Ik heb thuis 2 mooie grote JMLab Boxen (8Ohm) en een NAD installatie. Waaronder de versterker (NAD 3240PE) waar ik zo onderhand al 10 jaar plezierig gebruik van maak. Nu had ik afgelopen zaterdag een feestje en toen stond het volume weliswaar wat harder dan normaal, maar ineens viel de muziek uit. Het bleek de versterker te zijn en ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer aan de praat. Hij geeft helemaal geen response zelfs het poweron lampje blijft uit (Wat mij doet denken aan een probleem met de voeding/trafo) Verder zijn alle zekeringen wel oke. Zou hij misschien met het feest te veel warmte hebben opgestapeld, want de versterker stond wel onderop de rest van de installatie? (Maar geen spoor van brandlucht of geblakerde condensatoren ofzo) Iemand misschien suggesties of ideeen? Alvast bedankt!
Hmm, lastig... Zo'n amps hebben meestal wel protectie tegen teveel warmte en stroom. Dan vallen ze uit, en gaan na een tijdje (als ze weer afgekoelt zijn) gewoon weer aan. Ik zou de zekering nog ff dubbelchecken! Anders toch ff wegbrengen
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Je zegt dat de zekeringen ok zijn. Hoe weet je dat? Visueel gecheckt of echt doorgemeten?
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
klikt er nog wel iets als je je versterker aan zet? (Die inschakelverstraging) Ik weet niet of die erop zit. meestal wel.
Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)