonder problemen draaien. Toen ik laats thuis kwam en mijn pc opstarte gaf hij de melding in windows, ATI Device not found, in apperaten beheer gaf een geel uitroep teken aan bij de videokaart, alleen de secondary display van de X850xt pe gaf hij wel aan. Heb hem opnieuw opgestart en nog steeds dezelfde melding. Toen heb ik maar de drivers opnieuw geinstaleerd en weer opnieuw opgestart en toen gaf mijn bios aan dat mijn videokaart geen voeding kreeg. Kast open gemaakt, alles nagekeken, maar de voedingskabel zat er stevig in, toch voor de zekerheid de voedingskabel eruit gehaald en opnieuw goed aangesloten. Pc weer opstarten en het werkte allemaal weer, Nu 3 dagen verder start ik mijn pc weer op, en weer ATI device not found, Heb meteen maar weer de voedings kabel eruit gehaald en er weer in gedaan, opgestart en het was weer goed. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen??

Dit is mijn systeem:
AMD Athlon 3200+
Abit nf7-s vs2 mobo
samsung 1 gb ddr 400
Qtec 550 wat voeding

Ik heb de kaart intensief getest met spelen als Doom 3, Farcry, Halflife, Battlefield 2 Demo, maar niks geen problemen. Dus een voeding probleem kan het toch niet zijn? Of zou het opstarten voor een bepaalde dip zorgen?

[ Voor 10% gewijzigd door e6r6i6c op 19-06-2005 12:17 ]

Don't make me use myself on ya baby!

Verwijderd

Probeer eens een andere voeding. Die Qtec voedingen willen bij een zwaar belaste pc nog wel eens de geest geven....

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zucht waarom koopt de meeste van de mensen in vredesnaam een qtec voeding :?
zeker omdat ze zo goedkoop zijn ?
is onderhand het ergste b merk wat er is.
koop eens een a merk voeding (deze hoeft helemaal niet duur te zijn) (en hoefd echt geen 550watt te zijn) en je probleem is waarschijnlijk verholpen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• e6r6i6c
Ach toen mijn pc kocht had ik nog niet zoveel verstand van pc's, en dacht dat Qtec wel goed was, ik weet idd nu wel beter maar ben er nog niet echt aan toegekomen om een andere voeding te kopen aangezien ik er nooit geen problemen mee heb gehad.

Maar ontopic, het zou dus aan de voeding kunnen liggen? Wel raar dat ik als het systeem eenmaal loopt ik wel de zwaarste spellen kan spelen zonder problemen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

e6r6i6c schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:23:

Maar ontopic, het zou dus aan de voeding kunnen liggen? Wel raar dat ik als het systeem eenmaal loopt ik wel de zwaarste spellen kan spelen zonder problemen.
ja, mischien heeft de qtec problemen met genoeg voeding te geven als je hem soms opstart en andere keren niet.
of mischien schommelen de waardes teveel van de voeding lijnen ?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Vermogen is meestal niet het probleem maar stabliteit van de lijnen aangezien fatsoenlijke voltagestabilisatoren ontbreken. Als je opstart is je lijn altijd wat instabiel afhankelijk van de kwalitieit van de voeding. Bij goede voedingen zijn de voltagelijnen ook tijdens het booten stabiel. VCandaar dat je ook wat meer betaalt.

• e6r6i6c
Ah okee bedankt voor de reacties mensen, zal zo gauw mogenlijk maar eens mijn voeding dan vernieuwen. Iemand suggesties naar welk merk ik moet kijken? Zalman? Thermaltake? etc?

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:17

Deathchant

Don't intend. Do!

Tagan 480Watt (niet de U01 versie, die heeft geen overvoltageprotection)
Antec
Enermax
Zalman (ZM400B)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-08 09:07
OCZ voeding zijn ook zeer goed.... beter dan de tagan maar alle A-merken moeten voldoen

Verwijderd

Ik denk ook dat een voeding een serieuze rol speelt in een goed systeem.
Vreemd is dat ik onlangs een goede voeding had, maar die heeft het toch begeven (360Watt "Chieftec"). Op dit moment zit er even een standaard (budget) voedinkje in...en het draait goed.

Van zodra de nieuwe voeding er is, ga ik hem terug laten omwisselen met het vorige merk (garantie).
Misschien vreemd, maar een tegenvaller kan ook wel eens met een bekend merk denk ik. vb.: productiefoutje of iets dergelijks....daarom verandert dit mijn beeld van een goede merkvoeding niet.
Pagina: 1