Toon posts:

Celeron 466 overclocken lukt niet!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Abit BE6-II met een Celeron 466 (SL3-EH) op een Epox PPGA Converter. Als koeler een Golden Orb. Geheugen is van Micron 133 mhz 256 mb. Diamond Viper V770 23 MB (niet Ultra). IBM DTLA 371350 13,5 GB HD.

En toch krijg ik hem geen mhz hoger.
Als ik bijvoorbeeld de fsb naar 75 mhz breng en dan uit het bios ga na opslaan van wijzingingen en dan de pc herstart, staat hij weer gewoon op 466 mhz.

Hoe kan dit??? Ligt dit aan de PPGA Converter.??:{

Please Help!!!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je de beveiliging uitgezet in je BIOS? ;) In Softmenu zit een optie om het uit te schakelen, dan zou het moeten werken. Mijn 466 draait op 525 met een 75 MHz bus. Op een BE6.

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Houdt je ook rekening met je voltage en pci en agp-diverders?? Dit kun je allemaal in softmenu instellen....

Ook moet je zorgen dat je de op de converterkaart (ik ken hem niet, heb zelf abit) geen instellingen doet. Die mot op standaard, zodat je de instellingen kunt doen op je mobo..

Good luck *D

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Je moet bij je softfsb menuutje je "speed error hold"(of zoiets) uitzetten

Goedluck:P

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Je Probl;eem zit in je convertor... staat die wel op auto?? Dan kun je pas op het board instellen..

Op je board zitten ook jumpers waarmee je softmenu kunt uitschakelen...

Verwijderd

Dan heb je lock gegevens aanstaan! Afbeeldingslocatie: http://www.raremusicfinder.com/ikonboard/emoticons/spank.gif

Verwijderd

Topicstarter
De socket370 ppga converter is ook niet van abit zelf, maar een epox s1c. Als ik op de epox site kijk, staat er ook only for epox motherboards.
Zou dat betekenen dat ik een Abit Slotket zou moeten kopen.?
Processor werkt trouwens prima op 466 mhz op deze epox converter, maar niet hoger.
Er zit ook een jumpertje op de converter, maar ik kan nergens een handleiding van de epox s1c vinden over de betekenis van dit jumpertje. Kan iemand me daarmee helpen??

Ik hoor het graag.!

En die optie speed error hold of zo iets kan ik niet vinden in de bios, dus dat zal ook niet werken.

Verwijderd

Heb ook celie 466 gehad met BE6-II

75 bus lukte wel, maar Half-life was onstabiel. zal wel aan de voodoo2 kaart hebben gelegen.

Ik had een no-name converter, later een Abit slotket III gekocht voor 35,- :( , hielp geen F*CK :( X2

Voltage opschroeven hielp ook niet (tot 2.2 geprobeert)

Mischien help voltage ietsjes hoger zetten bij jou wel.
Die converter kan ook verrot zijn hoor, ik weet het niet zeker.

tipje: probeer 83 MHz fsb niet, gaat je tog niet lukken zonder stikstofkoeling en het is gevaarlijk voor cpu en mobo

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb zelf een BE6 en als ik m'n Katmai 500 wil overklokken (niet echt goed om te oc-en maar ja) moet ik 'Halt on speed error' uitzetten. Ik weet vrij zeker dat dit het bij jou is.

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Waaaaaaaaaaat?: Probeer 83 Fsb niet?????:D:D:D

Ik heb denk ik een jaar een Celeron 466 op 583 Mhz gehad:)(da's dus 83FSB, trouwens:+)

Hij liep op 2,2v met koelprut tussen de heatsink en de Cpu en een zwaarder fannetje!

Gewoon doen en kijken hoe het bij jou draait!

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
Had ik ook!! :D

Ik had er een Golden Orb met arctic silver op zitten, bij mij liep hij alleen op 2,3V.

Schoot toch lekker op :P

Verwijderd

Foutje :) de celie 500 komt dan boven de 600 mhz uit.

nouja..boeie
Pagina: 1