Ik heb voor een vriend van mij een computer samengesteld. Hij gaat binnenkort op kamers, en deze pc moet o.a. de vervanging worden voor zijn TV/Stereo.
Zijn wensen voor een nieuwe pc zijn:
- Redelijk veel programma's tegelijk kunnen draaien
- Gebruiken om TV te kunnen kijken en op te nemen
- Muziek luisteren
- Internetten
- Gamen
Het budget ligt tussen de 1000 en 1100 euro.
Ik heb de volgende onderdelen uitgezocht:
Scherm: Samsung syncmaster 913N (€330)
5.1 Boxen set: Logitech X-530 (5.1) (€60)
Keyboard + muis (optisch): (nog uit uitgezocht, in ieder geval iets met een draad) (~ €30)
moederbord: Athlon 64 K8V SE Deluxe K8T800 (€70)
geluidskaart: onboard
netwerkkaart: onboard
processor: AMD Athlon 3400+ 1Mb Cache Boxed (€189)
hardeschijf: Maxtor Diamond Max 10, 7200 rpm 200 Gigabite (€88)
werkgeheugen: 2x Kingston 512Mb DDR RAM (2x €42)
grafische kaart: XFX 6800LE (€150)
dvd/cd brander: NEC ND-3540 16x (Dual-layer Zwart) (€46)
case: Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, 350W, Zwart) (€78)
Ik heb nog geen tv-kaart uit kunnen kiezen, de meeste geven hun geluid door via de line-in aan de computer, maar de onboard geluidskaart op het moederbord heeft maar 3 aansluitingen. Deze 3 aansluitingen worden al bezet door de speakerset, waardoor er geen line in meer over is. Zijn er TV-kaarten die geen line-in nodig hebben? Mochten deze er niet zijn binnen het budget, dan zal er een losse PCI geluidskaart samen met een TV-kaart die een line-in nodig heeft inmoeten en zal er misschien een goedkopere GPU of CPU inmoeten om de prijs binnen het budget te houden.
Mijn vragen:
- Zijn er TV-kaarten die binnen het budget passen die geen line-in nodig hebben?
- Waar valt er het beste te snijden om binnen het budget te blijven als er een losse geluidskaart inmoet?
Zijn wensen voor een nieuwe pc zijn:
- Redelijk veel programma's tegelijk kunnen draaien
- Gebruiken om TV te kunnen kijken en op te nemen
- Muziek luisteren
- Internetten
- Gamen
Het budget ligt tussen de 1000 en 1100 euro.
Ik heb de volgende onderdelen uitgezocht:
Scherm: Samsung syncmaster 913N (€330)
5.1 Boxen set: Logitech X-530 (5.1) (€60)
Keyboard + muis (optisch): (nog uit uitgezocht, in ieder geval iets met een draad) (~ €30)
moederbord: Athlon 64 K8V SE Deluxe K8T800 (€70)
geluidskaart: onboard
netwerkkaart: onboard
processor: AMD Athlon 3400+ 1Mb Cache Boxed (€189)
hardeschijf: Maxtor Diamond Max 10, 7200 rpm 200 Gigabite (€88)
werkgeheugen: 2x Kingston 512Mb DDR RAM (2x €42)
grafische kaart: XFX 6800LE (€150)
dvd/cd brander: NEC ND-3540 16x (Dual-layer Zwart) (€46)
case: Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, 350W, Zwart) (€78)
Ik heb nog geen tv-kaart uit kunnen kiezen, de meeste geven hun geluid door via de line-in aan de computer, maar de onboard geluidskaart op het moederbord heeft maar 3 aansluitingen. Deze 3 aansluitingen worden al bezet door de speakerset, waardoor er geen line in meer over is. Zijn er TV-kaarten die geen line-in nodig hebben? Mochten deze er niet zijn binnen het budget, dan zal er een losse PCI geluidskaart samen met een TV-kaart die een line-in nodig heeft inmoeten en zal er misschien een goedkopere GPU of CPU inmoeten om de prijs binnen het budget te houden.
Mijn vragen:
- Zijn er TV-kaarten die binnen het budget passen die geen line-in nodig hebben?
- Waar valt er het beste te snijden om binnen het budget te blijven als er een losse geluidskaart inmoet?