Toon posts:

opname standalone dvdrecorder: "verdwenen" bestanden ?

Pagina: 1
Acties:
  • 561 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

graag jullie advies m.b.t. het volgende: als ik op een losse dvdrecorder bijv. een film opneem, dan kan ik die ook prima bekijken via de pc brander. Ik heb hier een RW voor me met een film van ongeveer 2 1/2 uur, en deze bevat ongeveer 2,50 GB aan data (volgens "eigenschappen") . De indeling van de film op de RW is als volgt:

1 map genaamd VIDEO_RM met daarin de bestanden: video_rm.bup (32 kb)
video_rm.ifo (32kb)

1 map genaamd VIDEO_TS met daarin de bestanden: video_ts.bup (12 kb)
video_ts.ifo (12 kb)
video_ts.vob (112kb)
VTS_01_0.bup (84 kb)
VTS_01_0.ifo (84 kb)
VTS_01_1.vob (0,99 GB)

Meer bestanden zie ik niet staan op de RW ( optie "verborgen bestanden weergeven is geactiveerd)

De brander op de PC speelt de film helemaal af.Maar ik wilde het VOB file (0,99 GB) gaan bewerken om er wat reclames uit te halen, maar bovengenoemd VOB file bevat de film slechts voor ongeveer de helft. Maar meer VOB files (met een behoorlijk grote omvang van minstens 1 GB ) zie ik echter niet staan op de RW. En toch speelt de brander de HELE film af. Ik vraag me dus af waar de rest van de film staat. Zoals gezegd bevat bovengenoemde vob file slechts 0,99 GB, terwijl bij eigenschappen wordt aangegeven dat de hele RW minstens 2,50 GB aan data zou moeten bevatten. Iemand enig idee waar de rest van de film dan is gebleven ?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Kijk eens met bv isobuster, hoeveel sessie er op die RW staan. RW's zijn leuk voor data, maar als je ze meerdere keren gebruikt hebt en je gaat er dan een film opzetten is het meestal knudde. De dvdrecorder wist ze meestal vrij slecht, je kunt heb beter in je pc wissen (full wipe) en dan pas weer gebruiken.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Navraag in een ander forum leverde het antwoord op: ik moet de DVD+RW nog finalizen, anders wordt de laatste VOB file niet gelezen door de pc-brander. Maar kan een RW wel gefinalized worden ? ik zie de optie tot finalizen wel op de dvdrecorder, maar als er een RW in zit, dan "licht"die optie niet op en kan ik niet het commando geven. Weird :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:17

Caveman

whahoehaha

Je kunt zowiezo met isobuster alle sessies zien, afgesloten of niet. Daarmee zou je alles kunnen copieren naar de hd.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op zondag 19 juni 2005 @ 21:07:
Je kunt zowiezo met isobuster alle sessies zien, afgesloten of niet. Daarmee zou je alles kunnen copieren naar de hd.
Thanks. Ik ga dat straks ook even proberen