Toon posts:

hdd niet meer herkent na af en aankoppelen xp

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
het volgende probleem ..
de buurmans hdd was gecrashed en had daar een aantal foto's op staan , ik heb hem even geholpen door de hdd even aan mijn systeem te koppelen en alle data op een cd gebrand . daarvoor heb ik even mijn dvdromspeler afgekoppeld en daar de hdd aangesloten ..tot zo ver alles okee . nu sluit ik mijn dvdromspeler weer aan en nu herkent de computer mijn eigen hdd niet meer , wel in de bios . ook onder windows maar als ik de hdd aanspreek vraagt hij of ik de hdd wil formatteren , terwijl alles weer in de originele staat is gebracht , ik heb geen jumpers omgezet o.i.d. de data is opeens verdwenen en wanneer ik de eigenschappen opvraag van de hdd geeft ie ineens aan dat er 37 gb beschikbaar is
wie heeft een oplossing (volgens mij kan het niet veel zijn)
os windows xp pro
conf : hdd 120gb sata met xp daarop
1x hdd 200gb sata
ide channel1 met hdd 200gb (met het probleem ) met daaraan de dvdrom speler
ide channel 2 met dvd brander

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Ok, je hebt niets verkeerd gedaan, maar haal eens van de dvdrom en hdd de voedingsplug los en dan opnieuw erop? Soms krijg je van die contactproblemen in de voedingslijnen en dat geeft dit soort onverklaarbare problemen.

Denon AVR-X3600H

Verwijderd

Topicstarter
dit is niet het probleem
de hdd wordt wel herkent ( als lokaal station) maar wanneer ik hem aanspreek met windows verkenner
vraagt hij of ik de schijf wil formatteren en dat wil ik juist niet omdat er nog allerlei bestanden op staan
wie weet of hier een andere oplossing voor is . bv met partition magic o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
het is gelukt
bleek een corrupte mft
opgelost met testdisk , perfect proggie
waarschijnlijk hebben de twee schijven elkaar niet helemaal gelegen

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug

Sja, je had jezelf prima kunnen helpen met de FAQ van dit subforum. En dat is echt wel een van de eerste plaatsen die je zou moeten raadplegen, voordat je een topic start. Zie ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) ;)

Dit topic is gesloten.