Ten eerste, heb al 4 nachten niet geslapen, dus vandaar dat vandaag / dit topic niet helemaal soepel loopt

Sorry, verkeerde terminologie, ik zei "geen pagina's die door PHP opgebouwd worden", maar bedoelde hiermee dat dit niet gebeurt als gebruikers een pagina opvragen, natuurlijk wel als ik een post/entry opsla.
Wellicht is het voor ons niet helemaal duidelijk wat je nu wilt? Kan je niet een simpel proof of concept maken waarmee je het probleem duidelijk maakt?
Oke, bekijk
http://xolox.goddeloos.nl/2005/06/18/syntax_highlighting/ eens, als je tijd hebt en moeite niet erg vindt

. De data die je in die pagina ziet (als het goed is) worden dus door mijn document.write script gemaakt. Ik zou dit op een andere manier willen doen. Dus op de een of andere manier binnen de <p class="date"></p> de normale datum opslaan, maar ook een datum bewaren waar JavaScript iets mee kan. zoals bijvoorbeeld
code:
1
| <p class="date 1119186350">Posted on Thursday the 16th of June 2005 at 23:11</p> |
En dan een GetElementsBySelector op p#date, vervolgens de integer klasse (1119186350) verkrijgen, de dynamische datum creëren met -in principe-
de code die ik nu gebruik, en de inhoud van p#date vervangen met de gecreërde, dynamische datum.
Ik ben nu een proof of concept aan het schrijven, dat zal waarschijnlijk nog wel even op zich laten wachten, aangezien ik niet bepaald vloeiend JavaScript spreek.
Kom op zeg, dit soort kinderachtige opmerkingen zijn niet nodig. Als jij met een paar regels code kan aangeven wat je wil zonder een link naar een andere website of het plaatsen van 100'en regels code is het voor diegene die willen meedenken ook makelijker.

Het is een kwestie van geven en nemen.
Vier nachten niet geslapen en, zonder over iemand anders te oordelen (eerder mezelf), dit topic ging gewoon vervelend. Maar toch, er stond een

achter, zo van, niet te serieus.
Bedankt voor jullie reacties
Omdat het mogelijk is. Waarom zou ik een CMS willen schrijven? Ik heb echt niet de illusie er geld mee te verdienen. Programmeren is een hobby en ik vindt een lijst comments met dynamische datums prettiger lezen. Dit is genoeg motivatie om het te doen.
Opzich is het een aardig streven om volledig statische output te creeeren, ware het niet dat bijv. search engine indexing allang geen problemem meer oplevert met 'rare' URL's. Vervelend dat dat soort wijsheden lang na hun houdbaarheidsdatum blijven rondspoken.
Hoe kom je daarbij? Mijn website gelezen? Zo ja, dit wist ik al. De tekst op mijn website (letterlijk "No worries about search engine indexing") had ik moeten verwijderen voordat die pagina's online gingen. Ik vond het gewoon leuk alle
potientiele voordelen op een rij te zetten. Ik weet dat alleen URL's met een querystring parameter van de naam "id" soms niet worden geïndexed. Dit is dus geen motivatie voor mij, al vind ik clean URL's zeker fijn.
Neem je me in de zeik of snap je me niet? Het heeft niks met PHP te maken, maar met het feit dat Apache alles automatisch en
vrijwel zeker ook efficienter kan doen dan ik met PHP. PHP is begonnen als template taal geschreven in Perl/CGI. Apache is nooit geen webserver geweest. Onder het mom van waarom het wiel opnieuw uitvinden...
[
Voor 9% gewijzigd door
Verwijderd op 19-06-2005 17:49
]