Sinds gisteren heb ik wat problemen met mijn E-tech ADSL modem/router, het 11 mbps model zoals het op de website te vinden is. Ik typ dit dan ook via het netwerk van de buren
Gister wilde ik even een port forwarden naar mijn IP, en na het rebooten van de router kwam hij niet meer online. Ik heb de stekker er ruim 20 uur uit gehad, reset knopje meerder malen ingedrukt (kort, 5 secs, 10 secs, noem het maar op), maar ik blijf een 169.254.x.x adres houden. Het link-lampje brandt continue, het act. lampje knippert om de paar seconden (wanneer ik via kabel zit aangesloten).
Het rare is dat verder het powerlampje brandt, maar het ADSL lampje uit is, terwijl de bekabeling nog in orde is. Verder blijft het WLAN lampje ook uit. Wanneer ik het broadcast IP ping (in 169-reeks), knippert het act. lampje op de router enorm snel; hij ziet dus wel activiteit.
Ik zit nu even met mijn handen in het haar, hoe kan ik dit ding weer werkend krijgen? Zou het een optie zijn om hem via USB op mijn pc of mac aan te sluiten, om te kijken of ik dan een reset kan doen via de GUI ofzo?
Het rare is dat verder het powerlampje brandt, maar het ADSL lampje uit is, terwijl de bekabeling nog in orde is. Verder blijft het WLAN lampje ook uit. Wanneer ik het broadcast IP ping (in 169-reeks), knippert het act. lampje op de router enorm snel; hij ziet dus wel activiteit.
Ik zit nu even met mijn handen in het haar, hoe kan ik dit ding weer werkend krijgen? Zou het een optie zijn om hem via USB op mijn pc of mac aan te sluiten, om te kijken of ik dan een reset kan doen via de GUI ofzo?