Toon posts:

Graag advies i.vm. Studio boxen+ versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben van plan om eens fatsoenijke boxen te kopen voor mijn pc, ik luister namelijk nogal veel muziek.
Op internet ben ik wel leuke boxen tegen gekomen van Behringer (TRUTH B2030P ~150€) heeft iemand hier ervaring mee of zou ik beter andere boxen kunnen kopen rond die prijs?

Mijn stereo zal die boxen niet kunnen trekken dus zal ik een versterker moeten hebben die minimaal 100watt kan leveren maar op internet vind ik hier weinig info over, heeft er iemand ideeën? Liefst niet té duur ;)

Alvast bedankt.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Gewoon gaan luisteren in de winkel. Over watt's, check ff de faq, want je kraait een beetje onzin ;) Van de Truth is er bovendien ook een active versie, dan heb je geen losse amp nodig :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:28

BHQ

Idd, kijk eens naar active monitors. Scheelt weer zo'n kabelmess ;)

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
(jarig!)
neem gewoon een logitech z5500 digital

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

jorisw86 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:24:
Mijn eerste reactie op zo'n post zou zijn, onderbouwen! Maar er zíjn geen argumenten te bedenken om zulk PC prul voor monitoring te gaan gebruiken.

Schaam je.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• bogaards
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2260

volgens de reviewer bijzonder goede speakers, zeer geschikt voor studio werk en dat voor € 195 per PAAR :)

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 21:20

Phydomir

Dennis

Kijk eens rond op http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=114. Daar staan er best veel en ook veel met reviews en gebruikers ervaringen erbij. Tevens deze beste webshop op gebied van geluid en licht imho (en nee, ik heb geen aandelen :P )

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Je kan absoluut het beste actieve monitoren hebben. ik heb m-audio studiophile bx 8 studiomonitoren maar zitten in zelfde range als truth actives. in de actieve monitors zitten per monitor 2 amps dit is voor het beste geluid heb je geen gezooi meer met dat je passende amps moet hebben enz. en ze gaan echt teringhard en de amps zijn op de boxen afgesteld dus nooit over of underpower

Verwijderd

Topicstarter
Alvast erg bedankt voor de replys. Echt heel hard moeten ze niet gaan maar vooral goed klinken.
Maar wat is presies het verschil tussen die actieve en de boxen die ik wilde kopen, die zijn een pak duurder zeker? Want ik was vooral aangetrokken door de prijs van de studio boxen.
Ik zal maandag eens langs gaan in de winkel.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:45

Jrz

––––––––––––

Actieve hebben een versterker (b2031a hebben er 2 volgens mij) ingebouwd, dus dat is goed op elkaar afgestemd.
Bedenk wel dat er op bijna geen een actieve monitor een volume knop zit. Hooguit een input trim..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Topicstarter
Ahh ja, das wel handig, dan kan ik mn boxen dus rechtstreeks op mn mengpaneel aansluiten (die dan weer aan mn geluidskaart hangt).

EDIT:

Deze zijn dan een veel betere keuze zeker: TRUTH B2031A

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 13:44 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:45

Jrz

––––––––––––

Jep, dat is de bedoeling. Ik zou gewoon een aantal monitors gaan luisteren in de winkel.. Feedback heeft een aantal staan, en in Amsterdam dirk witte ook.
Wel zo netjes om ze dan ook daar te kopen, scheelt vaak maar een paar tientjes..

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Verwijderd

Topicstarter
:) Maar ik heb hier nog een subwoofer staan van mn philips dvd speler die er nu bij aan hangt, maar ik zou die graag blijven gebruiken. Hoe kan ik dat dan het best doen? Of denken jullie dat die sub alleen maar in de weg gaat staan?

Verwijderd

Topicstarter
Bij de spec sheet van die boxen staat iets van een mono uitgang voor een subwoofer, kan dat?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou er geen subwoofer op aansluiten. En als je dat wel wil, niet die van je HT set, want die zijn daar niet geschikt voor.

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Voor studio monitoring zijn die Behringers best ok. Hou der wel rekening mee dat je passieve speakers hebt uitgekozen en je die niet zo maar op de uitgang van je geluidskaart kan aansluiten. Hier moet een versterker tussen. En dan ben je dus alweer een stuk duurder uit.

Als jij gewoon muziek wilt luisteren zou ik toch gaan voor een 'gewone' speakerset (2.1) of andere boxen, want studio monitoren klinken best plat (ja dat is de bedoeling ook van die dingen). En dat kan na een tijdje best storen.

Maar als jij je ze ook wilt gebruiken bij het produceren van muziek en om af te mixen dan kun je beter een actieve speakerset pakken. Scheelt kabels, versterker in de speaker is op 'maat' gemaakt voor dat type speaker en qua prijs maakt het eigenlijk niets uit.

[ Voor 78% gewijzigd door Faico op 19-06-2005 23:14 . Reden: ah je hebt het over de passieve versie ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ondertussen al afgestapt van het idee om passieve boxen te kopen en ik ga wss voor actieve ;) Maar voor gewoon muziek te luisteren zijn dat dan geen goede boxen? Ik luister redelijk veel muziek (altijd als mn pc op staat, en die staat vaak op ;)) en daarom wilde ik nu eens fatsoenlijke boxen ipv die computer/dvd boxen. Wat is nog fatsoenlijke merk van boxen waar ik eens wat over kan googlen?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Faico schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:05:
Als jij gewoon muziek wilt luisteren zou ik toch gaan voor een 'gewone' speakerset (2.1) of andere boxen, want studio monitoren klinken best plat (ja dat is de bedoeling ook van die dingen). En dat kan na een tijdje best storen.
Is natuurlijk onzin. Dat het plak zou klinken omdat de response van een monitor plat is, is natuurlijk onzin. Het is eerder dat je wat bass extensie mist. Dat kan je natuurlijk oplossen met een subwoofer, maar zeer zeker niet die van een HT setje. Veroorzaakt meer ellende dan goeds. Een hifi speaker hoort gewoon een vlakke response te hebben. Een monitor is niet anders. Deze is alleen geoptimaliseert voor near field luisteren (aangezien je er meestal vlak voor zit). Een slechte hifi speaker, die misschien "vet" klinkt is als monitor net zo slecht. Een 2.1 speakerset klinkt idd niet plat, maar hoe het wel klinkt zal ik hier maar liever niet uitspreken :r :+
Maar als jij je ze ook wilt gebruiken bij het produceren van muziek en om af te mixen dan kun je beter een actieve speakerset pakken. Scheelt kabels, versterker in de speaker is op 'maat' gemaakt voor dat type speaker en qua prijs maakt het eigenlijk niets uit.
Kan ik me wel bij aansluiten. Meerprijs is vaak niet al te groot, en een actief systeem biedt vele voordelen. Het geluid is dynamischer, precies afgestemt, minder zooi, en uiteindelijk misschien nog wel meer waard.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00

Exirion

Gadgetfetisjist

jorisw86 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 23:24:
Als je van troep houdt: zeker kopen!

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dan het tekort aan bass het beste oplossen? (begint wel een dure grap te worden :| )

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2005 23:54 ]

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

de alesis active monitor one mkII. Die vind je ook gebruikt voor een schappelijke prijs, en dan heb je echt wat goeds in huis.

Wise enough to play the fool

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 23:53:
Hoe kan ik dan het tekort aan bass het beste oplossen? (begint wel een dure grap te worden :| )
Een tekort heb je niet ;) Je hebt alleen minder diepgang. Echter ook niet minder dan de gemiddelde speakerset.

Verwijderd

Topicstarter
:) toch ga ik mn sub missen denk. Goeiekope oplossing toevallig? Die alesis boxen zien er ook heel degelijk uit en ook rond dezelfde prijsklasse.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Je HT zal ook geen diepere bass hebben, alleen meer en ranzige bass. IMHO schiet je daar toch niet veel mee op.. Misschien eens een keer zelf een subje maken. Hoeft helemaal niet duur te zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 20-06-2005 00:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tnx voor het advies deepspace. dat laatste is wel een goed idee, lijkt me heel leuk en interessant om eens te doen :Y)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ga gewoon luisteren in de winkel naar die dingen. Dan krijg je zelf al een indruk of het wat voor je is. Want ik vindt hoeft niet iedereen te vinden natuurlijk ;) (anders wordt het een saaie wereld :P) Is altijd het beste wat je kunt doen. Neem ook vooral wat bekende muziek mee!

[ Voor 22% gewijzigd door voodooless op 20-06-2005 09:06 ]

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Als je toch een niet al te hoog luisterniveau qua volume hebt kun je nog wel wat blijklussen met een EQ.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
Was ik ook al aan het denken m.m ;)
deepspace schreef op maandag 20 juni 2005 @ 09:05:
Ga gewoon luisteren in de winkel naar die dingen. Dan krijg je zelf al een indruk of het wat voor je is. Want ik vindt hoeft niet iedereen te vinden natuurlijk ;) (anders wordt het een saaie wereld :P) Is altijd het beste wat je kunt doen. Neem ook vooral wat bekende muziek mee!
Zal mn cdtjes van barry white eens afstoffen 8) (mn cds staan op pc daarmee) en lijkt me wel goeie muziek om de boxen te beluisteren.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2005 19:50 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 juni 2005 @ 13:40:
Ahh ja, das wel handig, dan kan ik mn boxen dus rechtstreeks op mn mengpaneel aansluiten (die dan weer aan mn geluidskaart hangt).

EDIT:

Deze zijn dan een veel betere keuze zeker: TRUTH B2031A
Ik twijfel nog tussen de passieve en de actieve versie van deze dingen. Momenteel heb ik mixer, computer en piano alle 3 via RCA tulpjes op een versterker hangen. Kan dat aangesloten worden op deze boxen (eventueel met splitters ofzo) en dat ik die versterker afdank?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan moet je gewoon alles aan je mengpaneel hangen en daarmee naar de boxen gaan.
Pagina: 1