Ik heb sinds kort een leuke R/C auto, welke gevoed wordt door accu-packs van 7.2V (1900 tot 3000mAh). Nu was ik daar gisteravond laat nog even mee aan het racen en we kwamen op het idee om er lampjes in te gaan bouwen.
Aangezien LED's het minste energie gebruiken, lijken me die het beste voor dit geval. Nu moet ik 4 LED's aansluiten (2 voorlampen (blauw of wit) en 2 achter (rood)) en ik zit op Conrad.nl te kijken wat ik dan moet bestellen, maar ik kom er niet helemaal uit.
Mijn vragen zijn dus :
Aangezien LED's het minste energie gebruiken, lijken me die het beste voor dit geval. Nu moet ik 4 LED's aansluiten (2 voorlampen (blauw of wit) en 2 achter (rood)) en ik zit op Conrad.nl te kijken wat ik dan moet bestellen, maar ik kom er niet helemaal uit.
Mijn vragen zijn dus :
- Wat moet ik bestellen, alleen LED's, of ook LED fittingen (lijkt me logisch) ?
- Zijn LEDs geschikt ? Aangezien ze misschien niet fel genoeg zijn, zijn er fellere (heb wel eens gehoord van bright LED's, maar wat is het verschil, vreten die veel energie) ?
- Kan ik LED's gewoon aansluiten op een 7.2 volts accu ? Wanneer dit teveel is, wat zou ik dan in elkaar moeten knutselen om het te laten werken? Ik kan wel wat solderen, maar ik ben niet echt bekend met wat voor weerstanden etc. Misschien dat jullie me wat kunnen helpen
.