Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 00:15:
[...]
MX1000 is anders ook perfect geschikt voor gamen, ik doe bijna niets anders

Hij tracked heel precies (werkt ook zonder problemen op mn icemat, in tegenstelling tot andere optische muizen), wat de accuracy ten goede komt. En de accu die erin zit is sneller opgeladen dan oplaadbare batterijen in andere draadloze muizen.
En dan heb ik het nog niet eens gehad over alle extra knoppen, waardoor ie naast gamen ook zeer handig is om mee te internetten en documenten mee te bekijken!
Ik ervaar alleen wel als probleem dat het oplaadstation na ong een half jaar minder goed laadt. Soms moet ik de muis heen en weer wiebelen in het station omdat hij m niet in een keer pakt.
Maar voor de rest ben ik er heel tevreden over!
Het grote probleem van de MX1000 bij gamen is de lag die onstaat op het moment dat je de muis oppakt en weer neerzet.
Hierdoor is deze muis voor mij totaal ongeschikt aangezien ik al mijn games met redelijk lage sensitivity speel en dus de muis voortdurend oppak en weer neerzet.
Dit fenomeen is de reden dat een heleboel gamers deze muis juist links laten liggen.
Bovenop dit probleem is er nog een ander, de standby tijd van de muis. Simpel gezegd schiet de muis na een te korte tijd op standby om energie te sparen (de sensor en led gaan op standby mode). Wanneer je weer beweegt gaat de sensor en led weer werken, dit ervaar je in een spel als een hinderlijke vertraging.
De laatste reden is de gebruikte sensor in de MX1000. Dit is een 800 CPI sensor en geen 1600CPI sensor zoals in de Diamondback en MX518.
Deze hogere CPI kun je vertalen naar gelijke in game precisie bij kleinere muisbeweging of hogere precisies bij gelijke muisbeweging (in verhouding tot 800CPI muizen).
Dit zijn mijn redenen om de MX1000 geen game-muis te noemen. Als je minder hoge eisen stelt aan een muis valt er overigens prima te leven met deze tekortkomingen. Zo zal een RTS prima te spelen zijn.
We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.