TDR: Linux is een collectie crude hacks.

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Aldus Theo de Raadt. Artikel op de FP: nieuws: Linux is collectie van 'hacks' aldus OpenBSD-ontwikkelaar

Kunnen we nu echt niet vriendelijk samenleven ofzo? Mijn router is BSD, mijn WS'en Gentoo, en mijn ouders hun PC's zijn Windows XP...

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Vrijheid van meningsuiting geldt alleen wanneer het een positieve mening is :?
Laat hem lekker schreeuwen. Ik ben het deels nog met hem eens ook.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:42

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Mwoa, kan best zijn dat het een hoopje hacks is die samen een leuk OS vormen. Niets mis mee. :) Ik ken wel meer leuke software die ik gebruik die in nature eigenlijk een hoop hacks zijn.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Trinsec schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:34:
Mwoa, kan best zijn dat het een hoopje hacks is die samen een leuk OS vormen. Niets mis mee. :) Ik ken wel meer leuke software die ik gebruik die in nature eigenlijk een hoop hacks zijn.
Goed, er is niets mis mee, maar wel als je vaak als argument hoort op Windows niet meer te gebruiken is, juist dat Windows een bult hacks op elkaar zijn ;)
Dan wordt het ineens een kromme vergelijking he :P

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022
Tja, wat noemt hij een hoop hacks op elkaar... Een driver wordt geschreven, wordt als experimenteel gemarkeerd, heeft een bug, iemand maakt een patch, probleem opgelost. Nog steeds beter als geen driver whatsoever hebben (BSD anyone?)...

OpenBSD/FreeBSD zijn heel leuke server OS'en, maar daarom is het nog niet voor alles goed -- vooral OpenBSD is gewoon hopeloos als desktop IMHO. Bovendien vind ik het wel een beetje raar dat zijn (Theo's) ongelofelijk netjese onderhouden kwaliteitscode wel een pak trager loopt dan die verzameling hacks opeen :D
kenneth schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:33:
Vrijheid van meningsuiting geldt alleen wanneer het een positieve mening is :?
Laat hem lekker schreeuwen. Ik ben het deels nog met hem eens ook.
Dat zeg ik ook helemaal niet... Probeer ik hem tegen te houden om zijn mening uit te drukken? Precies. Ik zie geen probleem met de vrijheid van meningsuiting, ik zie een probleem met de mening. Dat zijn twee heel andere dingen :)

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

Ik zie ook helemaal geen pron vermelding bij het artikel van Forbes. Hebben zij hem zelf geinterviewd? Ik heb afgelopen week een artikel Linus over BSD en BSD over Linux gezien en nam eigenlijk aan dat het frontpage artikel hier over ging. In dat artikel gaf de Raadt ook aan waarom hij zo denkt over de hacks in Linux:
Well I am sure by now you all know that Linux is just a kernel, while OpenBSD is a complete Unix system: kernel, device drivers, libraries, userland, development environment, documentation, and all the tools you need to continue doing development. That said, based just on completeness of functionality, it is not handled like a Linux distribution, not at all.

When we find that a change must be made to the system (security or otherwise) we can therefore force such a change into the system by changing it all the way from userland through the libraries down to the kernel. We can change interfaces as we want to. We can move quickly. Sometimes changes are even made which break previous executables; but if we need to, we can choose to make such decisions.

This gives us great flexibility to move forward fast. If something is designed wrong, and the fix depends on changes in more than just the kernel, we can fix it by. We change all the required pieces in the right places. We don't need hacks in the wrong place to fix a problem.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

racoontje schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:44:
Tja, wat noemt hij een hoop hacks op elkaar... Een driver wordt geschreven, wordt als experimenteel gemarkeerd, heeft een bug, iemand maakt een patch, probleem opgelost. Nog steeds beter als geen driver whatsoever hebben (BSD anyone?)...
:? FreeBSD zit iig behoorlijk goed in de drivers hoor ...
Sure, Linux heeft meer hw-support, maar dat BSD weinig drivers heeft ... niet echt.
OpenBSD/FreeBSD zijn heel leuke server OS'en, maar daarom is het nog niet voor alles goed -- vooral OpenBSD is gewoon hopeloos als desktop IMHO.
Net als Linux hopeloos is als server. Don't feed the trolls O-)
Dat zeg ik ook helemaal niet... Probeer ik hem tegen te houden om zijn mening uit te drukken? Precies. Ik zie geen probleem met de vrijheid van meningsuiting, ik zie een probleem met de mening. Dat zijn twee heel andere dingen :)
Nee dat zeg je idd niet, maar je lijkt wel problemen te hebben met het feit dat iemand iets negatiefs zegt over het zo geweldige Linux (
Kunnen we nu echt niet vriendelijk samenleven ofzo?
).

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 12:00

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Wat hij bedoelt is dat bij het oplossen van bugs of problemen er vaak voor een omweg (een shortcut, of een "hack" in de wandelgangen) zou worden gekozen in linux, in plaats van het probleem goed structureel op te lossen. Mijn ervaring met patches voor linux spreken dat tegen, maar dat is slechts een heeeel klein deel van het volledige beeld.

Daar kun je uren over doordiscuseren, maar als je de code van Linux niet goed kent, kun je daar simpelweg niets over zeggen. Is een probleem structureel of met een hack opgelost, is een vraag die ik (en de meesten in dit topic gok ik) niet kunnen beantwoorden. Ik laat die mening daarover dus aan de experts over. :)

Het enige dat ik erover kan zeggen, is dat het resultaat er niet om liegt. Een stabiel, solide en betrouwbaar OS. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
En met de opmerking van mOrPhie gaat hier een slot op. Het heeft geen zin om met zo'n korte topicstart een discussie aan te gaan. Het onderwerp mag best besproken worden, maar begin dan met je eigen mening en onderbouw die.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.