1 schijf op raid?

Pagina: 1
Acties:

• lester
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
kan ik ook 1 schijf(dus niet twee dezelfde) op m'n raid aansluiting aansluiten(abit kt7) ik weet dat het niets sneller gaat, maar dan kan ik 8 ide apparaten erop aansluiten :+

tnx

Verwijderd

Ja dat is mogelijk, geen enkel probleem.

Je moet er alleen geen cd-romspelers/branders aanhangen.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 14:20
8 IDE??? Yo wat voor zooi heb je allemaal???

en als je meer als 1 hdd hebt die maffe ide raid mode gebruiken dat ie alle ruimte optelt zodat je hem zit als 1 hdd in je os

if broken it is, fix it you should

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:44
Ik heb hier ook een Maxtor en een Seagate aan de RAID controller hangen zonder dat ze in RAID draaien, gaat prima (hangen beide aan 1 IDE kabel....ja ik ben lui, geen zin om IDE kabel door tower heen te wurmen :Y))

offtopic:
Weet iemand of het trouwens mogelijk is om deze 2 verschillende schijven (Maxtor 15GB wordt door een bracket geremt tot ATA 33, Seagate 20GB) is ATA 100, beide op 5400rpm) in een RAID 0 setup te hangen? Ik weet dat die 5 gig op de Seagate verloren gaat.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Op vrijdag 12 januari 2001 16:43 schreef TAG_Speedy het volgende:
offtopic:
Weet iemand of het trouwens mogelijk is om deze 2 verschillende schijven (Maxtor 15GB wordt door een bracket geremt tot ATA 33, Seagate 20GB) is ATA 100, beide op 5400rpm) in een RAID 0 setup te hangen? Ik weet dat die 5 gig op de Seagate verloren gaat.
Voor zover ik heb begrepen kan dat niet. Beide harde schijven moeten even groot zijn om aan hardwarematige RAID0 te voldoen. Wat je zou kunnen proberen is een softwarematige RAID, misschien dat die dat wel pikt.

Wat betreft 1HDD aan een RAID controller hangen: Jawel, dat gaat, zolang je maar niet probeert een RAID systeem te draaien. RAID0 (nul) heeft nog altijd 2 schijven nodig.

Jord.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 23:22
tag-speedy, dat kan wel.

jorden: youre wrong.

Verwijderd

dit kan wel & met uitleg...

dan krijg je 30gb in RAID0

maar als 1 v/d 2 schijven crashed.. ja dan zit je met de gebakken peren want dan is alles weg
Pagina: 1