Toon posts:

Product 360 graden rond kunnen laten draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een website en daarop is het de bedoeling dat de bezoeker een product kan ronddraaien. Zoals op deze website: http://212.204.204.113/gsmweb/images/3d/sek750i_3d.htm

Met Flash MX en Maya ben ik bekend, hoe doe ik dit?

Verwijderd

filmstrip renderen, 1 flash importeren en controls om van frame te wisselen

echt 3d zoals op je voorbeeld gaat niet (eenvoudig) lukken, dan moet je naar andere dingen gaan kijken, zoals director of vrml ofzo (of java dus), maar daar weten vast andere mensen meer vanaf

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 09:29 ]

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:02
je hebt dus blijkbaar een product in maya, je kan toch een filmpje van 360 frames maken en dan in flash een sleepactie aanmaken (geen idee hoe :P ) waaraan je een beetje afleidt hoeveel van de 360 graden hij moet draaien?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik geloof dat je met swift dat kan doen, kan ook swish zijn. Haal ze altijd door elkaar :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:22
Er zijn meerdere manieren. :)

Je kunt ook door middel van een fisheye lens (afhankelijk van de brandpuntsafstand) een aantal foto's maken en die aan erlkaar laten stitchen door bijvoorbeeld Panorama Factory. Daar kun je als exportsettings kiezen "QuickTime Virtual Reality" waarbij je een QuickTime filmpje krijgt die je met de muis 360 graden kunt laten draaien.

Als je daar geen spullen voor hebt en het met Maya en/of Flash wilt klaarspelen wens ik je nog succes, en daarnaast denk ik dat je best wel eens wat meer mag zoeken voordat je hier vraagt 'Hoe doe ik dit".

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:41:
Er zijn meerdere manieren. :)

Je kunt ook door middel van een fisheye lens (afhankelijk van de brandpuntsafstand) een aantal foto's maken en die aan erlkaar laten stitchen door bijvoorbeeld Panorama Factory. Daar kun je als exportsettings kiezen "QuickTime Virtual Reality" waarbij je een QuickTime filmpje krijgt die je met de muis 360 graden kunt laten draaien.

Als je daar geen spullen voor hebt en het met Maya en/of Flash wilt klaarspelen wens ik je nog succes, en daarnaast denk ik dat je best wel eens wat meer mag zoeken voordat je hier vraagt 'Hoe doe ik dit".
Ok bedankt, met Maya en Flash lukte het niet dus vraag ik het hier op het forum, en aangezien ik niets in de search vond en dit dus niet een veelvoorkomende vraag is heb ik het hier gepost, daar is het forum toch voor :?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 18:31 ]

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-01 18:46

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 18:31:
[...]

Ok bedankt, met Maya en Flash lukte het niet dus vraag ik het hier op het forum, en aangezien ik niets in de search vond en dit dus niet een veelvoorkomende vraag is heb ik het hier gepost, daar is het forum toch voor :?
Nee, dit forum is voor mensen die eerst uitgebreid google hebben geraadpleegt; erachter zijn gekomen dat de pagina die je aangeeft niets met flash van doen heeft (en ik denk ook niet zoveel met maya); daarna op zoek gaan naar mogelijkheden hoe ze dan wel met flash en een 3d programma tot zoiets kunnen komen: http://www.flashfocus.nl/index.asp?TypeId=2&CatId=624 bijvoorbeeld en die dan zelf iets gaan proberen.

Als je dan ergens halverwege vastloopt DAN wordt het tijd om hier een berichtje te plaatsen :)

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
XangadiX schreef op zondag 19 juni 2005 @ 19:37:
[...]

Nee, dit forum is voor mensen die eerst uitgebreid google hebben geraadpleegt; erachter zijn gekomen dat de pagina die je aangeeft niets met flash van doen heeft (en ik denk ook niet zoveel met maya); daarna op zoek gaan naar mogelijkheden hoe ze dan wel met flash en een 3d programma tot zoiets kunnen komen: http://www.flashfocus.nl/index.asp?TypeId=2&CatId=624 bijvoorbeeld en die dan zelf iets gaan proberen.

Als je dan ergens halverwege vastloopt DAN wordt het tijd om hier een berichtje te plaatsen :)
Google had ik geraadpleegd, en ik zag dat er andere programma's zijn maar ik heb Flash MX en Maya dus vroeg ik of het daarmee kon.
De link die ik gaf diende als voorbeeld voor het roteren (dat het java was had ik ook gezien).
Door jullie reacties ben ik tot de conclusie gekomen dat Swift 3d een beter programma is i.s.m. Flash MX. Dit topic kan dus dicht.

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:44
Misschien Quicktime VR wat?

Klikkerdeklik

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

Pelle

🚴‍♂️

Ok :)