Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

TomTom5: Ipaq en Bluetooth GPS werken niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.433 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort TomTom 5 op mijn Ipaq 2200, al start ik deze op en zeg ik "andere bluetooth gps ontvanger" en vervolgens selecteer ik de poort waarop het signaal binnenkomt (com 5), dan zegt TomTom dat hij de gps ontvanger niet kan vinden en ik krijg dan ook geen signaal.
Ik heb het even getest met een bluetooth gps ontvanger van tomtom zelf en die doet het perfect. Ook is er wel een link tussen mijn bluetooth gps en ipaq opgebouwd. In versie 3 van tomtom werkte alles perfect maar nu vind hij mijn gps ontvanger niet meer :( Weet iemand of dit een bekend probleem is en zoja, hoe dit op te lossen is?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Probeer eens com8, ik las daar iets over op www.pocketpc-club.nl

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Sommige mensen hebben een problem met hun Bluetooth GPS-ontvanger, dit komt door de nieuwe GPS-driver van TomTom5.
Hiervoor is een oplossing

Kies in plaats van voor een BT muis :
Andere Kabel-nmea-gps
Zet je Baudsnelheid op 9600
Kies bij verbonden met voor : Bluetooth serial port 8

Vervolgens krijg je de bluetooth console en kan je jouw BT muis selecteren.
En voila hij zou moeten werken.
Bij het volgende opstarten van Tomtom blijven de instellingen gewoon behouden.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Verwijderd

Mannen bedankt voor jullie hulp.
Het heeft bij mij geleid tot een werkende TomTom5 met GPS muis
Maar op een iets andere manier, die ik jullie neit wil onthouden!
Stel in de andere GPS muis, kies serial port6
Helaas werkte de andere manier met vaste muis niet.
Ik heb een HP Ipaq 4150 met Pocket PC2003

Overigens top dat ze de hele spullenboel upgraden naar TT5 voor 59 Euro. :)
Jammer dat je vervolgens twee dagen aan de gang bent om het op te brengen. :(

Verwijderd

Hallo,

Ik heb het zelfde Probleem als Rrob Pieterse alleen nou weet ik nog niet wat hij nou gekozen heeft..
Moet ik nou GPS Bluetooth device kiezen of toch die anderen.

En weet iemand hoe ik weet welke baudrate ik moet kiezen welke waarde kan dat zijn en wat zijn de verschillen daar tussen??

Groetjes en bedankt,

Help me.. AUB ;)

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-11 22:19

ReLight

echo("What Now ? !")

Ipaq 4350 Tomtom-5 Rikaline GPS-bleutooth

Bij mij is via bleutooth settings ingesteld dat uitgaan serial =com6 , inkomend is serial com 8

setting:
Andere-kabel-NMEA-GPS
Baud: 9600
Bleutooth serial port 6

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

• Ectholian
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11 13:16

Ectholian

Zei ik dat ?

Weet iemand of het ook mogelijk is dat hij automatisch je muis selecteert? Ik vind het irritant dat ik elke keer wanneer ik tomtom opstart weer de bluetooth console krijg en mijn muis moet selecteren :(

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:53:
Hallo,

Ik heb het zelfde Probleem als Rrob Pieterse alleen nou weet ik nog niet wat hij nou gekozen heeft..
Moet ik nou GPS Bluetooth device kiezen of toch die anderen.

En weet iemand hoe ik weet welke baudrate ik moet kiezen welke waarde kan dat zijn en wat zijn de verschillen daar tussen??

Groetjes en bedankt,

Help me.. AUB ;)
Andere NMEA Kabel-Muis selecteren, en dan 9600 Baud (of anders 4800 voor sommige muizen
). De compoort kan je bij je bluetooth instellingen aflezen (inbound)

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Als je eenmaal verbinding hebt gemaakt dan maakt hij erna altijd automatisch verbinding (bij mij iig wel).

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Hm. Ik moet nog steeds elke keer handmatig bluetooth device selecteren

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
sjolmers schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:16:
Sommige mensen hebben een problem met hun Bluetooth GPS-ontvanger, dit komt door de nieuwe GPS-driver van TomTom5.

Andere Kabel-nmea-gps
Helemaal mee eens, met een Ipack H1940, ook Bluetooth, werkt perfect.!!

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Is er ook een dergelijke oplossing te vinden voor een iPaq 4150 met Leadtek 9531 Wired GPS muis? Dat ding gaf vroeger al wat problemen met het vinden van satellieten onder TT3, maar sinds ik TT5 er op heb staan doet ie helemaal niks meer.
De enige melding die ik krijg is: Geen bruikbaar GPS Signaal. Dus hij vind wel iets van een GPS apparaat, maar het lijkt alsof het signaal gewoon niet doorkomt.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

Verwijderd

Heeft iemand al evaring met de Rikaline 6030 (BT gps) in combinatie met TT5? Ik krijg ´m vooralsnog niet aan de praat! ;(

• Gabberhead
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-12-2020

Gabberhead

Pluizig en blauw

Dit al geprobeerd? :
sjolmers schreef op zondag 19 juni 2005 @ 12:16:

Andere Kabel-nmea-gps

Vervolgens krijg je de bluetooth console en kan je jouw BT muis selecteren.
En voila hij zou moeten werken.
Bij het volgende opstarten van Tomtom blijven de instellingen gewoon behouden.

Integratie ontwikkelaars hier melden! http://www.whitehorses.nl

"If everything seems under control, you're just not going fast enough."

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 14:14
Hij vindt de BT Nemerix GPS, echter vindt hij maar 2 sattelieten? waaraan kan dat liggen?

Verwijderd

de satalieten kloppen voor geen meter.
in tt3 was het zo als je in gps 6 satalieten zag waren dat er in tt3 ook echt 6 ,en dat kon je zien aan het gps balkje waar stond hoeveel satalieten je had.

nu met tt5 hebben ze dat verkloot,je kan niet meer zien hoeveel satalieten je hebt tijdens het rijden en 1 streepje op het balkje is niet meer 1 sataliet.
en als dan in gps 6 satalieten blijkt te hebben dan heb je er in tt5 maar 4 ofzo,want blijkbaar moeten ze sterk genoeg zijn wil tt5 ze ook daadwerkelijk gaan gebruiken.

maar er is een update (5.1) en dan kan je wel gewoon "andere draadloze gps" kiezen,dat probleem hebben ze inmiddels gefixt.

maar als je niet kan zien hoeveel satalieten je hebt en het zijn er vaak minder dan in werkelijkheid heeft mij wel besloten om lekker bij tt3 te blijven,werkt perfect en superstabiel.

op het pocketpc forum staat het vol met de problemen met tt5 :+

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-11 19:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Ectholian schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:25:
Hm. Ik moet nog steeds elke keer handmatig bluetooth device selecteren
Probeer het eens met het progje 'BTregtweak'. (Zo te vinden op internet).
Die zorgt ervoor dat je iPaq 'ervan uit gaat' dat je elke keer dezelfde GPS gebruikt. (of ieder ander BT-ding for that matter).
Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:31:
Heeft iemand al evaring met de Rikaline 6030 (BT gps) in combinatie met TT5? Ik krijg ´m vooralsnog niet aan de praat! ;(
Jah. Werkt prima, heb 2 van die Rikaline's op 3 iPaqs 2210 werkend :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Help !!! Ben nu met een 3e poging bezig (voor de vakantieperiode was al de eerste)

Heb een QTEK 9090, Adapt GPS en TomTom5. Krijg voortdurend de melding 'GPS not found'. Wordt er helemaal gek van. TomTom3 werkte prima!

'andere kabel-NMEA-GPS' op 9600 baud & Com5 helpt niet. Vreemd trouwens om naar een kabel GPS te verwijzen. Wat doe ik fout?

Wie helpt me?
Groeten
Ed

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Verwijderd schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:05:
Help !!! Ben nu met een 3e poging bezig (voor de vakantieperiode was al de eerste)

Heb een QTEK 9090, Adapt GPS en TomTom5. Krijg voortdurend de melding 'GPS not found'. Wordt er helemaal gek van. TomTom3 werkte prima!

'andere kabel-NMEA-GPS' op 9600 baud & Com5 helpt niet. Vreemd trouwens om naar een kabel GPS te verwijzen. Wat doe ik fout?

Wie helpt me?
Groeten
Ed
Com 8

Verwijderd

*kickje*
Zelfde probleem hier als qtek9090user; ik kan ook niet kiezen voor com 8 en krijg [dus] het geheel niet aan de praat.
Heb alle instellingen die in dit topic en in diverse andere topics staan al geprobeerd; 't is de bedoeling dat ik vóór 15.00 uur voor een manager hier het voor elkaar krijg, maar ik krijg constant "Geen GPS-apparaat"

Het gaat om:
AD-300 bluetooth gps receiver
HP iPaq hx2410 met windows CE 4.21
TT5 (geen updates)

TT3 lukte ook al niet, vandaar dat ik er net TT5 op heb gezet.
Bij Bluetooth poorten zie ik 5 en 8 staan (resp. inbound en outboond), dat valt niet te wijzigen? Ik kan verder alleen maar voor 5 kiezen.

Help?

Verwijderd

Omdat ik het nergens op GoT heb gevonden in alle topics die hierover staan (uiteindelijk wel ergens anders), hier een (de?) oplossing voor het probleem van o.a. qtek9090user en mij:
Update van TT3 (om precies te zijn update 3.07) draaien; er verschijnt dan een com 8 waar je voor kunt kiezen.

• Wabs
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Goed, ik heb dus echt (ja nu nog) ongeveer het zelfde probleem! loop er al 3 dagen mee te kutten, heb heel internet doorzocht en geen 1 tip lost het op!

Heb Adapt gps muis en een Ipaq 6340

Ik krijg in TT5 helemaal niets, net via NEMA kabel met BT com 4 of 7 (bij mij is het 4 of 7)

Als ik het met TT3 Gps progje probeer dan lukt ook niets, die balletjes gaan niet bewegen. Ik heb denk ik elke mogelijkheid al geprobeerd die ik kan verzinnen! de GPS muis werkt overigens wel bij andere PDA dus dat is ut niet! :S somebody help me pls!

[Update!] Ik heb net een hard reset gedaan en alleen tom tom gps 3.07 er op gezet... na een hoop kutten heb ik via NMEA Bluetooth Com poort 4 bewegende zwarte balletjes... hij vind ot nu toe echter maar 1 satteliet!
[/update!]

[ Voor 18% gewijzigd door Wabs op 17-12-2005 01:46 ]

• Ectholian

Ectholian

Zei ik dat ?

Probeer de tomtom update 5.1 eens te installeren, dat heeft bij mij ervoor gezorgd dat ik met "Andere BT Muis" instelling van TomTom mijn muis wel kon selecteren (en gaat nu automatisch)

• Adlan
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-11 19:16
Ik heb hier al paar dagen ( na de her instal van TT6) een probleem met mijn IPAQ 4700 i.c.m TT 6.0, ik probeer een verbinding te maken via tt 6 met mijn bluetooth GPS muis, daarvoor kies ik in de instellingen "andere bluetooth gps ontvanger" ( heb altijd zo gedaan dat lukte bij mij altijd) en zo ik klik op "selecteer" en vervolgens kom ik naar de volgende menu "gps is verbonden met" en daarin staat:

"serial cable com1"
"com4"
"infrared port"
nog eens "infrared port"
"bleutooth serial port com 5"

omdat mijn gps draadloos is kies ik voor "bleutooth serial port com 5" (daarvoor had ik altijd voor "bleutooth serial port com 8" gekozen maar nu staat die niet in de lijst en ik heb geen idee hoe dat komt en hoe ik dat terug in de lijst kan laten verschijnen ). Maar ik krijg altijd de melding dat er geen gps apparaat gevonden is, maar in "blutootth manager" kan ik wel een verbinding maken met mijn gps muis. Kan iemand me helpen ? Ik heb alles geprobeerd maar zonder resultaat :'(

AUB help ;(

• Adlan
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-11 19:16
Niemand die me kan helpen ?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kicken binnen 24 uur is *not done*.

Daarnaast plaats je in een topic van ruim twee jaar oud een bericht, terwijl je een andere iPaq en een andere versie van TomTom hebt. :?

Je mag je vraag opnieuw stellen, maar zoek dan eerst uit of het in een groot topic past ofdat het misschien topic-waardig is (jaja: een huiswerkopdracht ;)). Geef daarnaast aan wat je precies hebt onderzocht; zinnen zoals 'ik heb alles al geprobeerd' voegen niets toe, je moet meer informatie geven.

Nog een tipje: probeer eens om de iPaq te resetten, dat kan helpen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.