Toon posts:

cooling cpu en case van 68.5 graden naar 45 graden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Ik zit momenteel met een klein warmte probleem in men pc.
stressed (tijdens pifast haalt ie 68.5) Ik denk dat ie zich dan gaat terugclocken want dan zakt de tempratuur weer 4 graden meteen en dan stijgt ze weer tot 68.5 waarna ze weer spontaan zakt.
nu jah die tempratuur moet dus naar beneden.
Ben daarom al naar enkele lokale pc boeren geweest. Ze raden me allemaal verschillende coolers aan.

Dus ben ik dan maar eens revieuws gaan opsnorren op tom's hardware. Ik vond niet zo meteen een socket 478 revieuw maar wat me opviel bij de nieuwere socket van intel was dat de boxed van intel eigenlijk niet zo slecht presteerde soms zelfs beter!!!.
Nu ja ik zit dus met socket 478 en niet met s775.
Is het hier hetzelfde geval is de boxed van intel idd beter? Want heb namelijk zo een geval zoals ze op de s775 steken nog liggen met koperen kern enz..., wel voor s478 natuurlijk.
dan moet ik enkel wat goeie koelpasta halen en dan bespaar ik weet wat wat ik bv in een fan controller kan steken.

Ik heb al verscheidene dingen aangepast aan men pc
. namelijk:
Ik heb zo'n akasa cooler vooraan bij geplaatst verschil in tempratuur welgeteld 1 graad idle niets stressed. ( de fan zuigt lucht aan, achteraan zit er een fan die lucht naar buiten zuigt)

de akasa fan vooraan aangepast naar 12 volt draaide op 6 volt nu doet ie het toch heel wat beter 4 graden idle verschil 1 graad stressed.

achteraan draaide ie al op 12 volt standaard.

Wat raden jullie aan?
de boxed die ik heb liggen met goede koelpasta.
of een zalman cooler?

mijn temps

48-55 grade idle (idle met msn, winamp, firefox draaiend)
63-68.5 graden stressed. (superpi en een game is stressed)
de kast 28-32
de chipset 45-51
agp zet ie zal dus wel de graka zijn 51-58
harde schijf 31-34 graden enige koele in men pc })
niets overclocked zelfs de graka niet
mvg sebbe

owja aan de zijkant ga ik na plaatsen van beter koeling nog 2 case fans plaatsen
een bovenaan outtake
een onderaan intake

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 21:04 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het ligt ook wel aan wat je er voor over hebt, opzich kan je het zo wel laten want je zit nog lang niet bij de temp waarbij je cpu gaat doorbranden

low budget - zalman 7000cu
mid budget - waterkoeling
high budget - een prometia :P

opzich is onder de 75 graden nog best te doen met dit weer in mijn mening (ok tis hoog maar niet gevaarlijk hoog), je zit dan iig nog binnen de veiligheidsmarge, word ie 80 dan zou ik zeker iets gaan doen maar zoals het nu is kun je het best zo laten, ik neem aan dat als het buiten -10 is dat je temps een stuk beter zijn

[ Voor 45% gewijzigd door PilatuS op 18-06-2005 21:16 ]

Verwijderd

Misschien is het iets om eerst de case fans te plaatsen. Het lijkt mij dat je probleem daar ergens ligt.
Overigens, wat is je kamertemperatuur(ongeveer)?

Verwijderd

Topicstarter
de kamer temperatuur is ongeveer 21-25 graden nooit warmer tis een kamer op het noorden.
of met -10 de tempraturen beter zijn weet ik niet we trekken hier nooit -10 :) .
In de winter zijn ze een 5 graden minder toen zat er wel nog geen case fan vooraan op.
Er zitten nu dus 2 op 1 vooraan intake achteraan outtake.
echt veel heb ik er niet meer voor over aangezien hij voor te game toch niet lang mee meegaat ;(
Maar het zou dus niet kunnen met die boxed van intel want de boxed die er nu opzit ziet er helemaal anders uit. Die die er nu opzit is volledig uit alu en heeft aan de zijkanten voledig vlakke heatsink geen roosters dus. de nieuwere boxed is een ronde heatsink met koperen kern en overal roosters.

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
(jarig!)
PilatuS schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 21:07:
het ligt ook wel aan wat je er voor over hebt, opzich kan je het zo wel laten want je zit nog lang niet bij de temp waarbij je cpu gaat doorbranden

low budget - zalman 7000cu
mid budget - waterkoeling
high budget - een prometia :P
Het is Prometeia ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
goed dat je het zegt weet ik dat voor de volgende keer :)

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Misschien is het ook een idee om de standaard koel'kauwgum' onder de heatsink van je CPU eens te vervangen door een flinterdun(!) laagje zilver koelpasta, en zorg dat de heatsink ook stevig genoeg tegen de heatspreader van je P4 duwt. Scheelt ook snel enkele graden.. En mss heeft koelpasta vervangen ook zin voor de northbridge getuige die temps.

Daarna kun je evt. altijd nog n andere cpu cooler kopen, en meer casefans, het ene hoeft t andere nie uit te sluiten, en koelpasta is niet zo heel duur...

[ Voor 20% gewijzigd door BèR op 19-06-2005 15:46 . Reden: aangeven dat koelpasta niet t enige is.. ]

Verwijderd

Hyper 6,

Ik heb een 3,2 E prescott, en ik had in de winter een zalman cnps7700 gehaald, het scheelde niet veel met de temps van mijn boxed koeler. En nu is het zomer en nu heb ik een hyper 6, die is iets van 6 graden koeler dan de zalman cnps 7700 in de winter.
Pagina: 1