Athlon XP 2100+ AIUHB op A7V266

Pagina: 1
Acties:

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

Ik heb een zeer nette optie op deze processor ter vervanging van mijn 1800+ Palomino processor. Echter zit ik met een paar vragen waar ik van de search, asus en alternate gemixte antwoorden kreeg.

- De T-Bed B CPU is standaard unlocked maar ik hoor dat op deze KT266 chipset (al best oud) de multiplier maar tot 12,5 handmatig instelbaar zou zijn. Echter begrijp ik dit niet omdat het bord tot en met de 2200+ model 8 (thoroughbred) ondersteund en deze al een multiplier van 13,5 heeft (de 2100 dus 13, dus die moet dan toch ook te selecteren zijn, of kan die alleen op auto detectie?).

- De jumper op mijn bord kan bepalen hoe de socket wordt uitgelezen, Athlon-Duron of Palomino (als ik me niet vergis), moet ik dan die tweede selecteren of die eerste (ook in verband met het multiplier verhaal)?

- Ik hoorde van Alternate dat ik er ook gewoon een Athlon XP-M op kon zetten (t/m 2600+) maar Asus ontkende dit en zei dat ik het maximale model moest zien als een 2200+ (model 8 T-Bed). Maar in de bios 1011 zie ik staan ondersteuning t/m 2600+. Ook heeft Asus mij (na verzoek) alleen toezegging gegeven dat de T-Bed gaat werken, maar werken dan beide de A en B versie?

- Ik maak op het moment gebruik van JumperFree mode, zou het helpen als ik dit gewoon nog via de lekker ouderwetse jumpers doe? Bij mijn oude moederbord (A7V) zat er nog een leuk multiplier blokje waar je ze met een combinatie handmatig kon instellen.

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar dit blijft echt bij mij onduidelijk :/ . Ik zou jullie hulp wel kunnen gebruiken (ervaringen?). De multiplier is het meeste belangrijke (ook omdat mijn KT266 het niet leuk vind als ik boven een 150Mhz FSB uitkom). Hopelijk kunnen jullie me helpen, alvast bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

dat van die tot en met 2600+ klopt wel want deze heb je namelijk in dacht ik 3 varianten in ieder geval met 333MHz en op 266 MHZ FSB.

Maar wat is nu je echte vraag ????

is het dat je op dit moederboard in i.p.v die 1800+ een 2100+ wilt opwaarderen,
of wil je die 1800+ overclocken aar 2100+

Wees daar eens duidelijk in want in het eerste geval is het geen probleem in het andere geval moet je dus een CPU hebben die unlocked is of het zelf doen.

• Cassius
  • Niet online
Hmm na het nogmaals lezen kom ik wel duidelijk uit mijn vragen maar prima; ik heb dus de optie op een -nieuwe- processor, dit is een Throughbred B en ik heb nu een Palomino (1800+ @ 2000+, rustig). Mijn vragen zijn die vier die ik opgesteld had. Multiplier instellingen, jumper setting, werking van de processor, jumpermode.

Verder zijn alle tips en ervaringen enorm welkom :) .

De meeste mensen deugen!

Verwijderd

DIe processor zal wel gaan werken op het moederboard als asus zegt dat een 200+ moet werken maar dan wil je dus weten wat je maximale multiplier is die je kan instellen dat weet ik niet.
Kan je die info niet vinden bij asus.

Sorry hoor TS maar de vraagstelling kan voor jou compleet duidelijk zijn maar ik hou van duidelijk krachtige vragen zonder dat er een heel verhaal om zit.

Je uitleg is welkom maar is niet handig om dat in de vraag te stoppen dus eerst een korte uitleg van wat je hebt en wat de mogelijkheden zijn die jij weet en dan een duidelijke vraag.

Maar het kan ook aan mij liggen het is warm en laat en heel erg warm hier nog steeds 28 graden.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik ben er redelijk zeker van dat een xp-m 2600+ met een fsb van 133MHz wel zal werken

maar dus niet helemaal dus ik zou ff wachten met kopen tot dat iemand anders het kan bevestigen, z
ik heb zelf een K7S5A en die heeft ook een aantal van de zelfde beperkingen als het moederbord dat jij hebt

als die 2600+ het doet kan je een fsb van 147MHz instellen en dan heb je een 3000+, maar als je ook nog de multiplier kan instellen zal je nog wel iets hoger komen want de standaard mp van de 2600+ is 11.5

ik zou er geen 2200+ in doen als dat toch de max van het moederbord blijkt te zijn in mijn mening is die uprgade geen 20 euro of meer waard, dan zou je beter nog ff kunnen sparen voor een amd64 systeempje

een 2600+ kan je 2e hands vinden met een beetje zoeken voor ongeveer 75 euro

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
marzzman schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:22:
- De T-Bed B CPU is standaard unlocked
Ik heb altijd begrepen dat de T-Bred altijd locked is (muliplier).
De nForce2 chipset zorgt er bijvoorbeeld voor dat deze unlocked is.

Correct me if I'm wrong :/

• Cassius
  • Niet online
Ok dus hij zal wel werken. Maar of hij unlocked zou zijn is niet bekend? Anders moet ik inderdaad eens naar wiretricks gaan kijken, ik wou hem namelijk op 15 x 140 laten lopen (dat is een rustige overclock maar toch naar 2100Mhz) en dan moet ik even uitzoeken hoe ik aan die 15 multiplier kan komen.

En fraggar, ik dacht juist de ed nForce2 hem soms weer lockte? :/ ?

Maar ik zal het bij 1 main vraag houden dan, dat is of deze processor kan draaien op 15x140 (met welke truc dan ook). De processor en koeling kunnen het wel hebben maar het gaat dus om die multiplier en ik zou graag weten hoe ik daar zou komen :) .

Bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Zijn er dan misschien mensen met ervaring op een ander KT266 bordje dan de A7V266? Ik weet dat het oud en niet meer stoer is :+ , maar ik kan het advies goed gebruiken in deze matter. Nogmaals thnx.

De meeste mensen deugen!

• PilatuS
  • Niet online
Ga eens kijken in het boekje van je moederbord of het mogelijk is om de MP soft/hardwarematig in te stellen

Of anders is het wel met google te vinden. Met het moederbord dat ik heb is het iig niet mogelijk helaas, anders had ik nu een 2600+@4400+ ipv. de 3000+ waar ie nu op loopt

Edit : Ik heb ff rondgekeken met google en het is mogelijk om de MP handmatig met een dipswitch in te stellen. Zag op een site iemand met een XP-M 2600+ met een MP van 14, dus als je een cpu hebt waarvan de MP niet gelocked is zou het geen probleem moeten zijn

[ Voor 32% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2005 11:50 ]

• Cassius
  • Niet online
Hey bedankt (ik zie dat je ook nog een oudje hebt, het ECS bordje :) ) ,

Ik kan alleen niet vinden wat jij vindt -->

Afbeeldingslocatie: http://pic17.picturetrail.com/VOL808/3076703/6246249/101355880.jpg

Hier staat hij op het moment op Palomino en dat werkt prima, maar met de T-Bed kan ik hem dan beter naar Athlon / Duron zetten?

En hier PilatuS waar ik me een klein beetje over pieker -->

Afbeeldingslocatie: http://pic17.picturetrail.com/VOL808/3076703/6246249/101355872.jpg

Zie je de tegengestelde informatie :/ ? "In JumperFree mode set all jumpers to OFF" op pagina 18 onderaan en dan op pagina 19 rechts 1/3 en rechtsonder aan zie je de switches op ON staan met daaronder "JumperFree" mode ... wat is het nou. Verder kan ik de frequency handmatig (met jumpers) maar instellen tot 10,5 en dat vind ik wel zonde. Misschien is er nog een andere combo die hier niet genoemd is? Of moet ik aan een wiretrick?

Vriendelijk bedankt :) !

De meeste mensen deugen!

• PilatuS
  • Niet online
Ik hoop dat je engels een beetje goed is, zo niet dan kan ik het wel ff voor je vertalen hoor :)

de quote's van deze site -> http://www.computing.net/cpus/wwwboard/forum/11348.html
At the moment I have the CPU running @ 1.96ghz (14 * 140fsb), in jumper mode at 1.52 volts. (set the dip switches manually, although have tried in jumper free mode as well with the same results)
The motherboard had the PLAO_FREQ (FID0/1/2/3) set to the PALOMINO setting and not the Athlon setting. I changed this and it picked the CPU settings up fine.

I am playing with the speed on the board, 16.5 x 140fsb (1.56volts) giving 2.31ghz. Will have to keep an eye on it to make sure im not running it too hot, but so far it seems ok (40C).

I have use the wire trick to unlock the board, which offers me 14/24 on the clock speed (http://img49.exs.cx/img49/8428/13multi2.jpg ) and I am running the BIOS you mention.
Deze kerel draait dus nu met een MP van 16.5, maar hier is dus wel een wire trick voor nodig, de url met een picje hoe je deze wire trick kan uitvoeren staat in de 2e quote

Dus opzich is het ff een klein koperen draadje leggen in 2 gaten van de socket, andere bios er op gooien en het werkt :)

edit : Gelijk maar ff een mod guide voor mijn K7S5A opgezocht maar het is alleen mogelijk om de MP en Vcore in te stellen door te gaan solderen en daar ga ik toch maar niet aan beginnen.

Dus ik moet maar tevreden zijn met mijn 400+ OC of een nieuw mobo gaan aanschaffen.

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2005 13:36 ]

• Cassius
  • Niet online
Hartstikke bedankt voor de moeite, ik weet niet hoe je zo makkelijk weet in welk forum te zoeken maar super :) . Mijn Engels is prima, so that should not form a problem ;) .Oki dan doe ik dus het volgende bij mijn nieuwe proc -->

Eerst gewoon erin en kijken wat hij doet, je weet maar nooit :) .

Vervolgens de jumper op Athlon/Duron zetten en wederom kijken :) .

Daarna de wiretrick uitvoeren (dit alles is nog met de jumpers op JumperFree dus ik neem aan dat ik dat zo moet houden) als het niet werkt en nogmaals proberen. Lukt het dan nog niet, dan een gehackte bios zoeken of een beta proberen :) . Hij krijgt met de 1015.002 iig de multi's 14 t/m 24, dus dat is wel nice. Deze staat ook nog op de Asus FTP (ik draai nu de officiële 1011).

Ik denk dat ik er hiermee wel mee uit moet komen, alvast bedankt :) ! Ik heb er zin in :) , ben benieuwd hoever die 2100+ wil gaan en hoe koel mijn 7000AlCu @ 12V hem kan houden in dit weer :+ .

[ Voor 17% gewijzigd door Cassius op 20-06-2005 14:29 ]

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Hmmm

Afbeeldingslocatie: http://img49.exs.cx/img49/8428/13multi2.jpg

versus

Afbeeldingslocatie: http://www.vandesande-nv.be/deridexki/posts/wiretrick.jpg

Ik kan gokken maar ik ga er nog even achteraan wat nou de echt goede gaatjes zijn :/ !

Ik raak nu wel in de war -->

http://www.ocinside.de/go...op/pinmod/amd_pinmod.html

Daar krijg ik heel andere verbindingen te zien (een stuk meer).

Ik ben flink aan het spitten en begrijp dat er nu ook een L10 mod is waarbij het gebeurt dat de lagere multipliers verandere in hogere multipliers. Maar ook hier zijn verschillende truucs voor. Nog een overclocker met adviezen, weet jij nog meer PilatuS :) ?

Bedankt mannen (en vrouwen)!

[ Voor 50% gewijzigd door Cassius op 20-06-2005 15:21 ]

De meeste mensen deugen!

• PilatuS
  • Niet online
Ik zou voor de mod gaan in het eerste plaatje aangezien die bij die kerel op die site het prima schijnt te werken

Heb gewoon op Google gezocht naar A7V266 multiplier, is echt binnen 10 sec gevonden :)

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 20-06-2005 17:05 ]

Pagina: 1