hallo,
Ik zit momenteel met een klein warmte probleem in men pc.
stressed (tijdens pifast haalt ie 68.5) Ik denk dat ie zich dan gaat terugclocken want dan zakt de tempratuur weer 4 graden meteen en dan stijgt ze weer tot 68.5 waarna ze weer spontaan zakt.
nu jah die tempratuur moet dus naar beneden.
Ben daarom al naar enkele lokale pc boeren geweest. Ze raden me allemaal verschillende coolers aan.
Dus ben ik dan maar eens revieuws gaan opsnorren op tom's hardware. Ik vond niet zo meteen een socket 478 revieuw maar wat me opviel bij de nieuwere socket van intel was dat de boxed van intel eigenlijk niet zo slecht presteerde soms zelfs beter!!!.
Nu ja ik zit dus met socket 478 en niet met s775.
Is het hier hetzelfde geval is de boxed van intel idd beter? Want heb namelijk zo een geval zoals ze op de s775 steken nog liggen met koperen kern enz..., wel voor s478 natuurlijk.
dan moet ik enkel wat goeie koelpasta halen en dan bespaar ik weet wat wat ik bv in een fan controller kan steken.
Ik heb al verscheidene dingen aangepast aan men pc. namelijk:
Ik heb zo'n akasa cooler vooraan bij geplaatst verschil in tempratuur welgeteld 1 graad idle niets stressed. ( de fan zuigt lucht aan, achteraan zit er een fan die lucht naar buiten zuigt)
de akasa fan vooraan aangepast naar 12 volt draaide op 6 volt nu doet ie het toch heel wat beter 4 graden idle verschil 1 graad stressed.
achteraan draaide ie al op 12 volt standaard.
Wat raden jullie aan?
de boxed die ik heb liggen met goede koelpasta.
of een zalman cooler?
mijn temps
48-55 grade idle (idle met msn, winamp, firefox draaiend)
63-68.5 graden stressed. (superpi en een game is stressed)
de kast 28-32
de chipset 45-51
agp zet ie zal dus wel de graka zijn 51-58
harde schijf 31-34 graden enige koele in men pc
niets overclocked zelfs de graka niet
mvg sebbe
owja aan de zijkant ga ik na plaatsen van beter koeling nog 2 case fans plaatsen
een bovenaan outtake
een onderaan intake
Ik zit momenteel met een klein warmte probleem in men pc.
stressed (tijdens pifast haalt ie 68.5) Ik denk dat ie zich dan gaat terugclocken want dan zakt de tempratuur weer 4 graden meteen en dan stijgt ze weer tot 68.5 waarna ze weer spontaan zakt.
nu jah die tempratuur moet dus naar beneden.
Ben daarom al naar enkele lokale pc boeren geweest. Ze raden me allemaal verschillende coolers aan.
Dus ben ik dan maar eens revieuws gaan opsnorren op tom's hardware. Ik vond niet zo meteen een socket 478 revieuw maar wat me opviel bij de nieuwere socket van intel was dat de boxed van intel eigenlijk niet zo slecht presteerde soms zelfs beter!!!.
Nu ja ik zit dus met socket 478 en niet met s775.
Is het hier hetzelfde geval is de boxed van intel idd beter? Want heb namelijk zo een geval zoals ze op de s775 steken nog liggen met koperen kern enz..., wel voor s478 natuurlijk.
dan moet ik enkel wat goeie koelpasta halen en dan bespaar ik weet wat wat ik bv in een fan controller kan steken.
Ik heb al verscheidene dingen aangepast aan men pc. namelijk:
Ik heb zo'n akasa cooler vooraan bij geplaatst verschil in tempratuur welgeteld 1 graad idle niets stressed. ( de fan zuigt lucht aan, achteraan zit er een fan die lucht naar buiten zuigt)
de akasa fan vooraan aangepast naar 12 volt draaide op 6 volt nu doet ie het toch heel wat beter 4 graden idle verschil 1 graad stressed.
achteraan draaide ie al op 12 volt standaard.
Wat raden jullie aan?
de boxed die ik heb liggen met goede koelpasta.
of een zalman cooler?
mijn temps
48-55 grade idle (idle met msn, winamp, firefox draaiend)
63-68.5 graden stressed. (superpi en een game is stressed)
de kast 28-32
de chipset 45-51
agp zet ie zal dus wel de graka zijn 51-58
harde schijf 31-34 graden enige koele in men pc
niets overclocked zelfs de graka niet
mvg sebbe
owja aan de zijkant ga ik na plaatsen van beter koeling nog 2 case fans plaatsen
een bovenaan outtake
een onderaan intake
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2005 21:04 ]