Videokaart / moederbord kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Montaner
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-08 16:36
http://img238.echo.cx/img238/7858/pixels5ol.jpg

http://img238.echo.cx/img238/2455/raar7bp.jpg

http://img238.echo.cx/img238/3776/rarepixels6fb.jpg

Dit doet me pc in spellen als hij even iets zwaarder iets grafisch moet laden, bv zoals deze screenshots uit counter-strike, met een smoke-grenade in beeld moet het grafische gedeelte veel harder werken, dit komt ook niet alleen voor in counter-strike, in GTA: San Andreas is het nog 10x erger (ook een 10x meer eisend grafisch spel)

Ik had een ATI Radeon 9600 PRO, daarmee kreeg ik het in "aanvallen" en die is daarna kapot gegaan.... nu heb ik een ATI Radeon 9800 PRO gekocht, en nu krijg ik het als hij grafisch zwaarder moet laden dan normaal.... ik denk zelf dat me AGP slot kapot is...

Spec's:
Intel Pentium 4 3,4 GHz
ASUS P4P800-SE moederbord
ATI Radeon 9800 PRO

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-08 18:55
Word ie niet te heet ?
Te zwakke voeding ?

Kleine kans dat er iets met je AGP slot is... Die is veelal of helemaal kapot, of gewoon in orde :)

[ Voor 55% gewijzigd door Hoyden op 19-06-2005 10:04 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt idd je videokaart die brakkig is.
Maar het kan ook zijn dat het ding gewoonweg te warm wordt, kijk eens of de temperaturen acceptabel zijn.

• Montaner
Terw_Dan schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:04:
Het lijkt idd je videokaart die brakkig is.
Maar het kan ook zijn dat het ding gewoonweg te warm wordt, kijk eens of de temperaturen acceptabel zijn.
Hier dacht ik dus ook aan op het begin, vooral met me 9600 PRO, maar toen zette ik er een zalman koeler op, en toen deed hij het nog steeds....

Ik heb trouwens een 400 watt voeding, moet dit niet voldoende zijn?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
trix0r schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:16:
[...]

Hier dacht ik dus ook aan op het begin, vooral met me 9600 PRO, maar toen zette ik er een zalman koeler op, en toen deed hij het nog steeds....

Ik heb trouwens een 400 watt voeding, moet dit niet voldoende zijn?
Niet als het van een of ander B-merk is. Welk merk voeding is het.

• Montaner
Bij de voeding, staat boven een blauw tekentje met de text: CODEGEN...

Model: 400X

is dit een fatsoenlijk merk, of moet ik een andere proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door Montaner op 19-06-2005 10:22 ]

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Als je de kans hebt om een andere proberen, dan zou ik dat eerst doen. Mocht het dan niet over zijn gegeaan dan kan je de videokaart wel verwisselen en zien wat daar het resultaat is

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Pietjuh
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-08 08:28
Codegen is geen supermerk ofzo, maar ik meen ergens gelezen hebben dat ze als budget voeding niet tegenvielen. Maar pin me er niet op vast.

• Montaner
GGS_VR6 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:29:
Als je de kans hebt om een andere proberen, dan zou ik dat eerst doen. Mocht het dan niet over zijn gegeaan dan kan je de videokaart wel verwisselen en zien wat daar het resultaat is
Dit is al een andere videokaart waar ik het dus mee probeer...

• Worldwide
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Worldwide

Vinyl

Waren die checkerboards er niet bij R9500->R9700 en bij R9800SE->R9800 mods als bleek dat niet alle pipelines goed waren?
Het is iig de videokaart die dit doet. De voeding moet wel voldoende zijn.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

-Probeer dan ff je videokaart bij iemand anders uit.
-Controleer ff je voltage lijnen, en mocht je willen toon ze dan ook ff hier in je topic.

Maar ik geloof zoals je zelf al eerder aangaf dat je agp-slot naar zn gootje is, en dus mede ook je mobo onbruikbaar is geworden. :/

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dit soort texture fouten komen door de videokaart.
Dit kan oververhitting, dit komt het meeste voor bij dit soort fouten. Ook zou defect RAM op de videokaart dit kunnen veroorzaken, maar dan krijg je meestal ook lockups.
Maar ook de voeding die de lijn niet stabiel genoeg kan houden. 400W Codegen is geen A-merk naar mijn weten. Ik acht de kans dat het de voeding is zeer goed mogelijk. Misschien een idee om je spanningslijnen hier te posten? Tips om ze te meten kun je in de hier wel vinden, het voeding gedeelte v/d Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.
Wat je zou moeten proberen is aan een zwaardere voeding te komen, bijv lenen?
Of je kaart bij een andere PC de load wel zeker weten aan kan uit proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Ultraman op 19-06-2005 10:55 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:24
Voel eerst even aan je videokaart of die niet gloeiend heet is (in de zin van: bijna niet aan te raken)
en controleer in je BIOS of je voedingslijnen inorde zijn (+12V max. 9% afwijking).

Als dat allemaal in orde is even met het volgende aan de slag:
Doe eerst eens een BIOS-reset en zet dan (mits die opties aanwezig zijn) Fastwrite uit en AGP-snelheid op 4x. Gebruik dan een drivercleaner of doe mits je tijd dat toelaat een kale installatie van Windows. Installeer vervolgens de nieuwste videodriver en chipsetdriver van respectievelijk ATi en Intel.

Kijk nu of Counter-Strike goed wil lopen. Zo niet moet je het in een hardwaredefect gaan zoeken. Probeer even van iemand een andere redelijke videokaart in jouw moederbord en en probeer je eigen kaart in het moederbord van iemand anders. Zo weet je hoe het met je kaart en je moederbord gesteld is. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Z-Dragon op 19-06-2005 11:50 . Reden: Iets minder modern spel dan gedacht. ]

^ Wat hij zegt.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

lol wel ff beter lezen het gaat hier om cs 1.6 ;)

en ff een tip voor anderen; geef alleen de tips en adviezen die nog niet zijn gegeven. :Y)

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Montaner
Hij doet het nu niet meer, ik denk dat het de voeding was....

Ik heb alles even opnieuw bekabeld, en wat neon eruit gegooid...

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-08 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

trix0r schreef op zondag 19 juni 2005 @ 11:11:
Hij doet het nu niet meer, ik denk dat het de voeding was....

Ik heb alles even opnieuw bekabeld, en wat neon eruit gegooid...
En nu doet 'ie het nog steeds niet ?

Ik heb trouwens maar even voor je gezocht naar de voeding (kon je zelf toch ook wel ?) en dit zijn de waardes die 'ie zou moeten kunnen leveren:

+3.3V@30A, +5V@40A, -5V@0.5A, +12V@14A, -12V@0.8A, +5VSB@2A

Beetje krap op de +12V als je het mij vraagt...
Pagina: 1