Beste muis

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Neiltwo2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Ik heb nu een standaart HP muis (die ik ook al van logitech heb gezien). alleen als ik bijvoorbeeld snel naar rechts beweeg of links natuurlijk, blijft hij staan waar hij staat, best irritant.

daarom ga ik een nieuwe muis kopen, en als ik aan mensen op msn of in games vraag wat zo ongeveer de beste muis is krijg ik de :
  • Logitech MX 500
  • Logitech MX 510
  • Logitech MX 1000
te horen.

nou is mijn vraag, wat vind je de beste muis, heb je er ervaring mee, hoeveel kost die ongeveer.

alvast bedankt !

Neil

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:57
ze zijn allemaal goed.. pak degene die jezelf prettig vind (checken in de winkel).. sim-pel

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een 'beste' muis is meestal heel persoonlijk. De ene wil een muis die juist weer heel gevoelig is, de ander eentje die erg licht is, de ander weer eentje die extra groot is, of voor beide handen gebruikt kan worden.

Ik zou zeggen, test ze zelf gewoon en kijk welke je de beste vind.

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

ik ken de 500 niet, maar de 1000 is draadloos en uitgerust met laser-technologie, de 510 is dan weer met draadje (heb ik zelf, met wat van die glides eronder is-ie erg lekker, maar zonder ook natuurlijk)

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

MX518 is er ook nog hoor

[ Voor 6% gewijzigd door woekele op 18-06-2005 23:06 ]

• Suepahfly
  • Laatst online: 05-02 13:47
Ik heb een mx1000, en hoewel deze niet goedkoops (+/- 70 euro) wil ik geen andere.
Hij tracked heel precies, reageerd direct en op bijna elk oppervlak.

De cradle meent de noodzaak voor batterijen weg, er zit geeneens een batterij vakje in. Het makkijlst zijn nog wel de 2 knoppen boven en onder het wiel om te scrollen. Erg makkelijk als je doeer langen lappen heen moet, hoef je niet meer te draaien. Daarnaast heeft ie nog drie knoppen onder duim die erg makkelijk voor bv. fps games. En niet onbelangrijk hij legt heerlijk in de hand

Het scrollwiel had van mij wel wat breeder gemogen trouwens. Maar verder is het de fijnste muis die ik heb gehad, beter als mijn MS intellimouse Explorer optical.

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Suepahfly schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:08:
Ik heb een mx1000, en hoewel deze niet goedkoops (+/- 70 euro) wil ik geen andere.
Hij tracked heel precies, reageerd direct en op bijna elk oppervlak.

De cradle meent de noodzaak voor batterijen weg, er zit geeneens een batterij vakje in. Het makkijlst zijn nog wel de 2 knoppen boven en onder het wiel om te scrollen. Erg makkelijk als je doeer langen lappen heen moet, hoef je niet meer te draaien. Daarnaast heeft ie nog drie knoppen onder duim die erg makkelijk voor bv. fps games. En niet onbelangrijk hij legt heerlijk in de hand

Het scrollwiel had van mij wel wat breeder gemogen trouwens. Maar verder is het de fijnste muis die ik heb gehad, beter als mijn MS intellimouse Explorer optical.
plus dat hij heerlijk in de hand ligt. Als je dan toch uit bovenstaande 3 een muis kiest, dan zou ik de mx1000 nemen. Weliswaar duur, maar je krijgt wel waar voor je geld :)

• brada
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02-2025
Ik vind de MX1000 helemaal top. Laad supersnel op en de batterij gaat echt pas na uren gamen op.

Ik vind dat gezijk dat muizen te zwaar zijn echt belachelijk. Kom op zeg, wees een man (/vrouw) en zit niet te zijken dat een muis te zwaar is. Laat dit alvast een waarschuwing zijn voor zij die gaan zeggen: "maar die MX1000 si loodzwaar vergeleken met de MX518".

Waarom heeft een computer geen versnellingen?

Verwijderd

Ik heb nu de mx3100 set en wil nooit meer anders. De muis is zo verschrikkelijk handig zeker met surfen. Qua gamen voel ik (ben geen pro gamer or anything) geen lag. Het design is fantastisch zeker voor de wat grotere handen. De tracking is super en verminderd ook niet naarmate je batterij minder lading heeft. De batterij gaat op één lading ook superlang (lees 3 weken met intensief gebruik) mee.

Het nummer één voordeel voor mij is dat hij draadloos is, ik wil nog wel eens langere stukken tekst lezen op de pc en dan leun ik bv achterover met de muis in de hand achter mijn stoel of tegen mijn voorhoofd. Werkt perfect :7

Nog even een lijstje waarom je voor de mx1000 zou moeten gaan ipv de twee andere:

* design
* feel en grip
* gewichtsverdeling (naar mijn mening erg stabiel maar daar zijn de meningen over verdeeld)
* batterijduur en draadloosheid
* lasertechnologie (dit merk je dus echt wel zeker met designen en photoshop oid)

Ga je puur voor gamen neem dan de bedrade muisjes

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:13:
Ik heb nu de mx3100 set en wil nooit meer anders. De muis is zo verschrikkelijk handig zeker met surfen. Qua gamen voel ik (ben geen pro gamer or anything) geen lag. Het design is fantastisch zeker voor de wat grotere handen. De tracking is super en verminderd ook niet naarmate je batterij minder lading heeft. De batterij gaat op één lading ook superlang (lees 3 weken met intensief gebruik) mee.

Het nummer één voordeel voor mij is dat hij draadloos is, ik wil nog wel eens langere stukken tekst lezen op de pc en dan leun ik bv achterover met de muis in de hand achter mijn stoel of tegen mijn voorhoofd. Werkt perfect :7
Je muist met je muis op je voorhoofd :?
Moet je toch eens uitleggen wat daar fijn aan is :P

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 21:57

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ligt eraan wat je er mee wilt doen.

Wil je graag een muis zonder draadje, dan is de MX1000 technisch gezien de beste muis.

Wil je graag veel games spelen, neem dan een MX518 of een Razer Diamondback.

Wil je gewoon internetten en tekstverwerken dan is elke Logitech MX muis goed genoeg.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:15:
[...]

Je muist met je muis op je voorhoofd :?
Moet je toch eens uitleggen wat daar fijn aan is :P
Sommige mensen leunen op hun hand (hand onder kin), ik leun op m'n muis en met mijn vinger op de scrollknop, ik heb het via logigamer zo ingesteld dat ik zo'n beetje alles kan bedienen met de muis.

Ieder zijn eigen heug en meug maar mij bevalt het meer dan uitstekend :*)

ps: het is ook meer tegen de zijkant van het hoofd, tegen de slaap enzo...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 23:17 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:16:
[...]

Sommige mensen leunen op hun hand (hand onder kin), ik leun op m'n muis en met mijn vinger op de scrollknop, ik heb het via logigamer zo ingesteld dat ik zo'n beetje alles kan bedienen met de muis.

Ieder zijn eigen heug en meug maar mij bevalt het meer dan uitstekend :*)

ps: het is ook meer tegen de zijkant van het hoofd, tegen de slaap enzo...
Hmm, blijkbaar heb ikd an geen goed hoofd, want het lukt mij niet.
Maak eens een foto ervan :P kan me niet voorstellen dat dit nou echt werkt (mischien dat het wel fijn werkt, maar hoe beweeg je je muis dan als die tegen je hoofd aanzit :X)

Verwijderd

Terw_Dan schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:19:
[...]

Hmm, blijkbaar heb ikd an geen goed hoofd, want het lukt mij niet.
Maak eens een foto ervan :P kan me niet voorstellen dat dit nou echt werkt (mischien dat het wel fijn werkt, maar hoe beweeg je je muis dan als die tegen je hoofd aanzit :X)
ik beweeg hem niet, het gaat alleen om het scrollen door stukken tekst (alhoewel die lasertechnologie ook perfect werkt op je eigen huid...) zal straks eens kijken of ik een foto kan maken

edit: zo dus

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/bekkema/tweaker/muishoofd.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 23:28 ]

• Neiltwo2
haah, bedankt voor alle informatie !

het is voornaamelijk voor gamen erg belangerijk, ik zit ook wel eens te surfen en de msn'en maar, gamen moet perfect gaan zegmaar, ik moet dus een MX510 kopen lees ik ? draadje maakt mijzelf niet zo heel veel uit eigenlijk.

edit : MX518 of een Razer Diamondback

[ Voor 9% gewijzigd door Neiltwo2 op 18-06-2005 23:40 ]

Neil

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:22:
[...]

ik beweeg hem niet, het gaat alleen om het scrollen door stukken tekst (alhoewel die lasertechnologie ook perfect werkt op je eigen huid...) zal straks eens kijken of ik een foto kan maken

edit: zo dus

[afbeelding]
Ok, dat is duidelijk. Maar lijkt niet niet echt mijn manier van scrollen :+

tot zover offtopic :P

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-02 14:02
MS Intelli muis optical, ik heb nog nooit een betere gevoelt....
Alhoewel ik thuis geen ms software draai gebruik ik toch hun muis en tobo omdai ik die kei fijn vind

Opleiding Brandveiligheid

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Emielio schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:48:
MS Intelli muis optical, ik heb nog nooit een betere gevoelt....
Alhoewel ik thuis geen ms software draai gebruik ik toch hun muis en tobo omdai ik die kei fijn vind
Sluit ik me helemaal bij aan.
heb 3 intelli mouse opticals in gebruik, dingen werken echt heerlijk (en zijn net wat groter dan van die simpele logitechs).

Verwijderd

Ik heb de MX 1000... een zegen. Goede batterijtijden en vlug opgeladen- ligt erg lekker in de hand, niet te licht (ik hou van iets zwaardere muizen) en de extra knopjes zijn vlug een 2e natuur... bereik is ook erg goed. Kortom, aanrader... 9/10 van mij. Als je je op gamen richt, probeer de MX1000 even... alssie niet te zwaar is voor je zou ik het zeker doen- anders voor de 510 gaan ^_^

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 00:12 ]

Verwijderd

THW Arie schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:15:
Ligt eraan wat je er mee wilt doen.

Wil je graag een muis zonder draadje, dan is de MX1000 technisch gezien de beste muis.

Wil je graag veel games spelen, neem dan een MX518 of een Razer Diamondback.

Wil je gewoon internetten en tekstverwerken dan is elke Logitech MX muis goed genoeg.
MX1000 is anders ook perfect geschikt voor gamen, ik doe bijna niets anders :P
Hij tracked heel precies (werkt ook zonder problemen op mn icemat, in tegenstelling tot andere optische muizen), wat de accuracy ten goede komt. En de accu die erin zit is sneller opgeladen dan oplaadbare batterijen in andere draadloze muizen.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle extra knoppen, waardoor ie naast gamen ook zeer handig is om mee te internetten en documenten mee te bekijken!

Ik ervaar alleen wel als probleem dat het oplaadstation na ong een half jaar minder goed laadt. Soms moet ik de muis heen en weer wiebelen in het station omdat hij m niet in een keer pakt.

Maar voor de rest ben ik er heel tevreden over!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 00:17 ]

• Neiltwo2
oh .. ik heb nu dus te horen gekregen dat ze alle 3 goed zijn.. de 518 is wel 30 euro goedkoper..

ik ga eens kijken in een winkel in de buurt welke het fijnste in de hand ligt.

Neil

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02 21:57

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:15:
[...]

MX1000 is anders ook perfect geschikt voor gamen, ik doe bijna niets anders :P
Hij tracked heel precies (werkt ook zonder problemen op mn icemat, in tegenstelling tot andere optische muizen), wat de accuracy ten goede komt. En de accu die erin zit is sneller opgeladen dan oplaadbare batterijen in andere draadloze muizen.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle extra knoppen, waardoor ie naast gamen ook zeer handig is om mee te internetten en documenten mee te bekijken!

Ik ervaar alleen wel als probleem dat het oplaadstation na ong een half jaar minder goed laadt. Soms moet ik de muis heen en weer wiebelen in het station omdat hij m niet in een keer pakt.

Maar voor de rest ben ik er heel tevreden over!
Het grote probleem van de MX1000 bij gamen is de lag die onstaat op het moment dat je de muis oppakt en weer neerzet.
Hierdoor is deze muis voor mij totaal ongeschikt aangezien ik al mijn games met redelijk lage sensitivity speel en dus de muis voortdurend oppak en weer neerzet.
Dit fenomeen is de reden dat een heleboel gamers deze muis juist links laten liggen.

Bovenop dit probleem is er nog een ander, de standby tijd van de muis. Simpel gezegd schiet de muis na een te korte tijd op standby om energie te sparen (de sensor en led gaan op standby mode). Wanneer je weer beweegt gaat de sensor en led weer werken, dit ervaar je in een spel als een hinderlijke vertraging.

De laatste reden is de gebruikte sensor in de MX1000. Dit is een 800 CPI sensor en geen 1600CPI sensor zoals in de Diamondback en MX518.
Deze hogere CPI kun je vertalen naar gelijke in game precisie bij kleinere muisbeweging of hogere precisies bij gelijke muisbeweging (in verhouding tot 800CPI muizen).

Dit zijn mijn redenen om de MX1000 geen game-muis te noemen. Als je minder hoge eisen stelt aan een muis valt er overigens prima te leven met deze tekortkomingen. Zo zal een RTS prima te spelen zijn.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Verwijderd

MX 518!! vraag niet waarom :P

• Neiltwo2
ok, bedankt allemaal, ik denk dat het duidelijk is. ik ga een MX518 kopen !

Neil

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Beste muis is wat voor jou het beste werkt. Een lompe boer heeft andere handen dan een lieftallig wichtje. Vorm van jouw handen kun je niet op GoT voelbaar maken, dus wat beste voor jou is kunnen we niet zeggen. Ga toch gewoon lekker langs een winkel met meer van die dingen utigestald...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.