[Gezocht]Software om dode pixels uit te schakelen? *gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:45
Ik heb 2 dode pixels in mijn tft scherm, precies in het midden. Nu heb ik helaas geen pixelgarantie meer dus terug sturen naar de fabrikant, of het bedrijf waar ik hem heb gekocht, kan ik niet.
De 2 dode pixels zijn op elke kleur rood, omdat dat zo irritant is, vroeg ik me af of er geen software is die een standaard laag is op je hele scherm, die bijvoorbeeld van die rode pixel een zwarte pixel kan maken, wat veel minder irritant is. :)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 01:08
Die 2 pixels zijn op elke kleur rood.. dus ze geven altijd rood aan toch?
Dan geven ze bij zwart dus toch ook rood aan.

• danslo
Ja op zwart geven ze ook rood.. alleen op wit geven ze een soort van lichtgroen :P Voor de rest overal rood. Dus daarom wilde ik graag een soort van layer software die precies op de locatie van die rode pixels, 2 zwarte pixels neerzet. Veeeel minder irritant als je filmpje kijkt :)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
masseren zoals vaker voorbij gekomen is op dit forum heeft geen nut?

• danslo
Nope. Dat heb ik al geprobeerd, ik post dit in SA omdat ik software zoek dat doet wat ik net heb uitgelegd ;)

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
creatief met stift?
Even zonder dollen, Jimster bedoeld natuurlijk dat als die pixels kapot zijn je ze moeilijk zwart kan laten weergeven, omdat ze de verkeerde kleur weergeven..

• danslo
Ahhh op die manier... Op wit zijn ze ook veel minder irritant ;) Dus als zulke software zou bestaan, zou het erg goed uitkomen :P

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien kan dit wel helpen:

http://www.psp-vault.com/Article168.psp

Schijnt ook op tft schermen te werken.

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-08 22:26

FlyEragon

Alien Monkeys

In principe als er software zou zijn die ervoor zorgt dat de pixel helemaal niet meer wordt aangestuurd zou hij zwart moeten blijven, maar zie dat maar eens te vinden, suc6

• danslo
Op oranje wordt ie ook zwart :P Ik ga even dat ding van magnifor bekijken :) Bedankt voor de reacties iig.

• danslo
Ok die werkte dus niet.. is er geen manier om gewoon die 2 pixels oranje te maken zodat ik ze zwart te zien krijg? :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan; het idee vindt ik wel erg origineel gevonden; in theorie zou dit moeten kunnen natuurlijk :)

Dode pixel software? > [Gezocht] Software om dode pixels uit te schakelen? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
Probeer mss eerst in paint eens of het wel werkt. Een beetje goed positioneren, en kijken of het uitmaakt. Daarna is het gewoon een kwestie van een simpel programma te maken/vinden dat volledig transparant is, maar op een bepaalde x,y-coordinaat een pixel zet in de kleur die je in paint hebt gevonden.
Het nadeel is dan wel dat je (voor zover ik weet) niet door die pixel kan klikken, dus als je pech hebt, en die pixel staat op een knopx, en je muis staat net op die pixel, dan kan je niet klikken.

edit: ah, niet goed gelezen, het werkt dus als je het orange maakt... ik zal eens kijken of ik niets kan maken :)
edit2: ik kan toch even niet volgen... ben je wel zeker of het werkt? lijkt het rood niet gewoon op zwart als je er oranje naast zet? eerst zei je toch dat je bij elke kleur rood hebt? dan gaat die pixel zwart maken echt niet helpen, aangezien het scherm toch rood geeft...

[ Voor 30% gewijzigd door Mayco op 19-06-2005 11:03 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Mayco schreef op zondag 19 juni 2005 @ 10:50:
Probeer mss eerst in paint eens of het wel werkt. Een beetje goed positioneren, en kijken of het uitmaakt. Daarna is het gewoon een kwestie van een simpel programma te maken/vinden dat volledig transparant is, maar op een bepaalde x,y-coordinaat een pixel zet in de kleur die je in paint hebt gevonden.
Het nadeel is dan wel dat je (voor zover ik weet) niet door die pixel kan klikken, dus als je pech hebt, en die pixel staat op een knopx, en je muis staat net op die pixel, dan kan je niet klikken.

edit: ah, niet goed gelezen, het werkt dus als je het orange maakt... ik zal eens kijken of ik niets kan maken :)
edit2: ik kan toch even niet volgen... ben je wel zeker of het werkt? lijkt het rood niet gewoon op zwart als je er oranje naast zet? eerst zei je toch dat je bij elke kleur rood hebt? dan gaat die pixel zwart maken echt niet helpen, aangezien het scherm toch rood geeft...
wat helemaal mooi is, is een programma dat de omliggende pixels leest (dus ziet welke kleur die zijn) en adh daarvan berekent welke kleur nodig is om die pixel het meest op zijn buren te doen laten lijken.

dan moet je dus weten welke subpixels kapot zijn. als hij alleen rood aangeeft denk ik dat groen en blauw kapot zijn.

toch vaag dat je dan dmv oranje opeens iets anders krijgt..
bij mijn weten kan zo'n pixel alleen rood of zwart worden.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 06:59
het is af, het is niet perfect, maar het werkt wel gedeeltelijk. als iemand zin heeft om wat verder te doen? de source (delphi) staat erbij.

wat werkt:
• always on top, dus bij de meeste programma's zou het op de voorgrond moeten staan
• kleur en locatie instellen via configfile
• verborgen in de taakbalk

wat werkt niet:
• niet verborgen in de ALT+TAB lijst
• fullscreen bij mediaplayer gaat ook on top, en dus komt de pixel onder mediaplayer te staan :'(

de configfile werkt als volgt:
X-locatie,Y-locatie,R,G,B
geen spaties! lijnen met # vanvoor worden genegeert

http://users.skynet.be/maycosplace/pixelzetter.rar

bij aanpassingen, gelieve ook de source mee te posten :)

edit: afsluiten kan op twee manieren, alt+tab naar het programma, en doe alt+f4, of via crtl+alt+del, en dan het programma killen...

[ Voor 12% gewijzigd door Mayco op 19-06-2005 12:01 ]

• danslo
:9 :Y) :> :> :> :>

Dank je!! Het is jammer dat ie niet altijd on top is, maar hij is nu (licht)geel en dat werkt veel minder op mn zenuwen dan rood! Bedankt!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
De hoeveelheid handige applicaties die hier soms gebouwt worden zijn toch wel erg hoog :D

Ik pas meteen de topictitel even aan :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb even een mirror gemaakt voor het geval dat hij ooit weg valt bij Skynet... voor als iemand over 10 jaar een dode pixel heeft en het topic vind O+
mirror

🌞🍃

Pagina: 1